Gå til innhold

Forslag billig feiring tiårs bryllupsdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ti års bryllupsdag neste år og har lyst til å invitere ca 40 venner og gjøre noe hyggelig ut av det. Noen som har gjort tilsvarende? Har ikke råd til et svært lag ala bryllupsfest, men kunne kanskje leie et billig lokale og bestille tapas. Skulle gjerne hatt det hjemme men stua rommer ikke så mange. 

Anonymkode: 3553b...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det blir mye feiringer om alle skal ha bursdager, bryllupsdagen, bryllup, julebord, sommerfest +++. 

Men hvis dere vil feire så gjør dere det. Hadde sjekket ut lokale hvor dere selv kan stå for mat og medbrakt drikke. Dere bør spandere minst et glass velkomstdrink og gjerne noe til kaffen. 

Dere kan lage mye til tapas selv og supplere med catering. Eller dere kan lage en stor gryterett, bake/kjøpe godt brød og lage salat. 

Hvis dere bare er ute etter en fest å treffe venner, så ville jeg heller foreslått en "sensommer-fest" el. som ikke har noe med bryllupsdag å gjøre. Da kan dere f.eks foreslå kurvfest eller høre om resten vil være med å spise på restaurant. 

Det er nok helst dere som bryr dere om egen dag. Jeg ville nok heller invitert forlovere med partnere ut på middag og spandert. Eller laget et 3retters hjemme med noe godt å drikke. 

Anonymkode: 343a3...58c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere såkalt 'kobberbrylluper' (12,5 års bryllupsdag) i Danmark (mannen min er dansk). Det er helt vanlig å feire det med selskap. Har bl.a. vært i et sommerfest-type et med ca. 30 pers og helstekt pattegris. Det har alltid vært om ettermiddagen og aldri rølpefester. Jeg synes det er en fin tradisjon, men så er det vistnok også «underforstått» man ikke feirer andre bryllupsdager før sølvbryllupet.    

Anonymkode: 654d3...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 venner til 10 års bryllupsdagsfeiring?

Jeg skulle inn og foreslå at du og mannen fant en fin restaurant og spiste ute... 
Men det er vel bare meg som tenker at bryllupsdag er en merkedag kun for paret selv. (I det minste til man begynner å snakke sølvbryllup og slike større markeringer.

Men om dere ønsker å ha en "liten" fest med venner, å leie billig lokale og ha tapas er sikkert hyggelig. 

Vær tydelig på hva dere forventer av gjestene! Jeg ville vært i tvil om jeg ble invitert i bryllupsdag. Er det forventet gave? I så fall hva slags gave? (Relatert til antall år gift? Tilsvarende bryllupsgave? Bursdagsgavetype? Innflyttingsgavetype?) 

Men jeg har som nevnt aldri hørt om at slike dager feires med venner eller familie før. 

Anonymkode: f4c02...55f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Har hørt at når man har vært gift i x antall år så begynner man å få gavekort på restaurant av barna sine osv. Men ikke fest. Kan dere ikke heller feire bursdagen deres? Eller bare invitere til fest for å feire livet, uten at dere og deres "bragd" skal være fokus? 

Anonymkode: 777e0...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...