Gå til innhold

Søster som ikke er på fb, men går inn via sin manns profil og snoker på folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster er veldig kritisk mot alt og alle som ikke er sånn som henne, og Facebook skal hun iallfall ikke være på for der skryter folk bare, mener hun.

For ett år siden kom hennes mann på fb, og nå er hun inne via hans profil og forteller meg ofte hva hun har lest når hun går inn for å snoke på folk.

Hun kommenterer og kritiserer meg også for det jeg legger ut av og til.

Er det ikke idiotisk å holde på sånn?

Anonymkode: 202d3...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like idiotisk som å bry seg om hva hun gjør…

Anonymkode: 61709...78e

• Liker 4
Skrevet

Det kan du si. Det er i alle fall dobbeltmoralsk.

Anonymkode: 26cf9...4b2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Joda. Hun vil ikke være med på leken, men vil vite hva som skjer. Hun føler seg sikkert bedre av å kritisere andre - derfor snoker hun på facebook for å drive med "research" 😄

Anonymkode: 9ccdc...916

• Liker 1
Skrevet

Man "snoker" ikke når man ser på det folk helt frivillig har lagt ut på en side som, for mange, er tilgjengelig for både venner, bekjente og til tider offentlig. Om man ikke ønsker kommentarer, eller kun ønsker positive kommentarer, må man selv velge å ikke legge ut ting, eller kun gjøre det tilgjengelig for de man tror enten ikke kommenterer, eller de som stort sett alltid gir tommel opp uansett hva det måtte være man legger ut.

Til dels har jo din søster rett. Svært mange legger ut ting på SoMe for å få skryt, vise en god fasade osv. Personlig får jeg helt kvalmefornemmelse av flere av kommenterer som enkelte lirer av seg, "fine deg", "Du er alltid så nylige" osv. 

Jeg tenker det faktisk er et sunnhetstegn å ikke henge seg på SoMe trenden. Og så er det et usunnhetstegn å henge seg opp i om man får negative kommentarer på det en legger ut.

Anonymkode: 0719e...499

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda. Hun vil ikke være med på leken, men vil vite hva som skjer. Hun føler seg sikkert bedre av å kritisere andre - derfor snoker hun på facebook for å drive med "research" 😄

Anonymkode: 9ccdc...916

Hun er på snap for det er sååå mye bedre mener hun🙈

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man "snoker" ikke når man ser på det folk helt frivillig har lagt ut på en side som, for mange, er tilgjengelig for både venner, bekjente og til tider offentlig. Om man ikke ønsker kommentarer, eller kun ønsker positive kommentarer, må man selv velge å ikke legge ut ting, eller kun gjøre det tilgjengelig for de man tror enten ikke kommenterer, eller de som stort sett alltid gir tommel opp uansett hva det måtte være man legger ut.

Til dels har jo din søster rett. Svært mange legger ut ting på SoMe for å få skryt, vise en god fasade osv. Personlig får jeg helt kvalmefornemmelse av flere av kommenterer som enkelte lirer av seg, "fine deg", "Du er alltid så nylige" osv. 

Jeg tenker det faktisk er et sunnhetstegn å ikke henge seg på SoMe trenden. Og så er det et usunnhetstegn å henge seg opp i om man får negative kommentarer på det en legger ut.

Men saken her er jo at hun høvler folk som er på Facebook nord og ned for hun er liksom for oppegående til å være der, men så er hun konstant på Facebook via mannens profil.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men saken her er jo at hun høvler folk som er på Facebook nord og ned for hun er liksom for oppegående til å være der, men så er hun konstant på Facebook via mannens profil.

Ts

Så si det til henne da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Så si det til henne da. 

Har sagt det og da blir hun sur på meg.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sagt det og da blir hun sur på meg.

Ts

Det aller, aller siste jeg hadde brydd meg om, var om noen går via en annens Facebook. I sju år var jeg uten FB, og brukte min manns om det var noe jeg ville se. 

Og ja, snap er mye bedre ;)   Neste gang hun prater dritt om andre som har FB, bare overhør det. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 09153...df8

Skrevet

Hyklerisk er det i hvert fall. Vil tippe hun har denne oppførselen på andre områder også.

Anonymkode: aa069...d82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hyklerisk er det i hvert fall. Vil tippe hun har denne oppførselen på andre områder også.

Anonymkode: aa069...d82

Det har hun, men det er manko på selvinnsikt så det hjelper ikke å snakke med henne om det.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Like idiotisk som å bry seg om hva hun gjør…

Anonymkode: 61709...78e

Enig med dette.

På hvilken måte går det ut over deg hva søsteren din gjør? Kan godt forstå hvis problemet er at du ikke ønsker å høre på "kritikken hennes mot alt og alle", men da må du i så fall sette grenser overfor henne.

Anonymkode: 13c2f...063

• Liker 1
Skrevet

Å få oppdateringer som alle andre frivillig legger ut uten å gi fra seg en eneste personopplysning til Facebook må jo være veldig smart for en sladderinteressert person.. Hva vi andre deler med Facebook og alle våre venner og snoker får vi jo vurdere selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...