AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 I ca 20 år av livet mitt har jeg vært i forhold, det ene varte i 18 år. Nå er jeg altså 46 år gammel og ble nylig skilt, og når jeg tenker tilbake så er dette konklusjonen. Livskvaliteten min har jevnt over vært dårligere når jeg har vært i et fast forhold med en mann. Og det tok meg mange år å finne ut av hva som var problemet i familielivet jeg hadde nå sist. Problemet var jo mannen. Jeg føler det har gått opp et lys for meg, og jeg gleder meg til å leve resten av livet mitt uten en forpliktende forhold til en mann. Nå legger jeg også i større grad merke til damer jeg kjenner, som lever med begredelige menn, men hvor mange som tror det bare skal være slik. Det er slitne og lei seg og har sure, late menn. Er det flere som "våkner opp" og innser dette i 40-årene? Anonymkode: d5ea2...6c4 10 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Jada, det er alltid mannes skyld. Kvinner har ikke noe ansvar for sitt liv. Anonymkode: ffb55...46e 20 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Helt enig med deg. Hilsen 47-år gammel dame med 18 års forhold, pluss et par korte bak meg. Har aldri hatt det så bra som nå. Elsker singel livet! Anonymkode: b5fa2...ab8 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig med deg. Hilsen 47-år gammel dame med 18 års forhold, pluss et par korte bak meg. Har aldri hatt det så bra som nå. Elsker singel livet! Anonymkode: b5fa2...ab8 Tysk lektiker? Anonymkode: 61c0e...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Det er et faktum at gifte menn har bedre helse og livskvalitet enn single menn. Motsatt for kvinner. Grunnen er at kvinner jobber dobbelt, steller hus og hjem, deler ut omsorg og passer på at alle har det bra. https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907 Vil påpeke at det fins kvalitetsmenn som bidrar både i forhold og hjem. Men det er ikke normalen. Kos deg med singellivet! Anonymkode: 335ae...9d0 19 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Følelsen er nok gjensidig i slike tilfeller. Mange er ikke flinke nok til å gjøre hjemmeleksa si før de velger en partner. Denne tråden er for dere. Kos dere sammen! Anonymkode: 9530d...efd 2
Majer Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Der spørs veldig på legning. Statistisk sett er heterofile kvinner som er i forhold med menn mer lykkelige enn single mens det motsatte er tilfellet for bifile. 1
Brunello Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et faktum at gifte menn har bedre helse og livskvalitet enn single menn. Motsatt for kvinner. Grunnen er at kvinner jobber dobbelt, steller hus og hjem, deler ut omsorg og passer på at alle har det bra. https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907 Vil påpeke at det fins kvalitetsmenn som bidrar både i forhold og hjem. Men det er ikke normalen. Kos deg med singellivet! Anonymkode: 335ae...9d0 Det er selvsagt noe i det du skriver. Men husk også at de mennene som forblir single er de som i utgangspunktet er lavest på rangstigen. Det er de med lavest lønn og dårligst utdannelse. Og de har også i utgangspunktet dårligst helse. Pussig nok er det annerledes for kvinner. Der er det oftere de med best jobb og høyest utdannelse som forblir single, mens uføre og de i lavtlønnsyrker får partner lett. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 Jeg skjønner ikke helt formålet med mange slike påstander generelt, dry skaper så mye unødvendige skarpe utsagn fram og tilbake. Dette må da være veldig individuelt i forhold til hvordan du og partner(e) har passet sammen? Jeg savner veldig å ha en fast partner igjen, syntes det var fint og godt å ha noen å dele gleder og sorger med. Av og til er det irritasjon, ja selvfølgelig, da krangler man litt og rensker lufta, eller tar seg en helg avsted og får litt avstand. Jeg «trenger» jo ikke noen direkte, i den forstand at jeg forsørger jo selvsagt meg og mine selv, er normalt handy og har en fin omgangskrets. Og man har alltid ansvar selv for å gjøre det beste ut av sin egen livssituasjon. Men jeg bare har lyst på likevel. Anonymkode: dce5f...2f7 3 1 1
Nettinettet Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I ca 20 år av livet mitt har jeg vært i forhold, det ene varte i 18 år. Nå er jeg altså 46 år gammel og ble nylig skilt, og når jeg tenker tilbake så er dette konklusjonen. Livskvaliteten min har jevnt over vært dårligere når jeg har vært i et fast forhold med en mann. Og det tok meg mange år å finne ut av hva som var problemet i familielivet jeg hadde nå sist. Problemet var jo mannen. Jeg føler det har gått opp et lys for meg, og jeg gleder meg til å leve resten av livet mitt uten en forpliktende forhold til en mann. Nå legger jeg også i større grad merke til damer jeg kjenner, som lever med begredelige menn, men hvor mange som tror det bare skal være slik. Det er slitne og lei seg og har sure, late menn. Er det flere som "våkner opp" og innser dette i 40-årene? Anonymkode: d5ea2...6c4 Problemet var ikke at han er mann, men at han er den han er. Og at det ikke er en match med deg. Jeg synes det er utrolig trist når du og andre putter alle i samme boks for å gi dere selv en bedre følelse. Hvem valgte mennene som du var med? Du. Hvem er det da som har valgt det samlivet som du har hatt i 20 år? Du. Det finnes fantastiske menn der ute som gir liv og energi til relasjonene de er i. Hvor damene gløder fordi de har det superbra med mannen sin og hvor familielivet fungerer og er noe de trives med. Jeg tror heller ikke de damene du snakker om tror at det er slik det skal være hvis de ikke har det bra, det er bare (for dem) bedre å være i det forholdet de er i enn å være alene. Det er et valg de har tatt og tar hver dag. Noen kvinner innser at de har det best uten en mann (som meg selv) men det er ikke fordi menn er dritt, det er fordi jeg ikke trives i et forhold. Jeg ønsker ikke å måtte ta hensyn til et annet menneske enn meg selv nå som sønnen min er voksen og har flyttet ut hjemmefra. Jeg nyter det å bo for meg selv og gjøre det jeg vil når jeg vil det og styre hverdagen min selv. Det handler ikke om at jeg ikke fant noen som var rett for meg, det handler om at jeg fant ut at et forhold ikke var rett for meg. Når mannen dukket opp innså jeg at det jeg drømte om ikke var det jeg egentlig ville ha eller det jeg trives med. Endret 10. august 2023 av Nettinettet 6 1 9
Hespe3 Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 norw skrev (1 minutt siden): Du generaliserer ikke, nei 🙄 Nei, hun gjør jo faktisk ikke det i det hele tatt. Hun skriver helt spesifikt om sin egen opplevelse og det hun ser i sin nærmeste omgangskrets, som vel er motsatsen av generalisering. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jada, det er alltid mannes skyld. Kvinner har ikke noe ansvar for sitt liv. Anonymkode: ffb55...46e Hun har jo tatt ansvar for sitt eget liv. Hun har tatt konsekvensen av sitt eget valg og brutt ut av et forhold som ikke fungerer. 5 4
FrøkenFri Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I ca 20 år av livet mitt har jeg vært i forhold, det ene varte i 18 år. Nå er jeg altså 46 år gammel og ble nylig skilt, og når jeg tenker tilbake så er dette konklusjonen. Livskvaliteten min har jevnt over vært dårligere når jeg har vært i et fast forhold med en mann. Og det tok meg mange år å finne ut av hva som var problemet i familielivet jeg hadde nå sist. Problemet var jo mannen. Jeg føler det har gått opp et lys for meg, og jeg gleder meg til å leve resten av livet mitt uten en forpliktende forhold til en mann. Nå legger jeg også i større grad merke til damer jeg kjenner, som lever med begredelige menn, men hvor mange som tror det bare skal være slik. Det er slitne og lei seg og har sure, late menn. Er det flere som "våkner opp" og innser dette i 40-årene? Anonymkode: d5ea2...6c4 Så du hadde dårligere livskvalitet med en mann og konklusjonen er at alle menn er like? 3
Adrenalina1 Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 Nettinettet skrev (4 minutter siden): Problemet var ikke at han er mann, men at han er den han er. Og at det ikke er en match med deg. Jeg synes det er utrolig tris når du og andre putter alle under en kam for å gi dere selv en bedre følelse. Hvem valgte mennene som du var med? Du. Hvem er det da som har valgt det samlivet som du har hatt i 20 år? Du. Det finnes fantastiske menn der ute som gir liv og energi til relasjonene de er i. Hvor damene gløder fordi de har det superbra med mannen sin og hvor familielivet fungerer og er noe de trives med. Jeg tror heller ikke de damene du snakker om tror at det er slik det skal være hvis de ikke har det bra, det er bare (for dem) bedre å være i det forholdet de er i enn å være alene. Det er et valg de har tatt og tar hver dag. Noen kvinner innser at de har det best uten en mann (som meg selv) men det er ikke fordi menn er dritt, det er fordi jeg ikke trives i et forhold. Jeg ønsker ikke å måtte ta hensyn til et annet menneske enn meg selv nå som sønnen min er voksen og har flyttet ut hjemmefra. Jeg nyter det å bo for meg selv og gjøre det jeg vil når jeg vil det og styre hverdagen min selv. Det handler ikke om at jeg ikke fant noen som var rett for meg, det handler om at jeg fant ut at et forhold ikke var rett for meg. Når mannen dukket opp innså jeg at det jeg drømte om ikke var det jeg egentlig ville ha eller det jeg trives med. Det heter å skjære alle over en kam. Lær dere det en gang for alle. 2 1
Adrenalina1 Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 FrøkenFri skrev (3 minutter siden): Så du hadde dårligere livskvalitet med en mann og konklusjonen er at alle menn er like? Menn er menn. 2 2
Nettinettet Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er et faktum at gifte menn har bedre helse og livskvalitet enn single menn. Motsatt for kvinner. Grunnen er at kvinner jobber dobbelt, steller hus og hjem, deler ut omsorg og passer på at alle har det bra. https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907 Vil påpeke at det fins kvalitetsmenn som bidrar både i forhold og hjem. Men det er ikke normalen. Kos deg med singellivet! Anonymkode: 335ae...9d0 Når kvinnene slutter å please mennene for å få et forhold endrer alt seg. Det er det vi ser nå. Menn må steppe opp og bidra i mye større grad for at en kvinne skal gidde gi av sin tid og energi til en relasjon med han. Velkommen til 2023 hvor kvinnene ikke lenger trenger en mann og mennene ikke lenger kan gjøre som de vil. 6 4
Nettinettet Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Det heter å skjære alle over en kam. Lær dere det en gang for alle. Notert! 🙌 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 For meg bidro mannen til bedre livskvalitet før vi fikk barn. Etter at vi fikk barn hang han ikke med hverken praktisk og emosjonelt. Anonymkode: eca5b...713 2 3 2
Nettinettet Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg bidro mannen til bedre livskvalitet før vi fikk barn. Etter at vi fikk barn hang han ikke med hverken praktisk og emosjonelt. Anonymkode: eca5b...713 Dette er grunnen til at jeg ber single som vil ha familie om å tenke lengre enn nesetippen når de dater. Vil han være en god rollemodell til barna deres? Vil dere det samme når det kommer til barneoppdragelse? Er dere enige om fordeling av ansvarsområdene barn og hjem og tidsbruk på dette? Hvor stort behov for alene til og egenpleie har hver og en av dere? Har dere råd til barnevakt eller skal dere fordele tiden med eneansvar for ungene mellom dere? Pluss masse mer. Man må ta lappen for å få bil, men alle går inn i forhold og får barn uten å ha tatt en prat om kjøreregler engang. Det er i mine øyne et samfunnsproblem. 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jada, det er alltid mannes skyld. Kvinner har ikke noe ansvar for sitt liv. Anonymkode: ffb55...46e Selvfølgelig har man til syvende og sist ansvar for eget liv. Men vi lever i et patriarkalsk samfunn der vi blir innprentet at lykken i livet består i å finne en mann og skaffe familie. Når jeg var ung kjente ikke godt nok til mine egne behov, hva jeg burde og kunne forvente av en mann, hvordan en familie skulle fungere. Jeg dro selvfølgelig med meg mye usagt fra min dysfunksjonelle familie der kvinner var selvoppofrende og satte andres behov først. Derfor valgte jeg dessverre en mann da var ung som viste seg å være manipulerende og ikke ikke hadde respekt for damer. Jeg er helt sikkert ikke den eneste som trengte å bli godt voksen før jeg skjønte alt dette. ts Anonymkode: d5ea2...6c4 3 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå