Gå til innhold

Mannen skal bort i helgen, men lar meg ikke slappe av litt ekstra før han skal dra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er hjemme i pappaperm nå, likevel så skal han mye annet enn å være med barnet. Jeg starter i ny jobb neste måned,  så siden jeg også er hjemme nå så faller mye på meg likevel. Det er greit nok. Men nå skal mannen min i et selskap i helgen, det er flere timer unna. Han skal være der fra fredag til søndag. Jeg ønsker derfor at jeg kan få slappe av litt ekstra i dag, for baby er ganske krevende. Men han blir irritert på meg. Er jeg teit som ønsker dette? Jeg har blandt annet lyst til å gå å slappe av litt i sengen nå. 

Anonymkode: cecdf...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere begge er hjemme uten å være syke, så syns jeg dere har likeverdig ansvar, altså at ikke han har mer ansvar fordi han er i pappaperm. Men, det betyr selvsagt også at han må kompensere for at han skal være vekk i helgen med å la deg hvile litt ekstra. Dette gjelder spesielt hvis han påtar seg frivillige og unødvendige prosjekter hele tiden. 

Anonymkode: 7cb17...059

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor passer det han ikke at du skal slappe av nå? Er det fordi han allerede har et ærend eller noe han skal som allerede er planlagt? Eller bare fordi han selv er trøtt og vil hvile selv nå?

Skrevet

Hadde vi vært i samme situasjon, så skulle mannen hatt en ekstrem god grunn til å ikke la meg få litt tid for meg selv, før han selv dro avgårde på "ego"tur. Men det hadde ikke vært et tema i det hele tatt, for første så hadde ikke han dratt på en slik tur, ikke at det hadde gjort meg noe, men han er hjemmekjær og vil helst være med oss. For det andre, om han faktisk skulle dratt på en slik type tur, så hadde han selv tenkt seg frem til å avlaste/bidra ekstra osv før jeg skulle vært alene med barn(a) hele helgen.

Hvorfor blir han irritert om/når du spør om hjelp? Greit nok at begge er hjemme, men da syns jeg at arbeid hjemme, og baby, skal deles noenlunde rettferdig.

Kan du dra på helgetur? Altså hadde han syns det var greit, og han hadde fint klart seg alene med baby? 

Anonymkode: e3e1d...e13

Skrevet

Ikke spør han om han kan «gi» deg egentid. Det er hans unge også og det skulle bare mangle at du får lade opp litt til å være alene med barnet en hel helg. Si «jeg skal på kino klokken 8 i kveld», ikke «kan du passe barnet så jeg kan dra på kino i kveld?»

Anonymkode: cbe4d...fe8

• Liker 2
Skrevet

Det er dårlig gjort av ham.

Men hvorfor har han perm om du uannsett er hjemme? Dere burde jo utsatt pappapermen så han kunne tatt den når du starter på jobb igjen så hadde dere heller fått lenger perm.

Jeg mener at om han har betalt perm og du er midlertidig hjemme pga jobb-bytte så skal ikke mesteparten falle på deg. Da får dere dele døgnet likt som minimum men egentlig mener jeg han burde ta litt mer siden han har betalt permisjon på dagtid for å ta seg av barnet sitt, knytte seg til barnet osv. 

Nå er det jo litt sent men jeg ville bare sagt at nå skal jeg være alene med barnet i x dager da trenger jeg å lade batteriene litt først for å orke det, så jeg går og legger meg. Om han sutrer og protesterer på det så kan du spørre om han heller blir hjemme da, for det er alternativet at han ikke kan dra i det hele tatt. Om du ikke får lov å gå inn på soverommet litt så får ikke han lov å dra bort. Hvorfor skal han bestemme over deg men gjøre som han vil selv?

Anonymkode: c98f2...c2c

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke spør han om han kan «gi» deg egentid. Det er hans unge også og det skulle bare mangle at du får lade opp litt til å være alene med barnet en hel helg. Si «jeg skal på kino klokken 8 i kveld», ikke «kan du passe barnet så jeg kan dra på kino i kveld?»

Anonymkode: cbe4d...fe8

Jeg synes ærlig talt ikke sånne replikker hører noen sted hjemme i et forhold. Men man spør heller ikke barnets pappa om å passe barnet, man har like mye ansvar for egne barn. "Passer det at jeg drar på kino i kveld?" er en helt fin formulering. Men det bør selvsagt være en god grunn til at han skal si nei.

Anonymkode: 2948b...308

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...