Gå til innhold

Sogndal-Filefjell-Oslo i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig mulig? ser at Filefjell er åpen, men bilder av raserte veier blant annet i Hallingdal(tror det var der) er raserte. Føler det er risikosport, men jeg må uansett dra ila helgen pga jobb🫤Har et flyttelass med i bilen så fly blir kjipt(da må jeg leie flyttefirma, pris gjerne 20 000kr). Noen her som skal kjøre i morgen?😭

Anonymkode: 2b6cf...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk, har gjort det og det er mulig å kjøre. Men har snakket med flere som mener det er uforsvarlig pga ulike grunner, og at man i tillegg bør være lokalkjent for hvis man må finne alternative ruter. Jeg er ikke frisk, og dette hørtes strevsomt ut-så får heller bruke 3000kr på fly og 20 000 på flyttefirma🥺😭Skikkelig kjpt! har ganske dårlig råd.

Skrevet

Du gjør dine beslutninger selv, men for 23000 - en månedslønn for meg - hadde jeg enten tatt sjansen eller ventet noen dager. Jobben vil forstå at du trenger et par fridager.

Anonymkode: 0bb6e...426

Skrevet

Det er ikke langt fra min mnd lønn heller🫣Har 40 000 i buffer som blir krympet nå. Sikkert lurest å utsette ja🥺

Skrevet

Bare å kjøre.

Anonymkode: a7dcd...bce

Skrevet

Ville heller kjørt til Odda og over Haukeli. Det er klart det er en omvei, men da er du helt trygg for flommen. 

Anonymkode: 86019...2ad

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde hundre prosent utsatt turen. Bakken er mettet med vann i de utsatte områdene nå og ras kan gå helt uventet. Bedre å vente til det er trygt enn å bli vannfast ett sted i mange døgn. 

Anonymkode: 1f309...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 11.09):

Jeg hadde hundre prosent utsatt turen. Bakken er mettet med vann i de utsatte områdene nå og ras kan gå helt uventet. Bedre å vente til det er trygt enn å bli vannfast ett sted i mange døgn. 

Anonymkode: 1f309...eea

Jeg har utsatt, men bør reise senest mandag. Tar jeg helt feil om det ser ut som strekningen over filefjell til oslo er åpen? fikk ikke opp veistenging på ruten jeg la inn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har utsatt, men bør reise senest mandag. Tar jeg helt feil om det ser ut som strekningen over filefjell til oslo er åpen? fikk ikke opp veistenging på ruten jeg la inn.

Det er stengt ved Sperilden per nå. Du kan ringe 175 og spørre hvis du ikke får opp noe på vegvesen.no/trafikk med vegmeldinger påslått i kartet. Generelt er det vanskelig å komme seg noe sted på Østlandet for tida med buss/bil/tog. E134 Haukeli er åpen, men det er noe krøll rundt Drammen-der skal dog det være omkjøringsmuligheter. 
https://dit.vegvesen.no/

Anonymkode: 3f693...33c

• Liker 1
Skrevet

Mannen min kjørte den strekningen i dag (Sogndal - Fagernes - Dokka - Gjøvik) og det gikk helt fint. Litt omveier her og der, men han kom trygt frem. Brukte 7 timer ish.

Anonymkode: 5765d...09e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen min kjørte den strekningen i dag (Sogndal - Fagernes - Dokka - Gjøvik) og det gikk helt fint. Litt omveier her og der, men han kom trygt frem. Brukte 7 timer ish.

Var omveiene merket langs veien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er stengt ved Sperilden per nå. Du kan ringe 175 og spørre hvis du ikke får opp noe på vegvesen.no/trafikk med vegmeldinger påslått i kartet. Generelt er det vanskelig å komme seg noe sted på Østlandet for tida med buss/bil/tog. E134 Haukeli er åpen, men det er noe krøll rundt Drammen-der skal dog det være omkjøringsmuligheter. 
https://dit.vegvesen.no/

Anonymkode: 3f693...33c

Jeg vurderte odda-haukeli, men snakket med noen som sa det var stengt ved odda(så ingenting på veivesenet om det). Og to stenginger etter haukeli, før oslo men med omkjøring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var omveiene merket langs veien?

Ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...