Gå til innhold

Høylytt veninnegjeng på toget som profilerer seg som "Overgangsaldergjengen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på toget ved siden av 7 damer i 50/60 årene i allværsjakker og "konefrisyre", som skravler og skratter veldig høyt hele tiden.

Merker jeg skvetter til hver gang det kommer en 7 stemt latterkule.

De snakker om fjellturer de har gått på og skal gå på, rundt om i landet.

De har det sikkert veldig artig sammen og flott at de er så spreke, men synes det er litt teit at de kaller seg "Overgangsaldergjengen" ifølge de selv.

Kjenner jeg blir flau på vegne av kvinner i overgangsalderen 🙈

Anonymkode: 7b48c...b23

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stått opp med feil fot i dag?

Kjøp deg et bra støyreduserende headset.

Anonymkode: 726eb...8c7

• Liker 34
  • Nyttig 2
Skrevet

Mhm...personlig hadde jeg ikke likt slikt bråk en lang tur, uansett hvilken alder gjengen hadde. Det forstyrrer omgivelsene. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Å nei, så fælt! Kvinner som ikke har mensen lenger bør tie! 

Anonymkode: 1e415...686

• Liker 21
  • Hjerte 2
Skrevet

Alle høylytte gjenger på toget er litt irriterende, damegjenger med kleint navn er bedre enn fulle folk. 

Som en annen sier - bruk headset. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er litt voldsomt med damegjenger som hauker og roper uansett på døgnet, men det jeg reagerer på er at de høylytt profilerer seg som "Overgangsaldergjengen".

Hvorfor liksom? 

Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stått opp med feil fot i dag?

Kjøp deg et bra støyreduserende headset.

Anonymkode: 726eb...8c7

Forslag?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er litt voldsomt med damegjenger som hauker og roper uansett på døgnet, men det jeg reagerer på er at de høylytt profilerer seg som "Overgangsaldergjengen".

Hvorfor liksom? 

Ts

Hvorfor provoserer det deg?

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor provoserer det deg?

Fordi de tar så mye plass i det offentlige rom, fordi de gir meg dårlig samvittighet mtp fjellturer da jeg sliter med utmattelse etter covid og klarer knapt å løpe etter bussen, og ikke minst at de reklamerer for overgangsalderen, med de er vel trygge på seg selv og det er jo bra selv om jeg ikke hadde reklamert for at jeg var i den perioden av livet, for jeg hadde syntes det var trist å ikke lenger være fruktbar.

Ts

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor liksom? 

Ts

Kanskje de ønsker å ufarliggjøre overgangsalederen? Hvis du lurer så mye - spør dem det er de som vet svaret. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Heller en sånn gjeng enn skrikende jente tenåringsgjeng 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Irriterende å havne ved siden av høylytte, feststemte folk på toget, den ser jeg.

Å irritere seg over å kalle seg overgangsaldergjengen skjønner jeg ikke. Det er jo sånn venner gjør, kaller seg selv et eller annet som er litt intern humor. Det var ikke det mest catchy navnet, ruller ikke av tunga, men syntes det var litt morsomt jeg.

Anonymkode: 9c67e...8b8

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de tar så mye plass i det offentlige rom, fordi de gir meg dårlig samvittighet mtp fjellturer da jeg sliter med utmattelse etter covid og klarer knapt å løpe etter bussen, og ikke minst at de reklamerer for overgangsalderen, med de er vel trygge på seg selv og det er jo bra selv om jeg ikke hadde reklamert for at jeg var i den perioden av livet, for jeg hadde syntes det var trist å ikke lenger være fruktbar.

Ts

Alle kan jo se hvilken periode av livet man er i. Og jeg er veldig glad for at jeg ikke er fruktbar mer, så jeg slipper å styre med prevensjon. Flere barn vil jeg uansett ikke ha.

Anonymkode: 60c00...5ee

• Liker 13
Skrevet
Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Kanskje de ønsker å ufarliggjøre overgangsalederen? Hvis du lurer så mye - spør dem det er de som vet svaret. 

Hvis man tåler østrogen og tilførsel av hormoner merker man ikke overgangsalderen, men for meg som er sensitiv for all hormonell prevensjon og div, har jeg ikke det alternativet når jeg kommer i den perioden🤨

Ts

Skrevet

Jeg er 35 og i overgangsalderen. Noe jeg absolutt ikke sier høyt fordi de gangene jeg har gjort det så ser bare folk rart på meg og ler. Alstå de trur meg. 

Så all kredds til de som kan skanne høyt om og tillegg har sin egen gjeng. Det skulle jeg gjerne hatt. 

Anonymkode: 57c2a...132

• Liker 7
  • Hjerte 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Jeg kan love deg en ting: at når du er i 50- og 60-årene så vil du ikke «synes det er trist å ikke lenger være fruktbar». Det er fantastisk!

Anonymkode: 6030d...f8d

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis man tåler østrogen og tilførsel av hormoner merker man ikke overgangsalderen, men for meg som er sensitiv for all hormonell prevensjon og div, har jeg ikke det alternativet når jeg kommer i den perioden🤨

Ts

Jo, det gjør man. Det kan jeg love det TS. Overgangsalderen er ikke enkel for noen. Husk at noen sliter med det i 20 år før det gir seg. 

Anonymkode: 57c2a...132

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Ja, ikke sant. Problemet ligger hos deg ikke dem. Kjøp deg headset, kjære deg. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Hygg deg på deres vegne. For så snart togturen er over og de går til hvert sitt så går det opp for dem at det er minst 800 ting de er misfornøyd med. 

Anonymkode: 64e8b...29f

• Liker 2
Skrevet

Så gøy

Anonymkode: b94c5...3b9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...