AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jeg har kanskje blødninger 3- 4 ganger i året. Blir litt paranoid og tror jeg er gravid av og til fordi jeg har så sjeldent mensen. Hvor ofte har dere på cerazette blødninger? Anonymkode: 412b2...bc3
Laura80 Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Ja hadde ca samme som deg en og annen gang i året.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Etter at jeg (i samråd med gynokolog) gikk over til dobbel dose har jeg mensen to-ish ganger i året. Før hadde jeg tilnærmet normale blødninger (på vanlig dose) Anonymkode: 1f904...552
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Jeg hadde aldri blødning se årene jeg gikk på cerazette. Har det heller ikke nå op hormonspiral. Anonymkode: acd22...fb3
Rosalilje84 Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Jeg blødde hele tiden, og ble attpåtil gravid på dem. Kjenner flere som blør og blør og blør på disse pillene. Hvorfor ønsker kvinner fortsatt å dytte i seg skadelig hormonell prevensjon år etter år, og ødelegge kroppen med den?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Jeg blødde hele tiden, og ble attpåtil gravid på dem. Kjenner flere som blør og blør og blør på disse pillene. Hvorfor ønsker kvinner fortsatt å dytte i seg skadelig hormonell prevensjon år etter år, og ødelegge kroppen med den? Er det skadelig da? Leste en forskningsrapport på det og p-piller øker sjansen for enkelte krefttyper ja, men de minsker også sannsynligheten for enkelte. Og disse er jo uten østrogen også Anonymkode: 412b2...bc3
Rosalilje84 Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det skadelig da? Leste en forskningsrapport på det og p-piller øker sjansen for enkelte krefttyper ja, men de minsker også sannsynligheten for enkelte. Og disse er jo uten østrogen også Anonymkode: 412b2...bc3 Les pakningsvedlegget. Fra felleskatalogen: Vanlige: kan forekomme hos opptil 1 av 10 kvinner humørforandringer, nedstemthet, nedsatt seksuell lyst (libido) hodepine kvalme akne (uren hud) brystspenning, uregelmessig eller ingen menstruasjon vektøkning Mindre vanlige: kan forekomme hos opptil 1 av 100 kvinner infeksjon i skjeden vanskeligheter med å bruke kontaktlinser oppkast hårtap smertefull menstruasjon, ovarialcyster (blærer på eggstokkene) tretthet Sjeldne: kan forekomme hos opptil 1 av 1000 kvinner utslett, elveblest, smertefulle blårøde knuter i huden (erythema nodosum) (dette er hudreaksjoner)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Blødde konstant i 6 mnd… Anonymkode: feb0a...2bd
Laura80 Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (13 timer siden): Jeg blødde hele tiden, og ble attpåtil gravid på dem. Kjenner flere som blør og blør og blør på disse pillene. Hvorfor ønsker kvinner fortsatt å dytte i seg skadelig hormonell prevensjon år etter år, og ødelegge kroppen med den? Endret 10. august 2023 av Laura80 Feil tråd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 De første to årene: kanskje 3-4 episoder med spotting i året. Deretter spotting 5-6 dager i uken, i et halvt år, før jeg gikk lei og skiftet merke.. Anonymkode: 60e0f...d67
Duff Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Har aldri blødninger på cerazette utenom de få gangene jeg har enten glemt en pille eller slurvet og tatt pillen for sent flere ganger i løpet av en uke. Har brukt de i 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå