AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jeg skulle gjerne høre från noen som hekter/ hektet andre og hva motivasjonen for det er? Mulig de ikke er inne på kvinneguiden da 🤪? jeg datet en mann og vi fikk følelser for hverandre, plutselig gjør han det slutt. Jeg forteller at jeg ble lei meg fordi jeg fått følelser. Likevel fortsetter han å ta kontakt. I begynnelsen tror jeg det er fordi han endret seg så jeg lar han komme inn i varmen. Men det visste seg ikke stemme. Jeg gir beskjed om at jeg har sterke følelser og at han får ta et valg. Han velger bort meg… men gjett hva som skjer, han fortsetter ta kontakt. Jeg svarer seff ikke men jeg bare syns det er rart. hvorfor vil man være med noen/ha kontakt med noen man ikke liker så godt? Det ville aldri falt meg inn å ikke respektere når noen annen sagt de blir lei seg. Jeg er en attraktiv dame og kunne sikkert hektet menn hvis jeg hadde ønsket. Men hva hadde jeg fått ut av det? Stadig dårlig samvittighet over å leke med noen følelser. Nei takk Anonymkode: 9516b...c10 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Han synes sikkert du er grei å ha i reserve. Han misliker deg ikke, men liker deg ikke godt nok til å ville ha et seriøst forhold med deg. Det er nok du som må stoppe kontakten, det er fordi at for han er det ikke følelsesmessig vanskelig å ha kontakt. Anonymkode: 8d1f5...ed0 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 De aner ikke hva de holder på med og så bare skjer det. Anonymkode: 35143...de0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Fordi du lar dem. Gir en følelse av makt. Anonymkode: b80a6...670 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Jeg har stoppet. Jeg har ikke svart han på 6 måneder. Jeg lurer mest på hvordan det føles å prøve å dra ut bekreftelse fra noen som vært sårbar ovenfor deg og gitt beskjed om at man blir lei seg. Er det en deilig følelse? Jeg hade følt på dårlig karma hvert fall. Anonymkode: 9516b...c10 1
ESFP Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Det er ikke andre som hekter oss, det er vi som LAR oss bli hektet. Han er mest sannsynlig glad i deg og har fått følelser for deg, men har opplevd å bli sviktet hardt enten av foreldre eller tidligere forhold. Han er redd for å åpne opp for kjærlighet igjen, redd for forventninger og forpliktelser og skyver deg derfor unna. Men siden han sikkert innerst inne liker deg og har varme følelser for deg, ønsker han noe kontakt. Akkurat så mye kontakt at han ikke blir redd. Så håper han at du kan gi ham akkurat så mye han ønsker. Det er du som må finne ut hva som er greit for deg. Han vil ikke endre seg. Hvis du ikke ønsker kontakt, må du blokkere ham. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Det handler kun om oppmerksomhetsbehov og usikkerhet. Jeg har vært der før for noen år siden. Gutter kunne skrive at de hadde følelser for meg men jeg brydde meg ikke om de, kun oppmerksomheten de ga meg. Dette innebar at jeg kunne være med på flørten og snakke med de, men med en gang de begynte å snakke om følelser så gjorde jeg det klart at jeg ikke var helt der. Noen av de ble lei seg og ville avslutte det og ikke snakke med meg igjen osv. Og det gikk selvfølgelig fint for meg, for jeg brydde meg jo ikke. Men la oss si at det gikk 3 måneder uten kontakt, så har jeg akkurat blitt avvist av en jeg faktisk ER forelska i - så sendte jeg gjerne snap til de andre guttene igjen for å få bekreftelse. Og de svarer og får forhåpninger igjen (akkurat som du beskriver). Jeg er ikke sånn lenger, har vokst opp og er i et langt og sunt forhold. Men mennesker må rett og slett lære seg til å sette grenser, lese situasjonen, ikke romantisere alt og sette seg selv først. Anonymkode: fa6a8...585 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ...Jeg lurer mest på hvordan det føles å prøve å dra ut bekreftelse fra noen som vært sårbar ovenfor deg og gitt beskjed om at man blir lei seg. Er det en deilig følelse? Jeg hade følt på dårlig karma hvert fall. Anonymkode: 9516b...c10 Det du må forstå er at sånne folk tenker helt annerledes enn deg. De vurderer ikke hvordan den andre har det eller får det. De bare gjør ting de vil gjøre. De tenker ikke ut over øyeblikket. Anonymkode: 20f15...a5a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Tror for mange av de som hekter andre handler om opprettholdelse av ego, små dråper som booster selvtilliten. Når de har fått sitt så går det bra en stund til de trenger en boost til. Veldig ødeleggende for parten som står igjen og ikke vet hva eller når det kommer. Kan sammenlignes med narkotika bare følelse versjonen av det. Anonymkode: 04f09...779 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det handler kun om oppmerksomhetsbehov og usikkerhet. Jeg har vært der før for noen år siden. Gutter kunne skrive at de hadde følelser for meg men jeg brydde meg ikke om de, kun oppmerksomheten de ga meg. Dette innebar at jeg kunne være med på flørten og snakke med de, men med en gang de begynte å snakke om følelser så gjorde jeg det klart at jeg ikke var helt der. Noen av de ble lei seg og ville avslutte det og ikke snakke med meg igjen osv. Og det gikk selvfølgelig fint for meg, for jeg brydde meg jo ikke. Men la oss si at det gikk 3 måneder uten kontakt, så har jeg akkurat blitt avvist av en jeg faktisk ER forelska i - så sendte jeg gjerne snap til de andre guttene igjen for å få bekreftelse. Og de svarer og får forhåpninger igjen (akkurat som du beskriver). Jeg er ikke sånn lenger, har vokst opp og er i et langt og sunt forhold. Men mennesker må rett og slett lære seg til å sette grenser, lese situasjonen, ikke romantisere alt og sette seg selv først. Anonymkode: fa6a8...585 Skammer du deg ikke over dette? At ha gjort noen vondt på den måten? Og jeg satte absolutt grenser, men alle må få en andre sjanse. Men det var derfor han ikke fikk en tredje sjanse… Anonymkode: 9516b...c10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 ESFP skrev (5 timer siden): Det er ikke andre som hekter oss, det er vi som LAR oss bli hektet. Han er mest sannsynlig glad i deg og har fått følelser for deg, men har opplevd å bli sviktet hardt enten av foreldre eller tidligere forhold. Han er redd for å åpne opp for kjærlighet igjen, redd for forventninger og forpliktelser og skyver deg derfor unna. Men siden han sikkert innerst inne liker deg og har varme følelser for deg, ønsker han noe kontakt. Akkurat så mye kontakt at han ikke blir redd. Så håper han at du kan gi ham akkurat så mye han ønsker. Det er du som må finne ut hva som er greit for deg. Han vil ikke endre seg. Hvis du ikke ønsker kontakt, må du blokkere ham. Hvis du har riktig her er det jo bare trist… han er helt vekke fra mitt liv og kommer aldri tilbake inn. Men så vet jeg også at hvis en mann virkelig vil ha noen så gjør han alt for å få det, så jeg tror mer på at han faktisk var litt ondskapsfull, eller muligens tilbakestående emosjonellt. Anonymkode: 9516b...c10 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 ESFP skrev (5 timer siden): Det er ikke andre som hekter oss, det er vi som LAR oss bli hektet. Han er mest sannsynlig glad i deg og har fått følelser for deg, men har opplevd å bli sviktet hardt enten av foreldre eller tidligere forhold. Han er redd for å åpne opp for kjærlighet igjen, redd for forventninger og forpliktelser og skyver deg derfor unna. Men siden han sikkert innerst inne liker deg og har varme følelser for deg, ønsker han noe kontakt. Akkurat så mye kontakt at han ikke blir redd. Så håper han at du kan gi ham akkurat så mye han ønsker. Det er du som må finne ut hva som er greit for deg. Han vil ikke endre seg. Hvis du ikke ønsker kontakt, må du blokkere ham. Det er ikke helt riktig i alle tilfeller. Jeg vet om menn som åpent skryter av damer de hekter, de forteller om hvordan de gir oppmerksomhet når de trenger / savner bekreftelse og selvtillitboost, så kommer damene løpende selv om det er 2-3 måneder siden kontakt. Ja jeg vet folk BLIR hektet, men jeg vet det finnes andre tilfeller enn en sviktet stakkar som du beskriver. Anonymkode: e33ee...629 1
ESFP Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke helt riktig i alle tilfeller. Jeg vet om menn som åpent skryter av damer de hekter, de forteller om hvordan de gir oppmerksomhet når de trenger / savner bekreftelse og selvtillitboost, så kommer damene løpende selv om det er 2-3 måneder siden kontakt. Ja jeg vet folk BLIR hektet, men jeg vet det finnes andre tilfeller enn en sviktet stakkar som du beskriver. Anonymkode: e33ee...629 Det er også en mulighet. Den type menn er nok enda mer sviktet og stakkarslig enn den typen jeg beskriver. Poenget mitt er at de som hekter ofte ikke er kalde og kyniske, og skjønner ikke helt at de gjør en annen vondt. Det spiller egentlig ikke noen rolle hvorfor noen oppfører seg slik. Det vikitge er at den som "blir" hektet lærer å ta mer ansvar for egne avgjørelser og eget liv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå