Gå til innhold

Jeg har blitt så gammel i ansiktet de siste to årene, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet jobb for 2 år siden og gikk fra en ganske avslappende og fysisk aktiv jobb, til en stressende, stillesittende lederjobb. Trives utrolig godt så å bytte jobb er helt uaktuelt 😊

Problemet er at jeg har blitt så gammel! Jeg har også gått ned 20 kilo siste året så hjelper sikkert ikke det heller (ikke ned pga. stress). 

Hvordan kan jeg få et friskere ansikt? Huden er blass, håret er blast og rynkene har begynt å så vidt titte frem. Er bare 33 så føler liksom helt for rynker og poser enda. Jeg bruker god hudpleie hver dag, men burde kanskje begynne med anti- aging? Sminker meg pent hver dag og fikser håret

Anonymkode: d2c93...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig å se litt "dradd" ut når man går såpass mye ned i vekt. Anti-aging er en scam. Gå mye tur i frisk luft, få i gang blodsirkulasjonen, drikk nok vann, få nok søvn, og massér jojobaolje i ansiktet på kvelden så den får virke over natten.

Alt dette gjorde underverker for meg, og jeg har tidligere gått på scammen med dyre kremer (som forøvrig er fulle av dritt dersom man leser seg opp på hva de faktisk inneholder).

Anonymkode: 6453e...623

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Solkrem hver dag er den beste beskyttelsen mot rynker

Anonymkode: da272...f36

• Liker 3
Skrevet

Anti-aging er ikke en scam som den over sier, det er klinisk beviste effekter. Retinol er det som funker best mot rynker, du må være konsekvent med det. De kremene på Kiwi har for lite av det, så de funker ikke så bra. Hos hudpleiere får du bedre produkter, men veldig dyre da. Du kan også få resept på retinol fra fastlegen din, eller kjapt og enkelt hos sånne nettleger som det finnes flust av nå. Da får du potente saker til en rimelig penge. Men pass på og venn huden til det gradvis, google litt om hvordan du begynner med det.

Jeg vil anbefale det til alle egentlig og ikke bare som anti aging, det hjelper mot "alt".

C-vitaminserum er fint til blass hud. Den kan jo også sminkes litt mer glødende. Samme med håret, bruk noe olje eller glansspray i, kanskje en glansvask?

Hos hudpleier kan jeg anbefale dermapen og skinboostere for og få litt ekstra glød og spenst og ungdommelighet.

Og ikke minst - sov godt, stress ned, drikk vann og bruk solkrem!

Anonymkode: 3698a...efe

• Liker 1
Skrevet

Du har gått ned 20 kilo på et år grunnet stress relatert til jobb? 

Hvis ikke du møter veggen de neste seks månedene så er det ingen som gjør det. 

Kanskje lederjobben ikke er noe for deg? 

Anonymkode: 2236f...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har gått ned 20 kilo på et år grunnet stress relatert til jobb? 

Hvis ikke du møter veggen de neste seks månedene så er det ingen som gjør det. 

Kanskje lederjobben ikke er noe for deg? 

Anonymkode: 2236f...bbf

Hun skriver jo at stress ikke er grunnen til vekttap. 

Anonymkode: 2081d...e46

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det første du bør se på er kosthold og næringsstoffer. Får du i deg nok av det kroppen trenger? Lurt å ta en test hos legen for å sjekke jern, d vitamin, b vitaminer, osv.

Rene råvarer og en god balanse mellom animalske kilder og nøtter, frø, grovkorn, og grønt. Unngå prosessert mat, sukker, osv. 
Omega 3 fettsyrer, og mat rik på C vitamin, sink etc, er veldig viktig for huden. 

Anonymkode: 2081d...e46

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått gode resultater av disse:

The Ordinary Granactive retinoid 5 %, Cosrx advanced snail 96 mucin og Cosrx vitamin serum.  

https://www.blivakker.no/product/3120549

https://www.blivakker.no/product/3202346/cosrx-advanced-snail-96-mucin-power-essence-100ml

https://www.blivakker.no/product/cosrx/3254723/cosrx-the-vitamin-c-23-serum-20ml

Anonymkode: 47770...e93

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått gode resultater av disse:

The Ordinary Granactive retinoid 5 %, Cosrx advanced snail 96 mucin og Cosrx vitamin serum.  

https://www.blivakker.no/product/3120549

https://www.blivakker.no/product/3202346/cosrx-advanced-snail-96-mucin-power-essence-100ml

https://www.blivakker.no/product/cosrx/3254723/cosrx-the-vitamin-c-23-serum-20ml

Granactive retinoid på kvelden før nattkrem. C- vitamin på morgenen før sneilslim og dagkrem.

Skrevet

Det lønner seg vel å ha et par kilo ekstra når man blir eldre, man ser yngre ut med litt fett i ansiktet. Hvis du har veldig lav fettprosent nå så ville jeg kanskje revurdert det.

Anonymkode: cadb3...1da

• Nyttig 1
Skrevet

Sov nok, ikke røyk, drikk nok vann, spis sunn mat, tren jevnlig,

og ta deg en egenpleie-kveld iblant der du:

Lager din egen kropps- og ansiktsskrubb (en kopp vanlig bordsalt pluss litt matolje, f eks raps, som du blandet til en grøt og skrubber hele kroppen med i dusjen) Smør deg med en god krem etterpå.
Ansiktet og øynene kan få en maske 
Lager fotbad og siler og smører føttene
En kur for håret.

Anonymkode: b3612...826

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det lønner seg vel å ha et par kilo ekstra når man blir eldre, man ser yngre ut med litt fett i ansiktet. Hvis du har veldig lav fettprosent nå så ville jeg kanskje revurdert det.

Fullstendig uenig. Eller alt etter utgangspunkt, selvfølgelig. Å gå fra normalvekt til undervekt vil gjøre at man ser innsunken ut, og gjerne litt syk, om man er eldre. Fra ovevekt til normalvekt vil man fremstå som mer vital selv om rynker kommer mer frem. Eldre kvinner med mye fett i ansiktet ser ikke yngre ut. Fettet blir pøsete og dratt og man får jowls og dobbelthake. Jo mer fett jo mer vil det henge. 

Å være slank er alltid ungdommelig. 

Anonymkode: edb79...7ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fullstendig uenig. Eller alt etter utgangspunkt, selvfølgelig. Å gå fra normalvekt til undervekt vil gjøre at man ser innsunken ut, og gjerne litt syk, om man er eldre. Fra ovevekt til normalvekt vil man fremstå som mer vital selv om rynker kommer mer frem. Eldre kvinner med mye fett i ansiktet ser ikke yngre ut. Fettet blir pøsete og dratt og man får jowls og dobbelthake. Jo mer fett jo mer vil det henge. 

Å være slank er alltid ungdommelig. 

Anonymkode: edb79...7ff

Vet ikke om vi egentlig er så veldig uenige, det blir litt flisespikking tror jeg. Men jeg synes det ser penere ut med litt dobbelthake enn rynkete, tom ansiktshud som "henger og slenger".

Skrevet

Istede for å bruke masse forskjellige kremer på huden kan du bruke talg. Det inneholder naturlig retinol, mange sunne fettsyrer og vitaminer som er lett biotilgjengelig for huden. En god talg krem som jeg bruker (eneste hudkremen jeg bruker) er en jeg kjøpte på vigur.no de har en som er laget av talg fra gress forede kuer fra England og den lukter av lavendel (ikke talg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...