Gå til innhold

Min date har samme egenskaper som eksen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg dater har fortalt litt om hvorfor han ble skilt fra eksen.  

En del av årsakene var i væremåten hennes (og dette er såklart ikke de eneste årsakene!!) . Han har forklart at hun gjorde sånn og slik, og det var egenskaper min date etterhvert ikke satte særlig pris på. 

Nå har jeg blitt mer kjent med han, og HAN et jo AKKURAT som han beskriver sin eks!? 

For eksempel så sier han at hun måtte ha siste ordet i diskusjoner, sur om hun ikke får viljen sin, nedlatende mot andre som er annerledes enn a4...og flere andre greier som påvirker samlivet. 

Og akkurat sånn viser det seg at han er også . 😂

Noen som har vært  borti lignende?

Anonymkode: 2faa8...c16

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde den jeg datet fjaset om eksen, så hadde det ikke blitt noen flere dater....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En del av årsakene var i væremåten hennes (og dette er såklart ikke de eneste årsakene!!) . Han har forklart at hun gjorde sånn og slik, og det var egenskaper min date etterhvert ikke satte særlig pris på. 

Nå har jeg blitt mer kjent med han, og HAN et jo AKKURAT som han beskriver sin eks!? 

For eksempel så sier han at hun måtte ha siste ordet i diskusjoner, sur om hun ikke får viljen sin, nedlatende mot andre som er annerledes enn a4...og flere andre greier som påvirker samlivet. 

Projeksjon!! Alt han beskylder eksen for å ha gjort og sagt, er egentlig han selv 

Anonymkode: acd65...898

• Liker 5
Skrevet
Mann1976 skrev (29 minutter siden):

Hadde den jeg datet fjaset om eksen, så hadde det ikke blitt noen flere dater....

Vi er voksne med barn og klarer fint snakke om eksene våre(den andre forelderen til barna). 

Å snakke om tidligere forhold trenger vel ikke bare være negativt? Kan til og med være lærerikt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

...og dette skal du satse på videre? Herreminjesus, lykke til og lev lykkelig. 

Anonymkode: bd9de...502

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er voksne med barn og klarer fint snakke om eksene våre(den andre forelderen til barna). 

Å snakke om tidligere forhold trenger vel ikke bare være negativt? Kan til og med være lærerikt.

Hvor lenge har dere datet? 

Jeg synes det er rart å snakke om en ex, spesielt å snakke negativt, tidlig i datingen.

Enig med deg at det kan være lærerikt å snakke om en ex, men da først som kjærester. Samtidig er det lite lærerikt å kun snakke negativt om ex og ikke klarer å kunne innse hvilke negative sider en selv har.

Anonymkode: 9f914...c9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Morsomt, det er det jeg hører folk sier om narsisisster. At når de kritiserer andre så snakker de egentlig om seg selv. Men det virker som han mener at han vet best og har rett på siste ord. Og eksen har ikke rett på siste ord fordi han vet best. Han evner nok ikke å se seg selv i et kritisk bilde. Sa han noe kritisk om seg selv når han kritiserte henne da? 

Anonymkode: 965ad...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...og dette skal du satse på videre? Herreminjesus, lykke til og lev lykkelig. 

Anonymkode: bd9de...502

Hvor har jeg sagt jeg skal satse ?

Skrevet

Høres ut som han projiserer. Noe som betyr manglende selvinnsikt og evne til å ta tak i egen adferd, og gjør et evt samliv til et helvete. Kan ligge diagnose i bunn, eller så er han bare dysfunkjsonell. 

Anonymkode: 9adf1...a2c

Skrevet

Det er mange morsomme projiseringer. 

Selvopptatte mennesker "ser" selvopptatthet i nesten alle andre. 

Sta folk synes andre er sta.. 

Folk som alltid skal ha siste ord beskylder andre for det samme når de ikke får siste ord selv.. 

Lever man sammen med psykisk manipulerende mennesker så bygger man mye forsvarsmekanismer. Lever man med en sta person lærer man seg å være sta tilbake. 

Kanskje han trenger å avvennes. Kanskje han var kjernen av problemet hele tiden. Men hvis det var han som dumpet ex'en på grunn av den oppførselen, vil jeg tippe at han er den av de to som egentlig tar avstand fra sånn oppførsel og da burde han være åpen for en prat om det. 

Anonymkode: af40d...b90

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

da burde han være åpen for en prat om det. 

Alle burde vel være åpen om en prat om hva som helst, i et forhold, selvopptatt eller ikke. :)

Anonymkode: 965ad...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor har jeg sagt jeg skal satse ?

Jeg håper du aldri sier det. Nå for tiden sier enkelte at de dater, når de egentlig har vært kjærester i månedsvis. Slike egenskaper som du nevner kom neppe frem de første to ukene? 

Anonymkode: 88cd8...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...