Gå til innhold

Er det dårlig gjort av meg å distansere meg? Har en plan.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har falt for ei dame men har unnvikende /engstelig tilknytting og har derfor hele tiden hatt bremsen på, trukket meg mye tilbake, hatt det topp på datene våre men når jeg kommer for meg selv tar panikken meg. Blir redd for forpliktelse, for mine egne følelser, begynner å lete etter feil med henne, blir redd for et forhold og hva det kan medføre av smerte og avvisning. 

Så jeg avviser henne først. 

Vi var sist sammen for to uker siden. Jeg har holdt meg for meg selv siden det. Kjenner en masse følelser for henne men har sagt jeg ikke vil inn i et forhold. Hun skjønner nok at jeg er redd. Men tror hun er litt lei seg og lei av alt også nå for nå har hun bare latt meg være. Hun tar heller ikke kontakt. 

Saken er den at jeg har en plan om å overraske henne. Jeg trenger bare litt tid på å jobbe med noen ting og gjøre det jeg kan for å bli klar. 

Så nå snakker jeg med et menneske for å få hjelp og jeg tenkt å komme på døra til hun det gjelder om et par uker og fortelle mine følelser. Jeg har tenkt at da har vi ikke hatt kontakt på en måned, med mindre hun tar kontakt før. Jeg trenger tid. 

Jeg vet jeg vil jobbe med dette og mot dette for jeg har ikke lyst til å miste henne. 

Men er det dårlig av meg å ikke gi lyd? Jeg regner jo med hun har det kjipt når hun ikke hører fra meg og kanskje tror hun at jeg ikke er interessert. Men det er jeg, jeg trenger bare tid i fred og ro før jeg kommer tilbake til henne. 

Vil hun godta det den dagen jeg kommer? Ville du som kvinne forstått og akseptert mitt behov? 

Er usikker på alt. 

Mann 52

Anonymkode: ad261...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måned uten kontakt, så skal du dukke opp på døra hennes og erklære dine følelse for henne? Og det selv om du sier du ikke ser etter et forhold. Du går veldige forskjellige signaler. 

Ikle bli overrasket om hun har gått videre… 

Ja, jeg synes det er dårlig gjort. Du skriver selv du regner med hun har det kjipt pga din oppførsel. 

Jeg hadde ikke akseptert det. 

Anonymkode: 6053a...c6f

• Liker 26
  • Nyttig 15
Skrevet

Ja, det er en elendig plan.

Anonymkode: c7640...59f

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes du skal sende henne en melding og gi ett hint om hva som skjer. Utfordre deg selv litt så hun skjønner at du kommer men at du har litt å ordne først. H

Anonymkode: ff093...3a1

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville antatt at du hadde ghostet meg, rett og slett. 

Anonymkode: 8357e...b4b

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Og respektert ditt antatte behov for å ikke ha noe mer kontakt med meg og heller ikke et forhold til meg. Du hadde jo på forhånd sagt fra at du ikke ønsket et forhold. 

Antageligvis ville jeg ha gått videre og åpnet profil på datingside igjen for å finne en som både ville og kunne ha et forhold.

Anonymkode: 8357e...b4b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Behov må kommuniseres for å bli forstått. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet sånn, det blir for ustabilt.

• Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har falt for ei dame men har unnvikende /engstelig tilknytting og har derfor hele tiden hatt bremsen på, trukket meg mye tilbake, hatt det topp på datene våre men når jeg kommer for meg selv tar panikken meg. Blir redd for forpliktelse, for mine egne følelser, begynner å lete etter feil med henne, blir redd for et forhold og hva det kan medføre av smerte og avvisning. 

Så jeg avviser henne først. 

Vi var sist sammen for to uker siden. Jeg har holdt meg for meg selv siden det. Kjenner en masse følelser for henne men har sagt jeg ikke vil inn i et forhold. Hun skjønner nok at jeg er redd. Men tror hun er litt lei seg og lei av alt også nå for nå har hun bare latt meg være. Hun tar heller ikke kontakt. 

Saken er den at jeg har en plan om å overraske henne. Jeg trenger bare litt tid på å jobbe med noen ting og gjøre det jeg kan for å bli klar. 

Så nå snakker jeg med et menneske for å få hjelp og jeg tenkt å komme på døra til hun det gjelder om et par uker og fortelle mine følelser. Jeg har tenkt at da har vi ikke hatt kontakt på en måned, med mindre hun tar kontakt før. Jeg trenger tid. 

Jeg vet jeg vil jobbe med dette og mot dette for jeg har ikke lyst til å miste henne. 

Men er det dårlig av meg å ikke gi lyd? Jeg regner jo med hun har det kjipt når hun ikke hører fra meg og kanskje tror hun at jeg ikke er interessert. Men det er jeg, jeg trenger bare tid i fred og ro før jeg kommer tilbake til henne. 

Vil hun godta det den dagen jeg kommer? Ville du som kvinne forstått og akseptert mitt behov? 

Er usikker på alt. 

Mann 52

Anonymkode: ad261...dfe

Jeg har en sånn eks kjæreste. Om du er hot og cold så kan det faktisk skade henne en del, bare så du vet det. Hun kan 1.bli hekta og 2.slite med kjærlighetssorg i ganske lang tid mens du går å soser og ringer på andre ting fordi du er for feig til å håndtere følelsene dine som vanlige folk. 

Du er 52 mann. Hva er du redd for? Ta tak i frykten som gjør at du blir så skremt. Antagelig er Det barndoms sår fra din oppvekst, der du hadde foreldre som selv var hot og cold mot deg, gode og snille i ett øyeblikk og avvisende i det neste. Mulig var det psykiske lidelser som bipolar eller borderline så sjekk om du har symptomer, for måten du sliter med å stole på kvinner er ikke normalt. 

Vil du ha kvinnen som kjæreste så gå til psykolog for å forstå deg selv slik at du kan forklare henne hva som skjer. For når du blir redd, så vil det kreves av deg at du ikke rømmer, men håndterer og regulerer følelsene der og da i stedet for å rømme. En person med trygg tilknytning vil la deg ta avstand. En som er usikker vil mase på deg og bli stresset og psykisk slite med ideen om at noe er feil, at hun har såret deg. Søk på hekta av Sissel Gran. Les boken. Han som er "frank" i boken har også samme væremåte. Kan dele relevant lenke her i tråden senere. 

Anonymkode: 50f93...cf5

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette MÅ være et tulleinnlegg? 

Anonymkode: f07d1...2f1

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette MÅ være et tulleinnlegg? 

Anonymkode: f07d1...2f1

Å nei da. 

Anonymkode: 50f93...cf5

Skrevet

Wtf. Gå i terapi, la henne være. Du er altfor egoistisk til å være i et forhold. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Du er en komplett idiot. Hun er drittlei av deg og vil garantert ikke ha noe mer med deg å gjøre.

Hold deg unna damer i fremtiden du.

Anonymkode: 03f00...695

• Liker 10
Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på lenge... 

Anonymkode: a157a...714

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Fiks deg selv FØR du begynner å date.

Anonymkode: 8c07e...b89

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Egentlig tror jeg det er mange menn som er der. De blir kalde når det blir for mye følelser i sving og trekker seg unna. Vanskelig for en dame og forholde seg til og de kan ofte havne i ett hekt med vedkommende. 

Anonymkode: 55467...859

• Liker 2
Skrevet

Om en fyr hadde trukket seg unna meg en måned hadde det blitt kroken på døra for meg, fordi jeg ville tolket det som manglende interesse om han "må tenke". Jeg trenger det motsatte faktisk, at menn viser at de er vilt forelsket og gjør alt for meg av oppvarting. Mangler du disse følelsene for henne nå så vil de da neppe plutselig komme om en måned 🙄😅

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Var ikke så lett å forstå dette. Forstår ikke helt hvorfor du tror hun vil ha deg når du sier du avviser henne. Hvorfor tenker du at et par uker til vil endre noe?

Du sier tid og at du prater med noen? Går du til psykolog? I så fall er vel dette noe du kan prate med psykologen om? 

Anonymkode: 0a5a6...4ea

• Liker 8
Skrevet

Om du blir usikker igjen da? Skal du  bare gjemme deg igjen? Du bør først jobbe med deg selv og din usikkerhet før du i det hele tatt går ut og dater noen som helst. Det at du leter etter feil, for en god grunn kan slippe og date vidre eller satse, så vil du garantert gjøre det om du finner ut at du fortsatt er redd for følelsene og usikkerheten din. Vært sammen med en sånn type og han bare dumpet meg og skyldte alt på meg hvorfor ting var slutt, som han hadde gjort med alle før meg. Du får i det minste være like ærlig som du er her med oss, si alt. Så slipper hun i det minste og lure på om det var henne som var det store problemet i tilfelle du finner det for godt og stikke igjen. Sånt i et forhold kan gjøre stor emosjonell skade på et annet menneske når du velger og forlate. Vet hva jeg snakker om. For når du ikke har tatt tak i deg og din usikkerhet før du går inn o et forhold, så vil det være snakk om tid før du igjen tar halen mellom beina og stikker. Du bør ikke gå inn i noe forhold nå. 

Anonymkode: 357d9...7a7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, fortell henne som det er. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor tror du at hun fortsatt vil ha deg etter en mnd? Kan være hun har funnet noen som viser at han faktisk vil ha henne ? 
hun sitter vel ikke å stirrer i veggen og venter på deg ? 

hadde en voksen mann på 52 år holdt på så umodent som deg, hadde det vært kroken på døra hos meg uansett. 
blinkene rødt flagg 

Anonymkode: 1d97c...4e0

• Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...