Gå til innhold

Dere som har hatt festeblødning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen av dere som har spottet fra 7. Dpo? Begynte med lys brun utflod i går og litt mørkere utover dagen til å stoppe helt opp og lys rød i dag. Er dette festeblødning og når tok dere test? Jeg er nå 10.dpo og har hatt mørk brun utflod til litt mer rødt de siste dagene sikkert en tskje i løpet av dagen. Kan jeg ta test allerede nå? Har stikkinger på høyre side og stikkinger i brystene alt kommer og går men kjent mere det siste døgnet og kjenner ingenting som at det er mens jeg har 

Noen tanker?

Anonymkode: f462c...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt festeblødning 1 gang rundt 11dpo. Å det var kun et par dråper ferskt blod. 
Festeblødning er ikke noe som skal vare over lenger tid. Det er kun noe du ser litt på papiret en gang. 

Høres ut som det er mensen på vei. Om dette er noe du opplever regelmessig er det greit å ta en blodprøve å sjekke om alt er bra. Det kan være tegn på progesteronmangel. Å da trenger du litt hjelp til å bli gravid. 

Anonymkode: 7821d...b47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det var festeblødning jeg hadde, men jeg spottet/ hadde rødbrun utflod på 8, 9, 10 og 11 DPO. Var sikker på at mensen var på vei, men "blødningen" stoppet, jeg testet positivt, og resultatet er nå 2 år 🙂 Så dette er jo litt motstridende i forhold til det anonym bruker ...b47 sier.

Jeg testet ikke før 16-17dpo, vet ikke hvor tidlig jeg kunne ha fått positiv test.

Anonymkode: a826c...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om det var festeblødning jeg hadde, men jeg spottet/ hadde rødbrun utflod på 8, 9, 10 og 11 DPO. Var sikker på at mensen var på vei, men "blødningen" stoppet, jeg testet positivt, og resultatet er nå 2 år 🙂 Så dette er jo litt motstridende i forhold til det anonym bruker ...b47 sier.

Jeg testet ikke før 16-17dpo, vet ikke hvor tidlig jeg kunne ha fått positiv test.

Anonymkode: a826c...5fd

Det er det jeg stusser over. Har lest meg ihjel og blir ikke klok, har hatt denne spottingen av og på i 3 dager og nå er det ingenting. Div lege sider sier det er som regel noen dråper blod og andre sier det er en lett blødning som kan vare noen få dager. Spottingen varte fra 6, 7, 8 dpo og 9-12 dpo som er nå i dag så er det ingenting. Jeg tok test 10 dpo som var negativ men regner med at det er for tidlig. Jeg håper så på at det sitter nå. Vi har prøvd i 2 år

Anonymkode: f462c...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på festeblødning og spotting.... festeblødning et jo et bitte lite egg som fester seg og kan avgi bitte lite blod..men mange spotter etter eggløsning oh når de er gravide..enten på pga lav progreston etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning som begrep er svært upresist. Det er ikke en spesifikk greie som skal se sånn og sånn ut og vare så og så lenge. Jeg hadde litt blod 11 dpo et svangerskap, i neste hadde jeg en del blod i hele uke 6 og 7, varierende gammelt og ferskt. Har også opplevd langvarig spotting før mens i noen sykluser, og ingen i andre. Du finner ikke svaret du leter etter på internett desverre. 

Anonymkode: 0d715...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...