AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 …. Eller hvert fall noe som ikke er innafor? Vet ikke om jeg valgte riktig «sted» å poste dette menmen.. Da jeg var 19/20 år (jente) hadde jeg en PT som var minst 50 år. Han kalte meg alltid vakker, skulle ALLTID komme bort og snakke om alt og ingenting selv når jeg ikke hadde time, kommenterte på kroppen min, feks at jeg ser bra ut bakfra, at rumpa mi stikker mer ut pga skoliosen og at det er fint, o.l. Han sa han fant en sang som minnet ham om meg, og sangen heter altså «my valentine». Han ville ha mitt private nummer, og han fikk det, og ville tekste der for å avtale PT timer, selv om jeg kunne booke det selv i appen. Han fortalte meg om en date han hadde med en annen på min alder, men sa at det aldri ble noe sex (om jeg skjønte ham riktig var det dette han mente, han snakket engelsk og ikke veldig bra heller). Han spurte meg om jeg hadde hatt sex med noen etter ferien min til utlandet, selv om jeg hadde kjæreste på den tiden og han visste jeg ikke dro med kjæresten. I tillegg skulle han alltid snakke negativt om kjæresten min da, og prøvde nesten å få meg til å slå opp. Nå er jeg 21 og spør fordi jeg leste en jente på Reddit hadde litt lignende opplevelse som meg, og jeg er nysgjerrig på om dette faktisk ikke er innafor eller ikke, eller om jeg overdriver. Jeg følte meg ikke komfortabel rundt ham, men tenkte også det var litt irrasjonelt av meg siden han ikke direkte hadde gjort noe galt Anonymkode: 002c8...391
Gjest Plumpie Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): …. Eller hvert fall noe som ikke er innafor? Vet ikke om jeg valgte riktig «sted» å poste dette menmen.. Da jeg var 19/20 år (jente) hadde jeg en PT som var minst 50 år. Han kalte meg alltid vakker, skulle ALLTID komme bort og snakke om alt og ingenting selv når jeg ikke hadde time, kommenterte på kroppen min, feks at jeg ser bra ut bakfra, at rumpa mi stikker mer ut pga skoliosen og at det er fint, o.l. Han sa han fant en sang som minnet ham om meg, og sangen heter altså «my valentine». Han ville ha mitt private nummer, og han fikk det, og ville tekste der for å avtale PT timer, selv om jeg kunne booke det selv i appen. Han fortalte meg om en date han hadde med en annen på min alder, men sa at det aldri ble noe sex (om jeg skjønte ham riktig var det dette han mente, han snakket engelsk og ikke veldig bra heller). Han spurte meg om jeg hadde hatt sex med noen etter ferien min til utlandet, selv om jeg hadde kjæreste på den tiden og han visste jeg ikke dro med kjæresten. I tillegg skulle han alltid snakke negativt om kjæresten min da, og prøvde nesten å få meg til å slå opp. Nå er jeg 21 og spør fordi jeg leste en jente på Reddit hadde litt lignende opplevelse som meg, og jeg er nysgjerrig på om dette faktisk ikke er innafor eller ikke, eller om jeg overdriver. Jeg følte meg ikke komfortabel rundt ham, men tenkte også det var litt irrasjonelt av meg siden han ikke direkte hadde gjort noe galt Anonymkode: 002c8...391 Ja, jeg vil kalle det seksuell trakassering. Definisjonen av seksuell trakassering er som følger: «Seksuell trakassering er uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom. Seksuell trakassering kan være alt fra seksuelle kommentarer om kropp og utseende, til simulering av seksuelle bevegelser, klåing, tafsing, berøring til overgrep.» Han høres forøvrig ut som en creep.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Det er på grensen og definitivt uetisk mtp jobben hans. Men trakassering? Jeg er ikke sikker. Anonymkode: 7d41e...dca 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Han beveger seg mot grensa, går over grensa, du stopper ham ikke, han har tenkt å se hvor langt han kan gå med deg. Jeg hadde ikke tolerert slik prat. Man er der for å trene, ikke sjekkes opp. Anonymkode: 10aa0...cad
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Det er jo det når han fortsetter og fortsetter. En PT burde ikke gi komplimenter på den måten overhode, det er uprofesjonelt. Anonymkode: 906ea...ea5 1
Gjest Paramount Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Klart dette er seksuell trakassering. Han utnytter sin alder og posisjon som pt overfor deg og er usmakelig intim.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Når skal det komme et fag i skolen som lærer jenter å sette grenser for gutter og menn? Anonymkode: 797bd...ada 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Grenser er individuelle. Hva som føles som trakassering for en person trenger ikke være det for en annen. Det gjør det vanskelig for menn å vite hvor langt de kan gå i flørtingen og samtidig ikke tråkke over den usynlige grensen. Menn skal jo både ta initiativ og være frempå, men er da avhengig av at damer er tydelige og sier i fra med en gang om man tråkker over grensen. Det blir feil om man i etterkant skal vurdere, eller til og med spørre et forum, om man ble trakassert eller ikke. Anonymkode: ecfca...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Selvsagt er det seksuell trakassering! Er det noe å lure på? Og veldig veldig uprofesjonelt i tillegg. Meld fra til treningssenteret. Anonymkode: 88c47...53e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Grenser er individuelle. Hva som føles som trakassering for en person trenger ikke være det for en annen. Det gjør det vanskelig for menn å vite hvor langt de kan gå i flørtingen og samtidig ikke tråkke over den usynlige grensen. Menn skal jo både ta initiativ og være frempå, men er da avhengig av at damer er tydelige og sier i fra med en gang om man tråkker over grensen. Det blir feil om man i etterkant skal vurdere, eller til og med spørre et forum, om man ble trakassert eller ikke. Anonymkode: ecfca...d9e Hvorfor blir det feil å spørre her og vurdere i ettertid? Tenker det er bedre at man lærer sin egne grenser og tenker over tidligere erfaringer, i stedet for å holde det inne. Synes du virkelig en PT på over det dobbelte av min alder skal kunne «flørte» som du kaller det med en betalende kunde, mens de er på jobb? Anonymkode: 002c8...391
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når skal det komme et fag i skolen som lærer jenter å sette grenser for gutter og menn? Anonymkode: 797bd...ada Når skal det komme et fag på skole som lærer gutter å ikke voldta og drive med seksuell trakassering (les: oppføre seg)? Anonymkode: 6ee92...561 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blir det feil å spørre her og vurdere i ettertid? Tenker det er bedre at man lærer sin egne grenser og tenker over tidligere erfaringer, i stedet for å holde det inne. Synes du virkelig en PT på over det dobbelte av min alder skal kunne «flørte» som du kaller det med en betalende kunde, mens de er på jobb? Anonymkode: 002c8...391 Du er jo voksen, du må klare å vurdere slik ting i øyeblikket det skjer. I stedet for å komme etterpå. Typisk kvinner, må sjekke med andre hva som er greit. Lær deg å tenke selv. Anonymkode: d3ae9...21a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Grenser er individuelle. Hva som føles som trakassering for en person trenger ikke være det for en annen. Det gjør det vanskelig for menn å vite hvor langt de kan gå i flørtingen og samtidig ikke tråkke over den usynlige grensen. Menn skal jo både ta initiativ og være frempå, men er da avhengig av at damer er tydelige og sier i fra med en gang om man tråkker over grensen. Det blir feil om man i etterkant skal vurdere, eller til og med spørre et forum, om man ble trakassert eller ikke. Anonymkode: ecfca...d9e Vel, ts tenker vel det at hun ikke syntes denne oppmerksomheten var så behagelig? Fikk hvert fall inntrykk av det. Det er ikke så vanskelig å flørte, og å ikke trakassere er lett. Man kommenterer ikke rumper, pupper, hofter og skritt. Man kommer rett og slett ikke med seksuelle kommentarer til damer man ikke kjenner godt. Jeg forventer at menn skjønner dette, og det gjør ppenbart de fleste menn. Hvis en mann tråkker over grensene mine så tidlig, så avviser jeg ham tvert. Hvis han prøver å flørte ved å seksuelt trakassere andre senere, får han skylde seg selv for avvisningene. Kvinner skal ikke oppdra menn i noe som bør være helt åpenbart for dem. Anonymkode: 92068...91f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er jo voksen, du må klare å vurdere slik ting i øyeblikket det skjer. I stedet for å komme etterpå. Typisk kvinner, må sjekke med andre hva som er greit. Lær deg å tenke selv. Anonymkode: d3ae9...21a Man lærer også å tenke ved å snakke med andre. Typisk kvinner, ja, å le bort og ikke ta sitt eget ubehag på alvor. Det er ofte andre kvinner som lærer kvinner å sette grenser, for kvinner har dessverre en tendens til å sette sine til side. Derfor spør man også, for å få en bekreftelse på at det ubehaget man følte er rettmessig. Kommer det en gjeng menn og si «det får du tåle», er det fint å vite at det finnes en gjeng som mener man ikke skal finne seg i det. Anonymkode: 92068...91f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du er jo voksen, du må klare å vurdere slik ting i øyeblikket det skjer. I stedet for å komme etterpå. Typisk kvinner, må sjekke med andre hva som er greit. Lær deg å tenke selv. Anonymkode: d3ae9...21a Dette blir for dumt på SÅ mange måter. Anonymkode: 002c8...391
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv har jeg utallige ganger blitt utsatt for uønskede tilnærmelser, trakassering, klåing, tafsing osv. Hver eneste gang har det vært en nordmann. Bare sånn til informasjon. Anonymkode: bdbcc...cb7 Den informasjonen du gir her er at du omgås mest nordmenn, og at du synes det er bra med mange innvandrer i Norge. Fin info. Anonymkode: 5df8f...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå