Gå til innhold

Misnøye med prøvingen…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jepp, misnøye… vi har prøvd i 7mnd, og jeg vet det ikke er så lenge, Men vi har på den tiden vært igjennom to spontanaborter, en kjemisk og 1 MA… vi har med andre ord truffet hver bidige eggløsning, men ikke gullegget… jeg er vanvittig frustrert… jeg har lange sykluser, og det hjelper jo ikke på… jeg begynner testing av el på den tiden i syklus når kvinner flest starter testing av graviditet… og det er så sykt frustrerende at vi treffer, men det går ikke!!! Jeg kjenner nesten at jeg gir opp litt allerede, det er ikke spennende mer. Det er ikke gøy, det er ikke arti… det bare, er som det er. Jeg vet på en måte allerede at det ikke blir noe denne mnd, og hvis det blir, så vil det ikke holde… noen som har følt det slik og har noen triks på lur?

jeg og mannen er aktive og har det gøy til køys, det er bare alle følelsene rundt ventingen og skuffelsen og det der.. det er utrolig vanskelig. Til og med mannen ble ikke engang glad på siste runde fordi han følte at han ikke stolte på det.. han hadde sett det så mange ganger nå.

jeg er i starten av 20’årene og vi har barn fra før - så jeg vet det er mulig og at jeg er frisk.. Det er bare så vondt at vi nå igjen er på den 5. skuffelsen bare siden januar…

Anonymkode: 953bd...df9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dra og test dere. Dere kan ha hatt flaks da det gikk tidligere. 

Føler veldig med deg, det der høres tubgt og trist ut. Krysser fingrene for at det snart går bedre. 

Anonymkode: 18957...80a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men mener du altså fire spontanaborter totalt, siden du skiller mellom SA, MA og kjemisk, men samtidig skriver at det klaffer hver gang? Og tre senere enn ikm? Isåfall ville jeg tatt det opp med lege og sett om jeg kunne fått mer oppfølging, man har rett på det ved 3+ SA (og MA regnes også med).

Utenom det har jeg lite hjelp, jeg var et nervevrak så tidlig selv om jeg har vært heldig og sluppet SA så langt. Men de sier jo at 50 % av graviditeter ender i SA (men mange før man vet det), så kanskje dere bare må se på de første ukene etter positiv test som en del av prøvingen, og så heller feire ved uke 12, eller tidligere hvis dere får UL, siden ting det er gradvis mye mer sikkert etter ukene 6-8-10. Krysser fingrene for at det sitter snart!

Anonymkode: a888d...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om du har barn fra før kan noe være forandret.. Sekundær infertilitet kan ta tid å oppdage fordi man gjerne antar alt er ok fordi man har barn fra før.. Skader ikke med en EU kontroll 😉

Utover det så forstår jeg frustrasjonen ❤️

Anonymkode: b556f...1ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet utredning. Om du har lange sykluser så nærmerer du deg mulig året allerede? Eller ta i det minste en spermtest privat, det koster ikke så mye, men kan gi viktige svar. 

Har et vennepar som opplevde akkurat det samme. Førstemann satt med en gang, men på neste forsøk var det bare tull. Testen viste elendig kvalitet på spermen, og de fikk til slutt barn gjennom prøverør. 

Anonymkode: 9282b...8d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver i HI høres ut som habituell abort og kan i mange tilfeller behandles. Jeg ville forsøkt utredning. 

Jeg bar frem to barn i starten av 20 årene, men da jeg skulle ha 3. barn (med samme mann) måtte vi ha hjelp i form av progesteronstøtte og blodfortynnende nettopp på grunn av gjentatte aborter. 

Anonymkode: 3bfe3...a78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang syklus kan være verdt å se nærmere på, hvis du har ork til det :) Mye man kan prøve mtp. kosthold og livsstil.

Anonymkode: fe0e4...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...