Gå til innhold

Forskjell på sensuell, erotisk og seksuell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om dere kjenner godt etter, kan dere føle en erotisk følelse for en person uten at den er seksuell? Eller en erotisk følelse uten at den er sensuell? 

Hvordan vil dere definere forskjellen på erotisk, seksuell og sensuell. Og må det være kjønnsorganer involvert for å definere noe som seksuelt? 

Følelser er vanskelig å skille. Feks avarter av stockholmsyndromet.  egentlig burde følelsen være frykt, men så blir den til forelskelse og avhengighet. 

Noen har sex når de egentlig ønsker omsorg, bekreftelse eller en venn. Ubevisst. 

Anonymkode: e40c4...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For heavy nå seint på kvelden 😅

Anonymkode: 3ce97...e2e

Skrevet

Jeg har ikke lest definisjonene, men for meg er sensuell noe du er utad, og som bedømmes av mottakeren. 

Seksuell, er mer en klinisk beskrivelse av deg selv, og hvordan du tenker på sex, libido, og reagerer på stimuli. 

Anonymkode: 56104...d62

Skrevet

Kyssing og berøring (ikke av kjønnsorganer) kan da være kun erotisk uten å være seksuelt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om dere kjenner godt etter, kan dere føle en erotisk følelse for en person uten at den er seksuell? Eller en erotisk følelse uten at den er sensuell? 

Hvordan vil dere definere forskjellen på erotisk, seksuell og sensuell. Og må det være kjønnsorganer involvert for å definere noe som seksuelt? 

Følelser er vanskelig å skille. Feks avarter av stockholmsyndromet.  egentlig burde følelsen være frykt, men så blir den til forelskelse og avhengighet. 

Noen har sex når de egentlig ønsker omsorg, bekreftelse eller en venn. Ubevisst. 

Sensuell er en skapt følelse som ikke påvirker driftene men spiller på registret. Sexy undertøy vil oppfattes sensuelt av meg: jeg har ingen relasjon til det, men det ligger i sex språket.

En erotisk følelse er knyttet til MINE drifter ; jeg kan relatere til det, men det er ikke knyttet til noen annen part. 

En seksuell følelse er en kobling til begges seksuelle drifter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...