AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Og nå fosser det vann gjennom oppkjørselen. Huset er intakt, men hva slags skader kan det ha kommet? er et litt eldre hus, hva kan jeg forvente av forsikringselskapet? Og hvem står for reperasjon av oppkjørselen, er det inkludert? Har superboligforsikring eller hva det nå heter. Hos et av de større forsikringsselskapene. Anonymkode: 7fe0d...452 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Håper det går bra med deg og huset ditt, så ekkelt det må være å oppleve dette! Anonymkode: 6a964...7a8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut, men hvis grunnen blir vasket ut, kan det føre til at grunnen siger og at huset får setningsskader. Altså at grunnmuren beveger på seg og slår sprekker, og det kan forplante seg i konstruksjonen. Anonymkode: 9ebb3...b7e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Og nå fosser det vann gjennom oppkjørselen. Huset er intakt, men hva slags skader kan det ha kommet? er et litt eldre hus, hva kan jeg forvente av forsikringselskapet? Og hvem står for reperasjon av oppkjørselen, er det inkludert? Har superboligforsikring eller hva det nå heter. Hos et av de større forsikringsselskapene. Anonymkode: 7fe0d...452 Les i forsikringsdokumentene. Det burde du gjøre uansett, slik at du ser hva som er dekket. Det er for eks viktig å vite hvor mye innbo du får dekket om huset skulle brenne ned og du mister alt av eiendeler Anonymkode: dee42...59b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Slapp av, det ordner seg. Anonymkode: 65dfb...919
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Meld inn så snart som mulig, så gjør forsikringsselskapet videre vurderinger. De sender fagfolk og vurderer. Dette kommer til å ta lang tid i disse dager, derfor viktig å få meldt saken så snart som mulig. Anonymkode: 9d30f...869 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut, men hvis grunnen blir vasket ut, kan det føre til at grunnen siger og at huset får setningsskader. Altså at grunnmuren beveger på seg og slår sprekker, og det kan forplante seg i konstruksjonen. Anonymkode: 9ebb3...b7e Tusen takk for svar (forøvrig til de andre også). Kunne jeg ha spurt hva du mener med vasket ut? akkurat nå går det en tynn elv/bekk langs huset mitt (har vært en foss som har fosset over og vannet laget seg en alternativ vei, sikkert fordi det ikke kom gjennom huset) Anonymkode: 7fe0d...452
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar (forøvrig til de andre også). Kunne jeg ha spurt hva du mener med vasket ut? akkurat nå går det en tynn elv/bekk langs huset mitt (har vært en foss som har fosset over og vannet laget seg en alternativ vei, sikkert fordi det ikke kom gjennom huset) Anonymkode: 7fe0d...452 Vaske ut= vannet skyller vekk stein og grus så det blir borte, og dermed ikke ligger der det må for at huset skal stå støtt. Anonymkode: 9ebb3...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå