Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan veldig lite om hudpleie og har begynt å få en interesse for dette. Finnes det noen nettsider/bøker/nettbaserte kurs hvor man kan lære grunnleggende hudpleie? Tenker på hvilke ingredienser som er bra og hva som bør unngås, kunnskap om ulike hudpleieprodukters egenskaper/hvordan de påvirker huden o.l. 

Anonymkode: dc1bd...45b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mikelabeck på TikTok har lært meg mye 😊

Anonymkode: 718ed...eac

Skrevet

Jeg liker veldig godt the little book of skincare av Charlotte Cho. Den er skrevet av en sør-koreansk dame som eier selskapet SokoGlam, så var litt skeptisk med tanke på reklame og sånn. Men det står mye fint i den boken. Også er den artig å lese! 10 step rutinen er litt mye og det er preget av bruk av koreanske produkter, men utenom det så lærer man ganske mye om hud og ingredienser. Noen deler av boken handler om koreansk kultur og livet hennes i Seoul, så det kan være en bonus hvis man syns det er interessant. 

Du kan lese tilbakemeldinger HER og se om det virker spennende. Den selges også i norske nettbutikker :) 

Skrevet

Hudpleie er skikkelig spennende når man begynner å sette seg inn i ulike ingredienser og hva de kan gjøre - eller ikke gjøre - for huden :) Kjennskap til og kunnskap om dette er den beste måten å unngå all hudpleiehypen i reklame og SoMe på, og å sette sammen en god hudpleierutine med de riktige virkestoffene for sin hud, uavhengig av budsjett.

Av norske nettsider synes jeg heltkrem.no er veldig fin og informativ. Ellers har jeg lært mye fra Beautiful With Brains - hun har også en bok (fås som e-bok eller i PDF-format) om ulike ingredienser, hva de gjør, hvordan man bruker dem etc., den koster en hundrings.

Ellers liker jeg Dr. Dray og Dr. Anne på YouTube, og Labmuffin Beauty Science

Skrevet

Anbefaler virkelig Caroline Hirons. Hun har en blogg på carolinehirons.com som er full av poster, og en youtube kanal med masse informative videoer over 10 år bakover i tid. Hun har jobbet i skjønnhetsbransjen i rundt 30 år, hun eier nå sitt eget brand, men er aller mest oppriktig opptatt av at folk skal kjenne huden sin, slutte å falle for markedsføring og hva som er riktig for din individuelle hudtype. Hun er virkelig no bullshit, og er grunnen til at jeg endelig fikk orden på min hud etter mange års frustrasjon. Det finnes også en bok, men det meste er på bloggen hvis man leser gjennom.

Roci nevner også noen kjempeflinke folk (heia Helt Krem!), og jeg vil gjerne foreslå også å følge Dr Shereene Idriss og Dr Ranella Hirsch på instagram (Dr Idriss har også en Youtube kanal). De er begge dermatologer, og kan virkelig sakene sine. Jeg tror veldig på at det er ikke vits i å se på hudpleieprodukter før man kan litt om huden sin. Man må vite hudtypen sin, hvis ikke så kaster man bort tid og pengene sine.

Hvis du er mest opptatt av hudpleie, altså som i produkter, liker jeg Charlotte Parler (instagram), uglyducklingskincare (instagram), og liker også det jeg har sett av Mikaela Beck selv om jeg ikke er en aktiv tiktok bruker. James Welch og Kelly Driscoll er også hyggelige å se på Youtube. Det er mange som ikke vet hva de snakker om der ute, da er det bedre å følge folk som henviser når de ikke kan noe, og det gjør disse folkene.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode svar og tips. Skal lese og søke opp de/det  dere foreslår her. 

• Hjerte 2
Skrevet

Husk å være kildekritisk. Mye dyre produkter som lover ting de absolutt ikke kan holde.

Anonymkode: bf5a4...5d6

• Liker 1
Skrevet

Dr Dray på youtube. Hun er hudlege og poster hver dag nytt innhold om pleie, ingredienser og solfaltor m.m.

Skrevet

Capazitet skrev (15 timer siden):

Dr Dray på youtube. Hun er hudlege og poster hver dag nytt innhold om pleie, ingredienser og solfaltor m.m.

Takk for tips!

- ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...