Gå til innhold

Dåpsinvitasjoner. Digitale eller pr smailmail?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig ang dåpsinvitasjoner for tiden?
Jeg selv har ikke vært i en dåp på 15 år, så jeg vet virkelig ikke.
Tenker det er enklest å sende en melding eller ringe de man vil invitere.  Er det innafor?

Anonymkode: 5ab24...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte bare invitasjon på melding.😊

Anonymkode: 585f8...eee

AnonymBruker
Skrevet

Noen vil vel lage drama over at det er tradisjon med postkort, men i 2023 hører deti ingen steds hjemme. Dyrt er det også for kort +frimerker. 

Anonymkode: 57596...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for digitalt. På sms. Du kan lage fine digitale postkort på mobilen :) 

Anonymkode: aa019...7f9

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen vil vel lage drama over at det er tradisjon med postkort, men i 2023 hører deti ingen steds hjemme. Dyrt er det også for kort +frimerker. 

Anonymkode: 57596...ce4

Signerer denne!
Bortimot kanskje 50kr pr sendte kort!
Frimerke koster jo alene 21kr!!
så hvis man da skal sende 25 inbydelser da, så er man oppi 1200kr KUN for å invitere...  😱

Endret av Teardrop
Skrevet

Vi sendte ut kort med bilde av dåpsbarnet - folk sa de syntes det var hyggelig.  Besteforeldrene har fremdeles både invitasjon og takkekort hengende på kjøleskapet 🥰

• Liker 1
Skrevet

Vi døpte ikke men vi sendte digital invitasjon til navnefest. Laget en fin invitasjon med bilde av barnet og info som vi sendte som bilde på sms eller på fb messenger. 

Samme fikk vi av noen som nylig inviterte oss i navnefest. 

Anonymkode: 9fce4...b67

Skrevet

Vi laget invitasjoner selv. Leverte personlig til de i nærheten (som var de fleste), resten fikk i posten (6). Hadde derimot alle/de fleste bodd langt unna så hadde vi nok laget digital invitasjon, for fy fillern porto er dyrt i dag for et lite kort, sparer heller de pengene til takkekort. 

Anonymkode: 66442...590

Skrevet

Jeg sender både innbydelser og takkekort i posten til de som bor langt borte, men leverer direkte til flest mulig. 

Anonymkode: 2b95e...e4e

• Liker 1
Skrevet

I posten!

Jeg har alltid sendt i posten til alle, på samme måte som med julekort. 

• Liker 1
Skrevet

Vi laga messengergruppe med alle som var inviterte😅. Alle svarte på den gruppa om de kom eller ikke.

Anonymkode: 868a7...145

Skrevet

I posten. Fekk sms frå ei pga kort varsel, heilt ok det og. Berre gjer det skriftleg på ein måte du veit alle får det med seg. Vil oldeforeldre lese epost feks?

Skrevet

Jeg skal lage digitale invitasjoner og sende på mail/messenger :)

Skrevet

Er ikke unormalt å sende digitalt, er enkelt og gratis :) jeg kunne godt gjort det det men mannen er gammeldags og ville sende det pr. post😅

Skrevet

Vi sendte per post😊 Koselig minne å ha det fysisk🥰

Annonse
Skrevet

Jeg har gjort begge deler, med de to første ble det kort i posten, med sistemann ble det digitalt. Laget i Word, og sendt på mail 🙂

Takkekort blir laget og sendt i posten, og det samme med julekort 🙂

Skrevet

Nå bodde 90 % av våre gjester i nærheten så vi leverte invitasjoner i postkassen / personlig. De får som bor andre steder fikk tilsendt i posten.

Jeg synes at invitasjon til en såpass høytidelig begivenhet som dåp bør sendes på papir. Satt på spissen vil jeg sammenligne det med å sende bryllupsinvitasjoner pr. sms - noe de aller fleste ikke ville ha gjort.

Anonymkode: 18097...11c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...