AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 jeg har sein ferie i år, og samboer og jeg har hatt vår felles ferie. Jeg hadde håpa på finvær og mulighet til å pusle og stelle med hagen, gjøre forefallende som å beise platting og terrasse osv, men været er jo helt krise, og ikke blir det bedre heller. Frister heller ikke å dra på hytta...Har 2 uker igjen og lurer på om jeg rett og slett bare skal dra et sted --- alene? Men hvor? Funderer litt på togreise rundt i europa eller rett og slett en restplass. Er det litt stusselig å dra av gårde alene? Jeg er 32 år. Anonymkode: d7ba8...c99 1
Gjest Tycho Urke Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Nei det er ikke stusselig å reise på ferie alene. Slutt med slike tankegang, det er helt normalt og dra på ferie alene. Det og dra alene på ferie, er den beste måten og dra på ferie.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Jeg er 32 år og har vært i hele verden alene. I år blir det seks aleneturer til sammen. Det er absolutt ikke noe problem, det er den beste måten å reise på. Anonymkode: dce44...23e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 32 år og har vært i hele verden alene. I år blir det seks aleneturer til sammen. Det er absolutt ikke noe problem, det er den beste måten å reise på. Anonymkode: dce44...23e Noen gode forslag til hvor jeg kan dra? Gjerne et varmt sted hvor man kan bare. Er jo høst her hjemme inorge. Ikke mye feriefølelse! Anonymkode: d7ba8...c99
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Tror jeg ville sett på en restplass hvis jeg var deg. Italia, Greske øyer, Spania, Portugal. Det hender jeg finner ett eller annet kurs på nettet og melder meg på, når jeg drar alene på ferie som varer mer enn en helg. Slik at det ikke blir stusselig. Trenger overhode ikke å bli stusselig uansett, altså, men i alle fall hvis jeg drar til en storby føles det greit å ha noe å gjøre noen timer hver dag. Når jeg møter mange fremmede folk på det kurset, nyter jeg ekstra godt alenetiden på ettermiddagene og kveldene Anonymkode: 26415...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Jeg var singel til jeg var 32, og har reist MYE alene. Kan ikke fatte hvorfor folk mener det skulle være stusselig..? full frihet til å gjøre nett hva du vil, uten å måtte ta hensyn til andres ønsker og behov? Jeg hadde ikke stusset om jeg hadde muligheten. Nå er jeg samboer på tiende året, med to småunger, og altså, jeg griner nesten av misunnelse når folk reiser alene til steder.. Anonymkode: c1b2d...349 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Hvis jeg hadde hatt en slik mulighet, så ville jeg reist til "syden" på et all inclusive-hotell og bare slappet av. Anonymkode: b9f6c...d1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Du er jo ikke alene, er andre mennesker her i verden vet du Nordmenn er helt håpløse når det kommer til å gjøre ting uten saueflokken sin, utrolig lite selvstendige. Det fremstilles gjerne som negativt å reise på egenhånd. Er SÅ glad jeg tok steget for over 10år siden, da lærer du deg å omgås andre mennesker...utvikler deg selv MYE! Dine sosiale evner blir MYE bedre...Nordmenn er jo utrolig klønete til å omgås mennesker, må ha alkoholen med seg. Elsker å reise på egenhånd, da bestemmer jeg alt Spise frokost ute....lunsj...middag på kvelden Kan snakke med hvem som helst, kanskje jeg finner en mann for et ligg eller noe. Hvem vet...åpen for alt da. Anonymkode: 4c900...ed9 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Noen gode forslag til hvor jeg kan dra? Gjerne et varmt sted hvor man kan bare. Er jo høst her hjemme inorge. Ikke mye feriefølelse! Anonymkode: d7ba8...c99 Jeg er ikke så glad i charterferie. Om jeg skulle til et litt varmere sted som ikke var så langt unna nå, hadde jeg muligens dratt til Italia, Spania, Hellas eller Kroatia, men til en spennende by/sted med mye å se på og god mat å spise. Hadde gått inn på de ulike flyselskapene eller skyscanner og sett hvor det var billigst å fly, men også spennende, og dratt dit. Anonymkode: dce44...23e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 22.56): jeg har sein ferie i år, og samboer og jeg har hatt vår felles ferie. Jeg hadde håpa på finvær og mulighet til å pusle og stelle med hagen, gjøre forefallende som å beise platting og terrasse osv, men været er jo helt krise, og ikke blir det bedre heller. Frister heller ikke å dra på hytta...Har 2 uker igjen og lurer på om jeg rett og slett bare skal dra et sted --- alene? Men hvor? Funderer litt på togreise rundt i europa eller rett og slett en restplass. Er det litt stusselig å dra av gårde alene? Jeg er 32 år. Anonymkode: d7ba8...c99 Storkoser meg på ferie aleine. Jeg pleier å dra til sør Frankrike. Var der aleine 1 måned i september/ oktober i fjor, og skal dit aleine igjen 3 uker i januar. Reiser gjerne med samboer også altså, men han har ikke mulighet til å dra med meg utenom skoleferier. Anonymkode: ec40c...00a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er 32 år og har vært i hele verden alene. I år blir det seks aleneturer til sammen. Det er absolutt ikke noe problem, det er den beste måten å reise på. Anonymkode: dce44...23e Alltid noen som skal toppe hele driten. Anonymkode: 774d5...603 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Har reist alene på alle verdens kontinenter. Mange av de beste turene har jeg hatt alene. Du kommer nok ikke til å kjede deg om du toger rundt i Europa, men syden alene kan være litt stusslig, så restplass/charter etc ville jeg droppet. Det er ikke helt min cup of tea uansett, men alene et faktisk den eneste gangen jeg har reist solo og følt meg ensom. Anonymkode: c69d9...650 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 On 8/11/2023 at 12:24 AM, AnonymBruker said: Alltid noen som skal toppe hele driten. Anonymkode: 774d5...603 Alltid noen som skal være misunnelige Anonymkode: dce44...23e
Helene Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 Jeg reiser alene ofte. Da får jeg oppleve det jeg ønsker. Sist, var i Paris, ja bodde hos kjente noen dager først. Skikkelig hyggelig. Deretter hadde jeg rom gjennom Airbnb noen dager. Kunne gjøre akkurat det jeg ville.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #15 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 1.27): Har reist alene på alle verdens kontinenter. Mange av de beste turene har jeg hatt alene. Du kommer nok ikke til å kjede deg om du toger rundt i Europa, men syden alene kan være litt stusslig, så restplass/charter etc ville jeg droppet. Det er ikke helt min cup of tea uansett, men alene et faktisk den eneste gangen jeg har reist solo og følt meg ensom. Anonymkode: c69d9...650 Akkurat dette tenker jeg også. Jeg er glad i å reise alene men hadde følt meg litt ukomfortabel på chartertur ettersom de aller fleste reiser i selskap med noen og det blir veldig synlig at man reiser alene. Jeg hadde reist til Berlin hvis jeg ikke hadde hatt så mange dager (ikke vil bruke for mye tid med reising) Adriaterhavet delen av Italia hvis jeg skulle reise lenger. Eventuelt Kroatia. Der får man badet og har mange historiske ting å se på. Byer å shoppe i. Fantastisk mat. God ferie. Anonymkode: fdb56...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Akkurat dette tenker jeg også. Jeg er glad i å reise alene men hadde følt meg litt ukomfortabel på chartertur ettersom de aller fleste reiser i selskap med noen og det blir veldig synlig at man reiser alene. Anonymkode: fdb56...fc8 Helt uenig. Å reise alene er helt normalt og det gjør derfor ingenting om det er veldig synlig. For en merkelig ting å skrive 🤷♀️. Det er absolutt ikke stusselig å reise alene. Til TS: reis og kos deg. Det er vanskelig å anbefale deg ett eller flere konkrete steder siden vi alle er ulike i forhold til hva vi liker å gjøre. Jeg har reist mye på ferie alene, men også sammen med venner og familie. Traff mannen min først da jeg var over 40 år, så de siste årene har også vi to reist mye sammen. Reiser imidlertid gjerne på tur alene fremdeles. Jeg liker å reise alene både til storbyer og til sydligere strøk. Har blant annet vært alene i byer som London, Berlin, Amsterdam, Roma, Milano og Paris. Har også vært alene i Spania mange ganger, mest fordi jeg kjenner en del som har leiligheter der og da har leid privat. Har også vært på chartertur til Kreta og Gran Canaria alene. Alt har vært helt topp. Akkurat nå vurderer jeg en uke alene på chartertur da jeg har noe mer ferie igjen enn mannen min. Er travle tider på jobb, så en uke med ren avslapping høres akkurat nå veldig bra ut. Jeg foretrekker litt «enkle» turer når jeg reiser alene. Dvs at det ikke krever mye planlegging for å komme meg fra flyplass til hotell og sånne ting. Vurderer i skrivende stund en tur til Kreta, Rhodos eller Santorini. Mest fordi det går direktefly fra her jeg bor og at jeg er kjent på disse øyene som jeg har besøkt noen ganger før. Kos deg på tur, herlig å feriere en uke alene. Anonymkode: 3962f...598 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Akkurat dette tenker jeg også. Jeg er glad i å reise alene men hadde følt meg litt ukomfortabel på chartertur ettersom de aller fleste reiser i selskap med noen og det blir veldig synlig at man reiser alene. Anonymkode: fdb56...fc8 6 minutter siden, AnonymBruker said: Helt uenig. Å reise alene er helt normalt og det gjør derfor ingenting om det er veldig synlig. For en merkelig ting å skrive 🤷♀️. Det er absolutt ikke stusselig å reise alene. Anonymkode: 3962f...598 Enig med siste taler. Jeg har reist så mye alene, og ikke en eneste gang har tanken streifet meg om det er "synlig", eller at det skulle gjøre noe om noen merker det. Jeg reiser aldri med charter, men da av andre grunner enn at det er flaut å være alene. Men ser stadig her på kvinneguiden at dette er noe mange faktisk er redd for, å bli sett alene her og der. Enten det er på kino, restaurant eller reise. Anonymkode: 16cda...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 8.44): Akkurat dette tenker jeg også. Jeg er glad i å reise alene men hadde følt meg litt ukomfortabel på chartertur ettersom de aller fleste reiser i selskap med noen og det blir veldig synlig at man reiser alene. Jeg hadde reist til Berlin hvis jeg ikke hadde hatt så mange dager (ikke vil bruke for mye tid med reising) Adriaterhavet delen av Italia hvis jeg skulle reise lenger. Eventuelt Kroatia. Der får man badet og har mange historiske ting å se på. Byer å shoppe i. Fantastisk mat. God ferie. Anonymkode: fdb56...fc8 Reuser ofte på charter alene. Og det er jeg ikke alene om. Ble kjent med flere folk sist jeg var på charter som også reiste alene med flyet jeg fløy på. Føler ikke jeg blir synlig i heletatt. Anonymkode: 5cf10...e09 1
Pawn Hearts Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 Som grekofil ville jeg selvsagt valgt Hellas. Så vidt jeg vet er alt utsolgt, bortsett fra Rodos og Kreta. Rodos by er alltid et godt valg, og på Kreta ville jeg nok valgt Chania (ikke Platanias eller Agia Marina) eller Rethymnon. En fordel med Rethymnon er at du er nærmere både Knossos og (enda bedre) Faistos. Forresten kan du jo kombinere Faistos med en overnatting i Agia Gallini. Kos deg på ferie! 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 8.44): Akkurat dette tenker jeg også. Jeg er glad i å reise alene men hadde følt meg litt ukomfortabel på chartertur ettersom de aller fleste reiser i selskap med noen og det blir veldig synlig at man reiser alene. Jeg hadde reist til Berlin hvis jeg ikke hadde hatt så mange dager (ikke vil bruke for mye tid med reising) Adriaterhavet delen av Italia hvis jeg skulle reise lenger. Eventuelt Kroatia. Der får man badet og har mange historiske ting å se på. Byer å shoppe i. Fantastisk mat. God ferie. Anonymkode: fdb56...fc8 Endte med kroatia 😊 takk! TS Anonymkode: d7ba8...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå