Gå til innhold

Hjelper sykling på å få flatere mage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør intensiv trening mest for kroppen når man sykler på treningssykkel, hjelper det egentlig noe på magen i det hele tatt?

Anonymkode: e2de9...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke punkt forbrenne ønsket sted på kroppen, dessverre.

Jeg selv trener styrke, da jeg liker det bedre en kondisjon. Du kan selvfølgelig legge til øvelser som er kun for mage området, men store basisøvelser som benpress går også på magen, faktisk :)

- Husk at kosthold er 80% 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Equestrian skrev (39 minutter siden):

Man kan ikke punkt forbrenne ønsket sted på kroppen, dessverre.

Jeg selv trener styrke, da jeg liker det bedre en kondisjon. Du kan selvfølgelig legge til øvelser som er kun for mage området, men store basisøvelser som benpress går også på magen, faktisk :)

- Husk at kosthold er 80% 

Jeg forstår. Jeg er selv sånn at jeg liker bedre kondisjon enn styrke, er derfor jeg tenkte at kanskje sykling hadde vært noe 🙈 for jeg er slank men lagt på på magen 😅 og vil gjerne ha den trent og stram. Takk for svar iallefall 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg er selv sånn at jeg liker bedre kondisjon enn styrke, er derfor jeg tenkte at kanskje sykling hadde vært noe 🙈 for jeg er slank men lagt på på magen 😅 og vil gjerne ha den trent og stram. Takk for svar iallefall 🙂

Skjønner, man liker forskjellige ting! :D Jeg var veldig på kondisjon helt til jeg fikk meg en treningsplan, er det sånn at du kanskje ville gitt styrketrening en sjans hvis du hadde et program å følge? Jeg har det genetisk at alt først legger seg på mage/hofte området, sinnsykt kjipt. Hvis du ønsker det trent og stram så er det styrketrening som gjelder, det er der muskelmassen bygges over tid! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva gjør intensiv trening mest for kroppen når man sykler på treningssykkel, hjelper det egentlig noe på magen i det hele tatt?

Det spørs jo hvordan kostholdet ditt er ellers det..

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Equestrian skrev (3 minutter siden):

Skjønner, man liker forskjellige ting! :D Jeg var veldig på kondisjon helt til jeg fikk meg en treningsplan, er det sånn at du kanskje ville gitt styrketrening en sjans hvis du hadde et program å følge? Jeg har det genetisk at alt først legger seg på mage/hofte området, sinnsykt kjipt. Hvis du ønsker det trent og stram så er det styrketrening som gjelder, det er der muskelmassen bygges over tid! :D 

Jeg og er sånn, det legger seg på magen 🙈 jeg får vel prøve å bli litt mer glad i styrketrening da, men har prøvd det før og det er liksom ikke noe jeg har så mye tålmodighet med. Men alt for å få flat mage 😂😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og er sånn, det legger seg på magen 🙈 jeg får vel prøve å bli litt mer glad i styrketrening da, men har prøvd det før og det er liksom ikke noe jeg har så mye tålmodighet med. Men alt for å få flat mage 😂😊.

Typisk det, vi har vist samme uflaks der!😂 Jeg tror du vil like det så fort du kommer inn i det og gir det tid til å vise deg resultater. Kan jeg spørre hvilken aldersgruppe du ish er I, så kanskje jeg kan anbefale et treningsprogram? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Equestrian skrev (23 minutter siden):

Typisk det, vi har vist samme uflaks der!😂 Jeg tror du vil like det så fort du kommer inn i det og gir det tid til å vise deg resultater. Kan jeg spørre hvilken aldersgruppe du ish er I, så kanskje jeg kan anbefale et treningsprogram? 😃

Ja ser sånn ut 😂 er i begynnelsen av 30 årene jeg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja ser sånn ut 😂 er i begynnelsen av 30 årene jeg 🙂 

Skulle heller ønske det la seg på baken en på mage/hofter altså! 

Jeg er 25, men går på et treningsprogram hos Hanna-Martine, hvis du kjenner til henne?

Hun er utdannet PT og kan også svare i personlig chat, men du har også et felleskap med kun andre jenter/damer i en felles app. (Jeg er jo der selv) 

I appen kan du legge inn cm i mål på kroppen, og vekt uke for uke (hvis man ønsker)

Det er også video på hver øvelse, så det er lett å gjøre det riktig! ☺️

Samt at det er "check" bokser på hver øvelse, blir mer moro med god oversikt.

Hanna har også begynt å legge inn mat oppskrifter i appen, som ser fantastisk gode ut. -Har ikke fått testet de ut ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Equestrian skrev (9 timer siden):

Skulle heller ønske det la seg på baken en på mage/hofter altså! 

Jeg er 25, men går på et treningsprogram hos Hanna-Martine, hvis du kjenner til henne?

Hun er utdannet PT og kan også svare i personlig chat, men du har også et felleskap med kun andre jenter/damer i en felles app. (Jeg er jo der selv) 

I appen kan du legge inn cm i mål på kroppen, og vekt uke for uke (hvis man ønsker)

Det er også video på hver øvelse, så det er lett å gjøre det riktig! ☺️

Samt at det er "check" bokser på hver øvelse, blir mer moro med god oversikt.

Hanna har også begynt å legge inn mat oppskrifter i appen, som ser fantastisk gode ut. -Har ikke fått testet de ut ennå.

Takk for informasjonen. Det er noe jeg kan sjekke ut 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å miste fett på magen (og fett generelt) må man ligge i kaloriunderskudd. Det kan du oppnå ved å sykle. Også bra å trene hjertet.

Anonymkode: d1fd6...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 23.37):

Sykling er genialt for de som liker det. Det gir muligheten til på gledelig måte å få massevis av treningstimer. Det lønner seg på lang sikt å trene på en gledelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2023 at 11:49 PM, AnonymBruker said:

Min ADHD får meg hekta på nye treningsformer på religiøst nivå, og så gjør jeg nesten utelukkende den treningen i omtrent et halvt år, før jeg finner en ny hekt. 

Og min erfaring etter ca 6 mnd med hver av mine treningshekter (ellipsemaskin, romaskin, intervalltrening på mølle, trappetrening, bakkesprint, styrketrening med mange reps, crossfit, tung styrketrening med få reps, yoga, pilates) så er det ingen tvil hvilken som har gitt meg den flotteste kroppen med absolutt mest definert mage.

Og det er pilates, der så jeg forskjell etter veldig kort tid, og alle kommenterte hvor flott jeg var. Det var som om kroppen var slank og sterk og elegant på en helt annen måte enn noen av de andre treningsformene! Jeg fikk en ny hekt som gikk på skogsjogging, men nå etter tre mnd med det har jeg mistet pilateskroppen litt... Og magen er ikke lenger definert, så nå skal jeg få meg hekta på pilates igjen. For det vil jeg virkelig ha i livet for alltid nå 🙈

Anonymkode: a821d...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...