Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på i kommunevalget?

MLy92

Anbefalte innlegg

Skal stemme ut MDG fra makta i Oslo, det er det viktigste så skal jeg drikke deres salte tårer i 4 år.

De har brukt penger som fulle sjømenn spesielt de siste 4 årene og de må gå.

image.png.893c0daaa16c3ed5a6e3a8174cd19e72.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (På 12.8.2023 den 11.30):

I år er første gang jeg ikke skal stemme. Blant annet fordi antall valgpartier er få, de er av samme ulla hele gjengen og fordi jeg håper på at kommunen min får lavest mulig valgdeltakelse som en "protest" mot et demokrati som har blitt pill råttent ved årene. Har fått inntrykk av at det er mange i samme båt som meg i hjemkommunen min i år, derav er å ikke stemme et bedre valg enn å stemme blankt. Hadde resten gått for å stemme blankt så hadde jeg nok gjort det heller. Men her tenker jeg at det er viktig at alle "protestene" havner under samme kolonne i valget.

Er det ikke da man skal stemme blankt? Ellers blir det oppfattet som at man bare ikke gidder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ‘stoler’ ikke helt på de store partiene, de trenger konkurranse. Stemmer på et lite parti som får en-to personer i kommunestyret, hadde ikke stemt på de om jeg bodde i Oslo eller om stortingsvalg. Men i kommunen her så anser jeg MDG som flinke  og har gode argumenter i tråd med mine meninger i min kommune.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (1 time siden):

Aner ikke.  Kommunevalg er mer hva man mener personene på listene står for en hva partiprogrammene sier. 

Mitt problem er at jeg har mistet all tillit til politikere.  

Blank stemme er også en stemme! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (3 timer siden):

Blank stemme er også en stemme! :) 

Men helt uten betydning 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg atter en gang stemmer blankt. Politiker forakten tar overhånd, det er hakket nedre enn å ikke stemme. Det blir da et signal om at ingen treffer. Delvis på saker, og delvis på grunn av personer jeg ikke er imponert over. 

Det er liksom ingen tydelige linjer frontet av redelige mennesker, synes ikke det er noen gode alternativ. Bare et lite hjertesukk. Og nei, jeg skal ikke selv stille til valg, bare et lite oppgitt sukk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (38 minutter siden):

Tror nok jeg atter en gang stemmer blankt. Politiker forakten tar overhånd, det er hakket nedre enn å ikke stemme. Det blir da et signal om at ingen treffer. Delvis på saker, og delvis på grunn av personer jeg ikke er imponert over. 

Det er liksom ingen tydelige linjer frontet av redelige mennesker, synes ikke det er noen gode alternativ. Bare et lite hjertesukk. Og nei, jeg skal ikke selv stille til valg, bare et lite oppgitt sukk. 

Det er absolutt INGEN som bryr seg om de blanke stemmene.  Det eneste du oppnår er at du er helt uten påvirkning av den politiske retning der du bor. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, RedPimpernell said:

Det er absolutt INGEN som bryr seg om de blanke stemmene.  Det eneste du oppnår er at du er helt uten påvirkning av den politiske retning der du bor. 

Det fortelles jo om dem i media, det viser en avmakt i befolkningen. Kanskje noen ønsker å forsøke å få fatt i de blanke stemmene, og ta seg sammen? 

Alternativet er jo å være med på påvirkning til en politisk retning man ikke ønsker. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjell på ingen stemme og stemme blankt? 

Ser ikke noe poeng med å stemme blankt. Statistikken over hvor mange som ikke stemmer er jo der uansett..

Om jeg gidder å stemme frister det nesten å bare rull en terning mellom Frp, V, SV. Valgomatene sier Rødt, men meh.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (7 timer siden):

Det fortelles jo om dem i media, det viser en avmakt i befolkningen. Kanskje noen ønsker å forsøke å få fatt i de blanke stemmene, og ta seg sammen? 

Alternativet er jo å være med på påvirkning til en politisk retning man ikke ønsker. 

Ikke i praksis. Hjemmesitterne får langt mer omtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt i begge. Ville stemt SV men pga dagens velferdsnorge er på en bølge med kraftig nedgang for folk flest. Fattigdommen øker ekstremt, dårligere oppvekstmiljø, dårligere helsevesen og prognosene pr nå er faktisk skikkelig dårlige ang å forbedre de uten kraftige endringer. Ellers så ønsker jeg virkelig sterkt at tannhelse blir en del av offentlig helsevesen og at arbeidstakeres arbeidsbetingelser forbedres. 

Endret av Fighter83
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SV lokalt. Trolig også fylket. Blir i alle fall ikke AP pga vindturbiner på land, og Melkøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycho Urke skrev (På 12.8.2023 den 11.25):

Det kan jo ikke være skjult når du vet om det.

Men siden du ikke er i stand til å gi eksempler, så regner jeg med at det bare eksisterer i hode ditt.

Det er ingen vits å diskutere med de som tror på konspirasjonsteorier. De er nærmest religiøst overbeviste om at de har rett, de tror ikke på stat eller vitenskapelige fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
MyMichelle skrev (3 timer siden):

Det er ingen vits å diskutere med de som tror på konspirasjonsteorier. De er nærmest religiøst overbeviste om at de har rett, de tror ikke på stat eller vitenskapelige fakta.

Jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...