Gå til innhold

Konfirmasjonsgave fadderbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har et fadderbarn som er konfirmant til neste år. I den forbindelse tenkte jeg å gi rundt 8 000 kr. Men så kom jeg til å tenke på om det kunne være en idé å spare dere opp i fond frem til konfirmasjonen, og overrekke fond som gave. Dog, dette er noe jeg har lite peiling på. Er det noen som mener dette er en god idé, eller er det andre fornuftige måter jeg kan bruke/spare disse pengene på? Om fond, hva anbefales? 

Mvh Grønnskolling

Anonymkode: af471...2a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig mye penger fra en fadder. Er dere i nær familie? Og har du eventuelt flere fadderbarn du skal gi konfirmasjonsgave til senere? 

Anonymkode: 8d67c...1db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var veldig mye penger fra en fadder. Er dere i nær familie? Og har du eventuelt flere fadderbarn du skal gi konfirmasjonsgave til senere? 

Hei,

Det er penger jeg har spart på konto til fadderbarnet mitt.  Det er ikke nær familie, og jeg har ikke andre fadderbarn. 

Mvh, TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor henger du deg opp i det, når hn ikke har spurt om dette?

Anonymkode: 4df26...07c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor henger du deg opp i det, når hn ikke har spurt om dette?

Anonymkode: 4df26...07c

Henger meg opp i? Jeg lurte bare siden jeg tenkte det kanskje var en skrivefeil. Det er jo veldig mye penger fra en fadder. Men henger meg ikke opp i det. Tenker det er utrolig flott gjort av en fadder å spare til fadderbarnet sitt slik TS har gjort. Har stor respekt for det!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei,

Det er penger jeg har spart på konto til fadderbarnet mitt.  Det er ikke nær familie, og jeg har ikke andre fadderbarn. 

Mvh, TS

Så flott at du har spart jevnlig til fadderbarnet ditt og vil gi pengene til konfirmasjonen. Lure tips i dag er indeksfond og hvis kronen fortsetter å være svekket kan (dette er vanskelig å si noe sikkert om da det kan være gode investeringer å gå inn globalt likevel tross høyere inngangspris i norsk valuta) det være lurt å unngå å investere i globale fond der man må betale mer for aksjene i dag med norsk valuta. 

Og så er det jo dette med om du tenker å følge opp fadderbarnet videre? I så fall er jo også 18-årsdagen en stor dag. Hva med å investere pengene i to ulike fond der du gir et fond i gave til konfirmasjonen om et års tid og så kan du gi resten i myndighetsgave? Sjekk også ut om du vil sette fondet i ditt eller "barnets" navn. Skal fondet stå i barnets navn må du informere foresatte og få deres signaturer på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...