Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å forberede meg til fødsel og en del av det er visst å finne slike affirmasjoner/mantraer for å hjernevaske seg selv til å ha troen på at det skal gå bra, være rolig og trygg, osv. Fordi første fødsel var dritt og jeg gruer meg veldig til å gjøre det igjen om ikke så lenge. 

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noe som jeg faktisk tror på😅 Sånn her "kroppen min er skapt til å føde" kjøper jeg bare ikke, det gikk nemlig ikke av seg selv sist. Jeg stoler ikke på at kroppen fikser jobben, jeg føler ikke at det er trygt å føde, jeg stoler ikke på at helsepersonell på føden tar godt hånd om meg (de gjorde noen tabber sist).

Hjelp?😆 Noen som har klart å bli rolig og trygg til neste etter en dårlig fødsel? Noen setninger og ord som hjalp deg?

Anonymkode: 35eaf...25b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Det går over" Gjelder jo for hver rie, men også hele fødselen. 

"Jeg klarer eller takler dette" 

"Dette skal jeg få til, dette skal jeg komme gjennom" 

"Smerten har en funksjon" 

"Jeg skal jobbe med kroppen, ikke mot den".

Anonymkode: 4e26c...2c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Det går over" Gjelder jo for hver rie, men også hele fødselen. 

"Jeg klarer eller takler dette" 

"Dette skal jeg få til, dette skal jeg komme gjennom" 

"Smerten har en funksjon" 

"Jeg skal jobbe med kroppen, ikke mot den".

Anonymkode: 4e26c...2c2

Takk, de var fine og ikke noe svevende 😊

Anonymkode: 35eaf...25b

AnonymBruker
Skrevet

For hver rie er det én til du er ferdig med. Jeg må jobbe mye sånn for å holde fokus i livet ellers🙈 Men selv tenker jeg at jeg til sammen skal gjennom et visst antall rier før ungen er ute, jeg vet bare ikke antallet på forhånd… Men det blir som en trapp, og for hvert tronn jeg har gått opp, så er jeg ferdig med nettopp det trinnet😛 

Tenker også at jeg klarer det fordi det er en tidsbegrenset periode. 

Anonymkode: 62162...caa

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hjelper hadde jeg samme tanker etter en dårlig opplevelse med nummer 1. Min fødsel nummer to kunne ikke sammenlignes. Riktignok smertefullt, men det hele gikk så fort- og ikke minst veldig bra…! 

Anonymkode: 5668d...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjalp også litt og tenke på noen av mine litt pysete venninner, altså, hvis «Marianne» har klart dette så klarer ihvertfall jeg det 😅

Anonymkode: 5668d...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fokuserte på hver rie. «HALLO. Og adjø». Akkurat denne rien kommer jeg ALDRI treffe igjen. Nestemann. Og neste rie. Neste rie. Det gav meg en veldig  mestringsfølelse. Superlett jobb jeg gav meg selv med liten muligheten til å mislykkes :ler: På et tidspunkt kom de «Å Hei!» ut høyt. «NÅ er du ferdig. Hadet». 

Anonymkode: 196b3...7e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg er i et av verdens beste land, med god helsehjelp på sykehuset. Dette går fint. Smerte klarer jeg alltid. Jeg stoler på helsevesen til å ta vare på meg og barnet»

Anonymkode: 368c9...350

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så for meg at hver rie var en bølge jeg svømte over, det tipset fikk jeg på fødselsforberedende kurs og det hjalp meg veldig mye.

Anonymkode: 088a5...71c

• Liker 2
Skrevet

Riene er en del av meg, de jobber for meg og sammen med meg, jeg skal ikke kjempe i mot.

Anonymkode: 314bc...ca0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...