AnonymBruker9_ Skrevet 9. august 2023 #1 Del Skrevet 9. august 2023 Som nyutdannet har jeg fått et jobbtilbud i Trondheim som etter alle parametere er veldig bra. Samtidig vil jeg gjerne tilbake til Oslo, og vurderer å heller søke jobber der. Alle vennene mine flytter eller har flyttet til Oslo, og jeg har familie der. Er redd for å ikke få et nytt nettverk i Trondheim, ettersom jeg føler det er mer en studentby enn en by for unge voksne. For øvrig er jobbmarkedet i Oslo bra for min utdanning, men det er jo selvfølgelig skummelt å si fra seg et godt tilbud. Hva tenker dere? Noen som har erfaring med å jobbe i Trondheim etter studiene? (og da tenker jeg ikke på dere trøndere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Del Skrevet 9. august 2023 Takk ja til jobben, fortsett å søke andre jobber. Flytt til Oslo når du har et jobbtilbud som er så bra at det er verdt å si opp for. Anonymkode: 3958c...122 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Del Skrevet 9. august 2023 Spørsmålet her er vel hva du er utdannet som? Er det innenfor teknologi så er du så å si sikret jobber hvorhen du søker, noen andre retninger ville jeg vurdert nøyere. Bedre med erfaring og heller si ja til jobben og deretter søke på jobber i Oslo, herk med så mye flytting, men ja, sånn er det🤷🏼♂️ Anonymkode: d217d...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker9_ Skrevet 9. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørsmålet her er vel hva du er utdannet som? Er det innenfor teknologi så er du så å si sikret jobber hvorhen du søker, noen andre retninger ville jeg vurdert nøyere. Bedre med erfaring og heller si ja til jobben og deretter søke på jobber i Oslo, herk med så mye flytting, men ja, sånn er det🤷🏼♂️ Anonymkode: d217d...fe2 Jeg er siviløkonom. Verdt å merke seg at det ikke er oppstart før i januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Del Skrevet 9. august 2023 Hvorfor har du søkt jobb et sted hvor du ikke ønsker å bo i stedet for å søke jobber der du vil bo? Anonymkode: 9d6c6...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg ble i Trondheim etter studiene 🙋♀️ Skuffende at så mange av «gjengen» dro hjem til dit de kom fra, mens jeg ble igjen i Trondheim. Men jeg fikk meg nye venner, både via jobb og etterhvert som livet tok nye vendinger. Har et veldig sosialt liv nå, selv om det nødvendigvis er litt annerledes enn som student. Hvis du absolutt vil til Oslo så får du deg jo jobb der og. Men jeg ville blitt i Trondheim 😁 Anonymkode: 7a6d3...9e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker9_ Skrevet 9. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble i Trondheim etter studiene 🙋♀️ Skuffende at så mange av «gjengen» dro hjem til dit de kom fra, mens jeg ble igjen i Trondheim. Men jeg fikk meg nye venner, både via jobb og etterhvert som livet tok nye vendinger. Har et veldig sosialt liv nå, selv om det nødvendigvis er litt annerledes enn som student. Hvis du absolutt vil til Oslo så får du deg jo jobb der og. Men jeg ville blitt i Trondheim 😁 Anonymkode: 7a6d3...9e2 Bor du der fortsatt? Og hvordan er singellivet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker9_ Skrevet 9. august 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor har du søkt jobb et sted hvor du ikke ønsker å bo i stedet for å søke jobber der du vil bo? Anonymkode: 9d6c6...00c Fordi jeg jobbet der som student og fikk tilbudet da jeg var ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker9_ skrev (10 timer siden): Som nyutdannet har jeg fått et jobbtilbud i Trondheim som etter alle parametere er veldig bra. Samtidig vil jeg gjerne tilbake til Oslo, og vurderer å heller søke jobber der. Alle vennene mine flytter eller har flyttet til Oslo, og jeg har familie der. Er redd for å ikke få et nytt nettverk i Trondheim, ettersom jeg føler det er mer en studentby enn en by for unge voksne. For øvrig er jobbmarkedet i Oslo bra for min utdanning, men det er jo selvfølgelig skummelt å si fra seg et godt tilbud. Hva tenker dere? Noen som har erfaring med å jobbe i Trondheim etter studiene? (og da tenker jeg ikke på dere trøndere). Skjønner godt hva du mener! Dette blir kanskje ikke helt svar på det du spør om, men som nyutdannet skal man være glad for at noen vil satse på en, så vær forsiktig med å takk nei til en jobb. Vet om folk med høy utdanning som har vært for kritisk til jobber som nyutdannet og endt opp med å stå i kiosk eller på fabrikk fordi det ikke ser bra ut på papiret med hull i CVen og utdanninga har "gått ut på dato". Fortsett å søk på jobber, og så kan du alltids flytte når det dukker opp noe i Oslo. Om du bor i Trondheim nå, så blir det jo bare litt forsinket flytting som ikke trenger å være mer enn et års tid. Og husk på at det kan oppstå mange eventyr selv om det ikke blir som du hadde planlagt! Jeg endte opp med å flytte til det stedet som var det siste jeg noen gang skulle på bo på fordi det var der jeg fikk jobb som nyutdannet. Hadde noen av mine beste år der! Anonymkode: 75d95...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner godt hva du mener! Dette blir kanskje ikke helt svar på det du spør om, men som nyutdannet skal man være glad for at noen vil satse på en, så vær forsiktig med å takk nei til en jobb. Vet om folk med høy utdanning som har vært for kritisk til jobber som nyutdannet og endt opp med å stå i kiosk eller på fabrikk fordi det ikke ser bra ut på papiret med hull i CVen og utdanninga har "gått ut på dato". Fortsett å søk på jobber, og så kan du alltids flytte når det dukker opp noe i Oslo. Om du bor i Trondheim nå, så blir det jo bare litt forsinket flytting som ikke trenger å være mer enn et års tid. Og husk på at det kan oppstå mange eventyr selv om det ikke blir som du hadde planlagt! Jeg endte opp med å flytte til det stedet som var det siste jeg noen gang skulle på bo på fordi det var der jeg fikk jobb som nyutdannet. Hadde noen av mine beste år der! Anonymkode: 75d95...d4e Og kanskje gir erfaringen fra denne jobben deg den erfaringen som trengs for å få drømmejobben i Oslo senere! Anonymkode: 75d95...d4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Del Skrevet 10. august 2023 Jeg tenker at det vil være lurt å ta jobben, du kan tenke på den som en slags mellomstasjon du skal være inntil du finner en jobb du vil ha og kan få i Oslo. Hvis du jobber innen feks tech er det veldig stort miljø for det i Trondheim, og du vil garantert få deg venner på jobb. Anonymkode: f4e88...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå