Gå til innhold

Mobber eller mobbeoffer?

Fremhevede innlegg

Gjest Rødtoppen
Skrevet (endret)

Hva har DU vært?? Har du vært den som hele tiden måtte heve deg over andre ved å hakke på de? Eller ha du vært hakkematen??

Jeg selv har alltid vært hakkematen, for å si det sånn... Fra første dag på barneskolen til siste dag på videregående! Hvorfor? Si det, sjalusi kanskje?

Legge til et tredje alternativ, som jeg jo ser nå at jeg burde ha hatt med. Kanskje du ikke var noen av delene??

Endret av Trinemor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid vært hakkemat, gjennom hele barneskolen og litt på ungdomsskolen.

Skrevet

Ble mye mobbet gjennom hele grunnskolen. Slapp ikke unna før jeg flyttet bort.

Skrevet

jeg har hverken vært mobber, eller hakkemat...

På barne og ungdomskolen vare jeg vel heller en slags megler tror jeg.

Hater uretferdigheter, men er vel en for sterk person til at jeg ble mobbet..

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Hakkemat, ja, gjennom 16 års skolegang.

Skrevet

Jeg har hverken mobbet eller blitt mobbet.

Skrevet
Jeg har hverken mobbet eller blitt mobbet.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Melder meg som en del av hakkematen.....

Skrevet

På barneskolen var alle stort sett venner, men alle hadde sine perioder hvor de var enten "inne" eller "ute", og alle var nok på et eller annet tidspunkt med på å fryse ut eller erte noen, men det var ikke noe verre enn det de fleste unger holder på med. Vi var forresten med i en anti-mobbe-kampanje, og i en undersøkelse var det før kampanjen to elever på hele skolen som sa de følte seg mobbet, og etter kampanjen var det ingen. :-D

På ungdomsskolen var det annerledes. Jeg ble aldri mobbet, men jeg var virkelig helt utenfor. Det bedret seg i løpet av 10. klasse, så mot slutten hadde jeg det i grunnen bra.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hakkemat så til de grader, spesielt på barneskolen. Både psykisk og fysisk, noe som resulterte i både benbrudd og hjernerystelser. Jeg tok det veldig innover meg, antagelig pga at jeg hadde det vanskelig hjemme også. Og en dag var det noe som sa "klikk" i hodet mitt, og jeg gikk inn i en psykose. Da det skjedde, sluttet den mest intense hakkinga. Antagelig pga de andre ble litt redd for meg. Ikke for at jeg var farlig eller noe sånt, men jeg ble bare veldig veldig sær. Snakket med meg selv og sa rare ting i klassen og sånt. :rodme:

Skrevet

Jeg var en sånn som var lett å ty til om man følte for å slenge fra seg litt dritt. Jeg vil ikke si at jeg ble direkte mobbet, men endel erting var det nok. Aldri nie fysisk. På den andre siden, er jeg nok skyld i å henge meg på lasset når andre ble ledd av, uten at jeg kan huske spesielle episoder i dag.

Skrevet

Hakkemat fra barneskole til ungdomskole. Utrolig hvilke underverker det å begynne på videregående gjør med en som person! Hadde jeg bare vært som nå da jeg gikk på u-skole skulle de fått!

Skrevet

Jeg var for det meste en av dem som hakket på andre, mest på barneskolen riktignok. På ungdomskolen roet det seg ned ganske betraktelig.

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Jeg sluttet ikke å være hakkemat før jeg flyttet fra hjemstedet mitt og 15 mil sørover, og begynte å studere sykepleie. Nå har jeg det heldigvis bra, jobber som sykepleier og trives med det og meg selv :sjenert:

Skrevet

Hakkemat her og. Eller bare totalt utfryst.

Videregående var langt bedre enn barne og ungdomsskolen da.

Skrevet

Uff, så mange som har vore mobbeoffer her :overrasket: Sånt er trist å lesa, håpar dere har greid å reisa dere igjen etter det :klem:

Sjølv har eg ikkje vore nokon av delane. Men opplevde ofte å bli oversett (sidan eg var stille og sjenert), og det gjorde at eg lenge har hatt følelsen av å ikkje vera god nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...