AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Tvinger du han/henne? Anonymkode: 50a00...377
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Ja, det kan det godt være jeg gjør. Det kommer litt an på hvem selskapet er for. Noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til for å glede andre. Anonymkode: 7086f...372 11 4
Luckiness Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Har ikke tenåring selv. Men tenker det kommer an hvilket type selskap. Er det bursdag tenker jeg man bør komme. Er det en alminnelig middag tenker jeg det må gå fint å stå over av og til. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tvinger du han/henne? Anonymkode: 50a00...377 Det har ikke vært nødvendig med tvang. Han har fått lov å springe over «uviktige» selskaper iblant, og det har likesom blitt en slags «kapital» så det ikke blir noen diskusjon om å stille ved «viktige» anledninger. Anonymkode: a4dbb...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Mine blir med på alt, aldri diskusjon. Heldigvis ikke så mange i løpet av året. Anonymkode: 590bb...d83 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvinger du han/henne? Anonymkode: 50a00...377 Hvordan kan du tvinge en tenåring? Dra han/hun fysisk med ut døren? Når ble tvang en del av barneoppdragelsen? Anonymkode: 01cdc...373 2
Brunello Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Om det er noe annet som skjer, er det greit å prioritere det fremfor et alminnelig familieselskap. Men runde år og annet med litt mer stil må de være med på.
Brunello Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan du tvinge en tenåring? Dra han/hun fysisk med ut døren? Når ble tvang en del av barneoppdragelsen? Anonymkode: 01cdc...373 Man kan fortelle hva konsekvensene ved å ikke være med blir. Eksempelvis vil ingen wifi den neste uken være en grusom straff for de fleste tenåringer. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Tvinger og tvinger... tvang har ikke vært nødvendig. Men jeg forventer at de blir med og det er sjelden særlig sure miner. Men om de absolutt ikke vil så skal de nok få slippe. De er 17 og 15. Anonymkode: 05468...99e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Brunello skrev (2 minutter siden): Man kan fortelle hva konsekvensene ved å ikke være med blir. Eksempelvis vil ingen wifi den neste uken være en grusom straff for de fleste tenåringer. Hadde du likt å bli fratatt Wi-Fi i en uke fordi du ikke ønsker å gå i et selskap? Det er usaklig og man bør heller snakke med tenåringen. Anonymkode: cf762...3d3 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Nei, tvinger aldri ungdommen min til noe. Vi klarer alltid å bli enige, om VIKTIGE ting. Andre ting kan jeg la gå, det er ikke mange år til de faktisk er voksne, så helt naturlig for oss at de får bestemme mer selv over sin tid og sitt liv. Bursdagsselskap er ikke tvang her. Men samtidig så blir de med, så lenge det ikke er noe som kommer i veien, eller andre årsaker som de mener er god nok grunn. Feks hadde tanteungen min 5års dag, og 15åringen var sliten etter skole/jobb kvelden før og ville ha en rolig dag hjemme. Det er helt ok! Jeg her vært ungdom selv, og vet at helgene går fort og de trenger tid å hente seg inn igjen. Hadde det derimot bestemoren fylt 50 feks, hadde hun selvfølgelig vært med (av egent ønske også). Det er mange bursdager på er år, vi er mange tanter/onkler/søskenbarn. De slipper å være med på alle, men så velger de også å være med på de fleste Anonymkode: 01cdc...373
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 De trenger ikke å være med på alle familiesammenkomster. Jeg er ikke med på alle selv. Men f.eks bursdagen til bestemor skal de være med på. Skal sies at de vil det også, så har aldri vært nødvendig med tvang. Anonymkode: cafd6...e65
knutemora Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvinger du han/henne? Anonymkode: 50a00...377 Hvorfor ønsker ikke tenåringen å reise? Jeg utøver mildt press hvis noen i familien ikke vil være med på familiegreier. Hvis det av en eller annen grunn er veldig vanskelig å bli med, tvinger jeg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 Brunello skrev (5 minutter siden): Man kan fortelle hva konsekvensene ved å ikke være med blir. Eksempelvis vil ingen wifi den neste uken være en grusom straff for de fleste tenåringer. Konsekvensen for å ikke bli med i et bursdagsselskap? Er du seriøs nå? Anonymkode: 01cdc...373 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 Spørs jo helt om det er bestemor sin bursdag eller en tante som har kommet tilbake fra noen ukers ferie i Spania. Noen anledninger er høytidelige familieselskap mens andre er bare en mulighet å se hverandre og spise middag sammen. Anonymkode: 83fce...d96
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tvinger du han/henne? Anonymkode: 50a00...377 Du må nok skrive mer om situasjonen rundt her, gjelder det alle selskap/sammenkomster generelt, eller en gang pga diverse årsaker, er det en ungdom som til vanlig stiller opp osv. Anonymkode: 01cdc...373 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Tvang, faktisk. Regner med at du som spør ikke har unger. Det er virkelig ikke sånn ting fungerer. Og vil ikke tenåringen bli med, er det som regel en god grunn til det. 😉 Anonymkode: 48142...83c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 Nei tvinger ikke. Ingen som blir skuffet eller sur for at tenåringer ikke møter opp i familieselskap, alle vet at det er slik det er og at det går over. Anonymkode: 1be61...ff4
Brunello Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du likt å bli fratatt Wi-Fi i en uke fordi du ikke ønsker å gå i et selskap? Det er usaklig og man bør heller snakke med tenåringen. Anonymkode: cf762...3d3 Her dreier det seg om en situasjon der dialog ikke hjelper. Da må det settes konsekvenser. Jeg har aldri behøvd å gjøre noe slik. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå