Gå til innhold

Har du erfaring med utleie av AirBnB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å leie ut min fritidsleilighet på fjellet, så jeg spør dere som har erfaring med utleie av AirBnB:

- hva leier du ut (størrelse, antall soverom og senger), og hva tar du per natt? Pleier du å minimumskrav på antall netter? 

- har du hatt noen negative opplevelser, hvor gjester har ødelagt ting (med og uten vilje)? 

- har du hatt andre problemer knyttet til gjestene? 

- er det flest utenlandske gjester? Hvordan har det gått? 

- hvordan gjør du med det praktiske, som rengjøring? Hvor lang tid tar det å vaske, og hvilke sjekkpunkter har du? 

- bruker du utleieenheten selv innimellom, eller er det kun Airbnb-business? :)

- gjør du noe spesielt for gjestene dine, typ har du sjokolade fremme, eller har Airbnben din noe spesielt attraktivt som gjør at gjestene ønsker å velge din Airbnb? 

- og mitt siste spørsmål, som strengt tatt flere enn bare de som leier ut kan svare på: ville dere sagt at en familiekøyeseng (120 cm nede, 90 cm oppe) er for 2 eller 3 personer? 

Bilde fra Google for illustrasjon:

IMG_3397.thumb.jpeg.7a3e48c13274a50a049584eac0c5b437.jpeg

Anonymkode: b40e4...551

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har visst enda flere spørsmål:

- hvis du selv bruker enheten innimellom, er det mye rydding av personlige eiendeler? Hvordan gjør du det for eksempel med garderobeskap full av klær og sko? 

- føler du det lønner seg å leie ut på Airbnb, eller er det bare slitsomt? 

- pleier du å få «full pott» på reviews, eller er det noen reviewer som påpeker noe, og i så fall hva? Og er det enkelt for det å forbedre det?

AnonymBruker
Skrevet

oooog enda noen spørsmål: 

- brukte du mye penger på å handle inn for å gjøre klar Airbnben? Jeg tenker på matchende håndklær, pene håndsåpedispensere på baderom, sånne ting. Eller er ikke dette prioritert? 

AnonymBruker
Skrevet

Å kjære…..

Anonymkode: 4042e...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kjære…..

Anonymkode: 4042e...efb

Okei det var kanskje mange spørsmål, men hva hjelper det å kommentere sånn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leilighet på Geilo over to plan, 3 soverom. Plass til 9.
Leier for en helg eller en hel uke.
Det er ingen personlige ting der, men en del leker og brettspill.
Vi bruker leiligheten i skoleferiene.
Har ikke hatt problemmer med utleie. Leiligheten er i prisnivå som gir seriøse brukere.
Jeg reiser selg ditt hver gang etter utleie for å rydde og inspisere tilstand.

Anonymkode: fe84f...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Leier ut leiligheten jeg til vanlig bor i. Den ligger sentralt i en middels by med sommerturisme. 

2 soverom med dobbeltsenger. Tar 1200-1800kr per natt. 

Bor hos mine foreldre, men har tømt kjøkkenskapene for matvarer (de står stablet i boden), vinterklær i boden og det meste av klær som er i bruk har jeg med meg. Så har igjen bittelitt private klær i skapene men god plass til gjester.

alle verdisaker (smykker, bunad++) og sensitive papir er også hjemme hos mine foreldre. 

Jeg har kjøpt inn hvite håndklær og hvitt sengetøy + pute og madrassbeskyttere til gjestene. Kjøpte også store flasker shampoo og balsam på rusta som virker litt kjønnsnøytral og tok en rituals dusjsåpe som jeg har fått i gave og plasserte i dusjen. På badet har jeg merket skuffene med privat, og gjemmer tannkost og tamponger i boden ☺️ så brukte sikkert to dager på å rydde, handle og gjøre klart før de første gjestene kom. Utgifter på ca 20 000 (inkl. Dusjkabinett og rørlegger), men så langt i sommer inntekter på nesten 50 00. Og da har jeg blokkert den beste helga (festival) fordi jeg skal bruke leiligheten selv ☺️

har en plan om å leie ut i år og neste sommer. Overskuddet blir brukt på ny sofa, ny overmadrass og ny dyne og puter. Og forhåpentligvis nytt gulv 😇😅

Anonymkode: 8e834...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...