AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Jeg vurderer å leie ut min fritidsleilighet på fjellet, så jeg spør dere som har erfaring med utleie av AirBnB: - hva leier du ut (størrelse, antall soverom og senger), og hva tar du per natt? Pleier du å minimumskrav på antall netter? - har du hatt noen negative opplevelser, hvor gjester har ødelagt ting (med og uten vilje)? - har du hatt andre problemer knyttet til gjestene? - er det flest utenlandske gjester? Hvordan har det gått? - hvordan gjør du med det praktiske, som rengjøring? Hvor lang tid tar det å vaske, og hvilke sjekkpunkter har du? - bruker du utleieenheten selv innimellom, eller er det kun Airbnb-business? - gjør du noe spesielt for gjestene dine, typ har du sjokolade fremme, eller har Airbnben din noe spesielt attraktivt som gjør at gjestene ønsker å velge din Airbnb? - og mitt siste spørsmål, som strengt tatt flere enn bare de som leier ut kan svare på: ville dere sagt at en familiekøyeseng (120 cm nede, 90 cm oppe) er for 2 eller 3 personer? Bilde fra Google for illustrasjon: Anonymkode: b40e4...551
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Har visst enda flere spørsmål: - hvis du selv bruker enheten innimellom, er det mye rydding av personlige eiendeler? Hvordan gjør du det for eksempel med garderobeskap full av klær og sko? - føler du det lønner seg å leie ut på Airbnb, eller er det bare slitsomt? - pleier du å få «full pott» på reviews, eller er det noen reviewer som påpeker noe, og i så fall hva? Og er det enkelt for det å forbedre det? Anonymkode: b40e4...551
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 oooog enda noen spørsmål: - brukte du mye penger på å handle inn for å gjøre klar Airbnben? Jeg tenker på matchende håndklær, pene håndsåpedispensere på baderom, sånne ting. Eller er ikke dette prioritert? Anonymkode: b40e4...551
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Å kjære….. Anonymkode: 4042e...efb Okei det var kanskje mange spørsmål, men hva hjelper det å kommentere sånn? Anonymkode: b40e4...551 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Leilighet på Geilo over to plan, 3 soverom. Plass til 9. Leier for en helg eller en hel uke. Det er ingen personlige ting der, men en del leker og brettspill. Vi bruker leiligheten i skoleferiene. Har ikke hatt problemmer med utleie. Leiligheten er i prisnivå som gir seriøse brukere. Jeg reiser selg ditt hver gang etter utleie for å rydde og inspisere tilstand. Anonymkode: fe84f...cc0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Leier ut leiligheten jeg til vanlig bor i. Den ligger sentralt i en middels by med sommerturisme. 2 soverom med dobbeltsenger. Tar 1200-1800kr per natt. Bor hos mine foreldre, men har tømt kjøkkenskapene for matvarer (de står stablet i boden), vinterklær i boden og det meste av klær som er i bruk har jeg med meg. Så har igjen bittelitt private klær i skapene men god plass til gjester. alle verdisaker (smykker, bunad++) og sensitive papir er også hjemme hos mine foreldre. Jeg har kjøpt inn hvite håndklær og hvitt sengetøy + pute og madrassbeskyttere til gjestene. Kjøpte også store flasker shampoo og balsam på rusta som virker litt kjønnsnøytral og tok en rituals dusjsåpe som jeg har fått i gave og plasserte i dusjen. På badet har jeg merket skuffene med privat, og gjemmer tannkost og tamponger i boden ☺️ så brukte sikkert to dager på å rydde, handle og gjøre klart før de første gjestene kom. Utgifter på ca 20 000 (inkl. Dusjkabinett og rørlegger), men så langt i sommer inntekter på nesten 50 00. Og da har jeg blokkert den beste helga (festival) fordi jeg skal bruke leiligheten selv ☺️ har en plan om å leie ut i år og neste sommer. Overskuddet blir brukt på ny sofa, ny overmadrass og ny dyne og puter. Og forhåpentligvis nytt gulv 😇😅 Anonymkode: 8e834...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå