Gå til innhold

Forstoppelse barn- sviskemos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må vi gi for å få fortgang på ting og hvor lang tid tar det før vi merker noen bedring? Bør vi bare gi laktulose i stedet? Barnet er ikke helt forstoppet, men sliter med veldig hard avføring. 

Anonymkode: d8557...166

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir et halvt glass daglig. Øker gjerne litt ved veldig hard avføring. Da er det som regel bedre etter et par dager. 

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: 4e034...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Alder har jo betydning. Om barnet har hard avføring over tid ville jeg sett på kosthold og væskeinntak. Kan konsistensen endres om dere gir mer fiberrik mat og øker væskeinntaket? Med mitt barn kom jeg til et punkt der jeg snakket med legen. Barnet spiste masse sviskemos hver dag og det var et styr uten like. Fikk movikol junior på resept og alt ble mye bedre.

Anonymkode: a67fb...164

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alder har jo betydning. Om barnet har hard avføring over tid ville jeg sett på kosthold og væskeinntak. Kan konsistensen endres om dere gir mer fiberrik mat og øker væskeinntaket? Med mitt barn kom jeg til et punkt der jeg snakket med legen. Barnet spiste masse sviskemos hver dag og det var et styr uten like. Fikk movikol junior på resept og alt ble mye bedre.

Anonymkode: a67fb...164

Har jo litt å si om det er en baby på 6 måneder som nettopp har begynt med smaksprøver, eller en 14-åring som har slitt med forstoppelse over tid. 

Har også et barn som går på Movicol. Men babybroren klarer seg helt fint med litt ekstra sviske i grøten. 

Anonymkode: 4e034...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Med forbehold for jeg er en velvoksen person på 40+ og ikke et barn; svisker virker fort - 6-10 timer. 

Jeg bruker iblant å spise en god håndfull svisker for å få ting «ut av systemet» hurtigst mulig. Jeg er gluten- og laktoseintolerant og hvis jeg får noe i meg ved en feil, er det best for meg jo kortere tid det er i kroppen.  

Til et barn med (nær-) forstoppelse ville jeg gi 2-4 skjefuller sviskemos morgen, middag, og aften i et par dager, og se an hvordan situasjonen forbedrer seg. 

Anonymkode: 1da93...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...