Gå til innhold

Smerter etter innsett av spiral

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte inn en kobberspiral på mandag og har hatt økende smerter i etterkant.

Mandagen gjorde det ikke så vondt, i går var jeg noe verre og utover dagen i dag har smertene økt veldig. Sterke smerter i korsrygg og mageregionen, i tillegg er magen oppblåst og hard (uten at det er luft). Dersom smertene er like intense i morgen tviler jeg på at jeg kommer meg på jobb. 

Jeg er usikker på hvor mye smerter som er normalt etter innsett av spiral, og videre om det er normalt med en slik gradvis økning av smerte og ubehag. Er det noen som har erfaring? Er det normalt med relativt sterke smerter i etterkant? 

Anonymkode: 121a9...e95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Kan være litt vondt, men skal ikke bli vondere og vondere. Ville snakket med legen/kontoret som satte inn, kanskje er det infeksjon, kanskje er den plassert litt feil. Kanskje trenger du henvisning til gynekolog som kan se med ultralyd.  Men å avklare om det er infeksjon er det viktigste i første omgang. Lykke til!

Anonymkode: a73e5...77a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skikkelig vondt i flere dager etter å ha fått satt inn hormonspiral og da var alt som det skulle. Men, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!

Anonymkode: 34622...01a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror enkelte bare får sånn smerter i flere dager.

Ikke sikkert at alle kvinner er skapt for å ha spiral.  Selv om gynekologer helst hadde sett at alle damer hadde brukt spiral som prevensjon. 

Anonymkode: cf749...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket ingenting etter å først ha fått den opp der, bedre at du sjekker en gang for mye enn for lite, en av risikoene er jo infeksjon 

Anonymkode: 31fe8...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...