Gå til innhold

Fikk du tak i den nye Mummikoppen havbris?

Laraa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

KG, stedet for store saker i verden.

Anonymkode: 7b403...141

Velkommen, er du ny her?

Anonymkode: 322d8...677

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Øøøhhh, nei. Det er langt flere kopper som selges for høye summer. Jeg har sett de på bruktbutikker i Finland og mange er svindyre.

Anonymkode: b1c59...ac3

Hvilke er det du mener går for høye summer da? Jeg sjekket, og til og med de aller tidligste koppene fra begynnelsen av 90-tallet kan kjøpes på finn for et par tusen kroner nå, og det er en kraftig nedgang i forhold til for noen år siden.

Anonymkode: aa737...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Vikarsykepleier said:

Kanskje denne til 145 000?

Når man kjøper for slike summer så bør man vel også ha noen som kan sjekke om koppen er ekte? 

Anonymkode: 15184...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, cisco1 said:

Var det derfor du slo opp? 😂

Selvfølgelig 🤣 Han LIMTE den sammen igjen.

Anonymkode: 9cc57...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilke er det du mener går for høye summer da? Jeg sjekket, og til og med de aller tidligste koppene fra begynnelsen av 90-tallet kan kjøpes på finn for et par tusen kroner nå, og det er en kraftig nedgang i forhold til for noen år siden.

Som sagt; jeg synes alt over 400 for en kopp er tullerusk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pr dags dato ligger det 10 ulike mummikopper til salgs på finn som koster over 10 000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er den ideelle oppskriften på en økonomisk boble.

Man har et produkt som bare tilsynelatende har en bruksverdi da koppene kan brukes til å drikke av, men heller ingenting mer. Men skal samlerverdien bevares, kan ikke koppene engang brukes. Altså har man til syvende og sist et ubrukelig produkt som man kan se på, men det er mer begrenset hva man kan se i noen Mummikopper enn i et maleri av van Gogh.

Så øker og øker samlerverdien på produktet, og man kjøper i håp om fortsatt prisstigning slik at man kan videreselge koppen til noen som er dummere enn en selv. Og hva skjer når markedet en dag sier stopp; skal man bruke koppen til 145.000 til å drikke kaffe av ...?

Versjon 2.0 av tulipankrakket er på vei: Det store Mummikoppkrakket.

Anonymkode: 3f195...c42

En viktig forskjell er også at van Gogh er død.  Er mye sikrere å investere i samleobjekter man vet ikke vil bli laget mer av. Å investere i samleobjekter laget av kommersielle selskaper er mye mer risikofylt. For de kan jo når som helst flomme markedet med såpass mange mummikopper at folk gir opp å samle på dem.  Samme gjelder når det blir for mange "special editions" at samlerne går lei. 

I tillegg så tar det jo plass å samle på slikt. De beste samleobjektene er de som tar liten plass. Å ha huset fullt av mummi-kopper som aldri kan brukes er kun for en liten gruppe mennesker. 

Anonymkode: 15184...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som sagt; jeg synes alt over 400 for en kopp er tullerusk.

Da er du litt sær på den motsatte måten 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du litt sær på den motsatte måten 🤷🏻‍♀️

Lol.

Anonymkode: 34f1a...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo fin. Jeg har kopper fra tidlig 2000. Men de er jo brukt, så lite verdier i dem tror jeg. 

Elsker formen på de koppene. Har heldigvis oppdaget at Ittala har samme kopp uten Mummi 

Anonymkode: 59b0e...e04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (På 12.8.2023 den 23.23):

Kanskje denne til 145 000?

Skal den nummereringen i bunnen se slik ut? Den så litt iffy ut. Men ikke aktuelt for meg uansett, liker ikke de koppene noe særlig. 

Haha, og forresten heller ikke aktuelt å betale 145000 for noe som helst som skal på stuebordet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
VARM MELK skrev (38 minutter siden):

Skal den nummereringen i bunnen se slik ut? Den så litt iffy ut. Men ikke aktuelt for meg uansett, liker ikke de koppene noe særlig. 

Haha, og forresten heller ikke aktuelt å betale 145000 for noe som helst som skal på stuebordet…

Men så må du ta med i beregningen at i prisen er reisen til nærmeste flyplass for avlevering inkludert.

🤣

(Og helt enig i det med tallet. Skulle gjerne sett hvordan det sto under en annen kopp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VARM MELK skrev (41 minutter siden):

tror ikke det er noe galt med nummereringen. Her har du nummer 109:

image.thumb.png.1df3b152472d6b91dd7db7d9744da334.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikarsykepleier skrev (3 minutter siden):

Men så må du ta med i beregningen at i prisen er reisen til nærmeste flyplass for avlevering inkludert.

🤣

(Og helt enig i det med tallet. Skulle gjerne sett hvordan det sto under en annen kopp.)

image.thumb.png.5e9127a250a2732c1e2cd7c0e2e36841.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (2 minutter siden):

Enig, de er rare begge to.

hvorfor mener du det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

tror ikke det er noe galt med nummereringen. Her har du nummer 109:

image.thumb.png.1df3b152472d6b91dd7db7d9744da334.png

Så sannelig. Reagerte bare på at det var annen font før skråstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

hvorfor mener du det egentlig?

Jeg er egentlig helt feil person å spørre, siden jeg ikke samler på noe og vet ikke hvordan sånt fungerer. Nummeret på koppen på finn.no så ut som den var skrevet av et barn, Lille My kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...