Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, navnet på tråden sier vel alt ;) .

Min kjäre og jeg var på et förste besök hos legen for utredning i går.

Jeg ble ikke så mye klokere av det egentlig, han undersökte meg med invendig ultralyd (er det vanlig på et förste besök?) og kommenterte at jeg hadde ganske mye utflod og spurte om jeg hadde noen mistanke om sopp. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde det og det var liksom den diskusjonen...

Han målte også störrelsen på eggstokkene mine og den ene virket som om den var liten sa han, hva kan det bety?

Vi fikk besked om å komme igjen om en måned med en masse blodpröver, og samboer med pröve på de små grå :ler: . Det var det.

Og her sitter jeg med masse spörsmål selvfölgelig....

Noen som vet noe om dette med små/store eggstokker?? Eller som sagt om sopp kan hindre en gravitidet? :klø:

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om det kan henge sammen, jeg har derfor ikke noe svar å gi deg. Ville bar ønske deg lykke til :klem:

Skrevet

Det med sopp/ikke sopp var nok bare et spørsmål fra legens side. Tror ikke soppinfeksjoner går så langt oppover, men andre underlivsinfeksjoner kan tross alt vandre oppover og gi egglederbetennelse. Men sopp, nei det kan jeg ikke tenke meg er farlig i så måte.

Små og store eggstokker er jeg jammen ikke sikekrt på, men kan det bety at en liten eggstokk er av dårligere kvalitet eller mindre utviklet? Slik er det i hvertfall fro mannens testikler. Testikler og eggstokker er jo det samme sånn egentlig, det er jo kjønnskjertlene våre. Jeg hadde spurt neste gang jeg skulle til legen jeg! :)

Lykke til videre med utredning og prøving! :klem:

Skrevet (endret)

maskinen hang seg opp og det ble dobbel posting...

Endret av Epona
Skrevet

Takk for svar begge to!

Tar gjerne imot flere svar fra mer efarne kvinner enn meg ;)

Gjest Betty Boop
Skrevet

En venninne av meg er blitt steril på grunn av sopp. Det er i allefall slik hun har forstått det utifra legens forklaringer. Dersom det har vært noe mer alvorlig enn en soppinfeksjon har de glemt å informere henne i allefall. For hennes del hadde det medført arrdannelser på eggstokkene. Litt for teknisk dette for meg. Jeg jobber ikke i helsevesenet. Det er ikke meningen å skremme deg, men det er dette jeg har hørt om temaet.

Når det gjelder sopp, så har jeg hørt at hyppigheten av soppangrep kan reduseres ved at man kutter ned på inntak av sukker. Mange er f.eks. helt avhengig av en cola om dagen. En venninne fra Island forklarte at der var det veldig vanlig med mye sukker i kosten. Og hun la ut som det var en selvfølge at sukker var årsak til at en hun kjente nærmest hadde kronisk sopp.

Dette ble mye, jeg kjenner en som kjenner en osv... Men det er nok bare det jeg kan by til med. Min erfaring med sopp kom og gikk igjen med svangerskapene.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at sopp ikke er helt sånn vennlig mot spermen da... (ph kanskje? Eller noe annet?) at "miljøet" der nede derfor ikke er optimalt for at hans små soldater skal overleve og komme seg inn til der egget skal være. I så måte ikke ideelt for babylaging?

Men det var nok likevel trolig bare et spm han spurte pga observasjoner, ikke pga at det er grunn til at du ikke er blitt gravid.

Skrevet

Naa ble jeg litt bekymret ogsaa - hender jeg er plaget med sopp. :forvirret:

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg også... Skal til gyn i morgen, da skal jeg spørre der... *sukk*

Skrevet

Fortell oss hva gyn sier da Isabellas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...