AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Del Skrevet 9. august 2023 Hva ble endelig diagnose da din hund fikk diagnosen polyuri? Har vært hos veterinær i dag, pga noe jeg trodde var urinveisinfeksjon hos hunden (tispe). De kunne ikke se noe utslag på første testing, men skulle dyrke til i morgen og ringe meg. I tillegg sier veterinæren at det er polyuri, dvs urinen er ikke konsentrert. Dette har jeg googlet og funnet ut kan komme av flere ting, men en av dem er nyresykdom... som er straks mer alvorlig enn en uvi. Noen som har fått diagnosen polyuri hos hunden sin? Hva var årsaken til det? Anonymkode: 39570...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Del Skrevet 9. august 2023 Årsaken for min hund var Cushings syndrom. Anonymkode: 0acbc...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 Noen flere som har erfaring med diagnosen? ts Anonymkode: 39570...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Del Skrevet 17. august 2023 Jeg har nå brukt 9000 på utredning hittil, og en ny undersøkelse venter neste uke på et større dyresykehus. De estimerte det til å komme til og koste i alle fall 5000, litt avhengig av hvor mye de måtte gjøre med hunden (ultralyd i alle fall). Takk og lov for at det finnes dyreforsikringer...! Jeg har hos Agria, men jeg må jo ut med fast egenandel (1800,-) ved første konsultasjon, pluss bevegelig egenandel på 15% av totalbeløpet. Ved neste konsultasjon, siden det er innenfor en tidsperiode på 135 dager, slipper jeg å betale fast egenandel en gang til, men jeg må ut med 15% i bevegelig egenandel. Koster behandlingen 5000, så blir det ikke så mye. Men jeg må fremdeles legge ut alt. I sånne tilfeller er jeg glad jeg har en sparekonto med noen kroner på. Nå gjenstår det bare å krysse fingrene og håpe på at de finner ut hva som forårsaker polyuri hos hunden, og hvorfor hunden har begynt å tisse så mye når vi er ute. Tar gjerne i mot historier fra andre som har opplevd diagnosen polyuri hos sin hund.🙂 ts Anonymkode: 39570...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Del Skrevet 17. august 2023 Polyuri er ikke en diagnose, det er et symptom. Derfor bør det utredes. Anonymkode: 02f37...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Polyuri er ikke en diagnose, det er et symptom. Derfor bør det utredes. Anonymkode: 02f37...c7a Det står "DIAGNOSE; Polyuri" i veterinærpapirene fra undersøkelsen. Men ja, jeg har skjønt at det kan være mange årsaker til det. Det ble tatt en haug med blodprøver, blant annet. Tror det var ett og et halvt A4 ark med testsvar. Får håpe de finner ut hva som foråsaker det. ts Anonymkode: 39570...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå