Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på, litt for moro skyld, om noen her har fått to sovebabyer? Førstemann var en fornøyd baby som stort sett kun gråt når han var sulten. Sov mye. Hvor stor er sjansen for at nestemann er lik? 
Får høre at nestemann sikkert kommer til å være motsatt, siden vi var så «heldige» første gang. 

Noen som har fått søsken der begge eller alle var fornøyde soverbabyer? Eller er vi dømt til å få en urokråke som ikke vil sove i vinter? 

Anonymkode: 9ad52...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var heldige med både storebror og lillesøster akkurat nå har vi en periode hvor eldste snart begynner å bli klar for å kutte ut dagsoving og ikke synes det er stas å legge seg, så leggingen tar en times tid🙈 men når han først sovner sover han godt og lenge, så det er absolutt håp🥰

AnonymBruker
Skrevet

Fikk sovebabyer alle 4 gangene🥰

Anonymkode: 4d9da...736

AnonymBruker
Skrevet

Om du er selvgod og tror det er fordi du er en ekstra fantastisk god mamma og er nedlatende og belærende ovenfor foreldre som ikke har blide harmoniske sovebabyer blir nr 2 et krakilsk hylende monster av en baby som aldri sover og som lærer å løpe når den er 9 mnd og mangler fullstendig vett og forstand i forhold til farer så du som mor aldri får sove og aldri har tid til å blinke.

Jeg har helt sluttet og gi råd og lært meg at jeg ikke er verdensmester. 

Anonymkode: a8056...d90

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du er selvgod og tror det er fordi du er en ekstra fantastisk god mamma og er nedlatende og belærende ovenfor foreldre som ikke har blide harmoniske sovebabyer blir nr 2 et krakilsk hylende monster av en baby som aldri sover og som lærer å løpe når den er 9 mnd og mangler fullstendig vett og forstand i forhold til farer så du som mor aldri får sove og aldri har tid til å blinke.

Det eskalerte fort? Hva galt står i innlegget? Har du sovet lite i det siste? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Wtf, svart i feil tråd? TS stiller er helt enkel spørsmål; om det er mulig å være så heldig som hun var, hele to ganger?

Anonymkode: d7ea1...c17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Apropos selvgod.... jadda... 

Anonymkode: e7691...51a

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 sovebabyer 👌

Anonymkode: 7a3f7...583

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det eskalerte fort? Hva galt står i innlegget? Har du sovet lite i det siste? 

Jeg mente å være morsom og beskrev meg selv som hadde sovebaby som nr 1 og var en smule selvgod for så å bli ettertrykkelig satt på plass da jeg fikk baby som absolutt ikke skulle sove og iallefall ikke mer enn en time sammenhengende og som var ekstremt krevende.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fått to sovebabyer 😊 To veldig forskjellig babyer, men begge har sovet natta gjennom siden fødsel (8-11 timer i strekk). For det meste hvert fall. 

Anonymkode: b6d9a...a49

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få to sovebayer og du kan få to som er helt ulike.

Nr 1 hos meg var skikkelig sovebaby, sov godt om natta og var blid om dagen. 

Nr 2 sov aldri mer enn max 2 timer i strekk de første to årene. Likevel følte jeg meg ikke like sliten, jeg hadde rytmen og rutinen og syns ikke det var like overveldende og skummelt å skulle ha ansvaret for et lite menneske 

Anonymkode: 23d3c...97f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner mine forventninger har vært lave når jeg tenker jeg har fått en sovebaby som sov skikkelig bra, men hun våknet 3-4 ganger om natta. Bobla mi sprakk nå :ler: Når folk har babyer som sover hele natta. 

Anonymkode: 314bd...28d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner mine forventninger har vært lave når jeg tenker jeg har fått en sovebaby som sov skikkelig bra, men hun våknet 3-4 ganger om natta. Bobla mi sprakk nå :ler: Når folk har babyer som sover hele natta. 

Anonymkode: 314bd...28d

TS her: vår sov definitivt  ikke hele natta, men han var en sovebabyer likevel. Trodde jeg 🤣

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg mente å være morsom og beskrev meg selv som hadde sovebaby som nr 1 og var en smule selvgod for så å bli ettertrykkelig satt på plass da jeg fikk baby som absolutt ikke skulle sove og iallefall ikke mer enn en time sammenhengende og som var ekstremt krevende.

Haha, må innrømme at jeg også leste den første kommentaren litt feil. 

Men sånn kan det også gå ja! Er litt redd for å gå på den smellen selv. Hadde en enkel sovebaby og har nok forsøkt å gi noen velmente råd til fortvilte venninner som knapt fikk noe søvn. Håper ikke jeg ble oppfattet som selvgod, men det er sikkert fare for det. 😛

Gravid igjen nå, og du skal bare se jeg møter meg selv i døre jeg også 🙈

Endret av EmKay
AnonymBruker
Skrevet
EmKay skrev (2 minutter siden):

Haha, må innrømme at jeg også leste den første kommentaren litt feil. 

Men sånn kan det også gå ja! Er litt redd for å gå på den smellen selv. Hadde en enkel sovebaby har nok forsøkt å gi noen velmente råd til fortvilte venninner som knapt fikk noe søvn. Håper ikke jeg ble oppfattet som selvgod, men det er sikkert fare for det. 😛

Gravid igjen nå, og du skal bare se jeg møter meg selv i døre jeg også 🙈

TS her: Jeg er fullstendig klare over at jeg ikke har gjort noen ting for at førstemann var en fornøyd sovebaby. Det var bare sånn han var. Var… for nå brukes det 1-2 timer på å sovne om kvelden. Så kjenner ekstra på det dersom vi nå får en baby som nekter å sove i tillegg. Det blir … en svært utfordrende oppgave 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her: Jeg er fullstendig klare over at jeg ikke har gjort noen ting for at førstemann var en fornøyd sovebaby. Det var bare sånn han var. Var… for nå brukes det 1-2 timer på å sovne om kvelden. Så kjenner ekstra på det dersom vi nå får en baby som nekter å sove i tillegg. Det blir … en svært utfordrende oppgave 😆

Huff er der selv, eller dvs de siste tre dagene har legging gått fra å ta 2t til å ta 15 min. Så jeg håper *bank i bordet* at vi er over den kneiken 🙈 Men fikk i det minste en behagelig start på mammatilværelsen!

Min mann er nettopp begynt offshore, og småen er litt over 2,5år når neste kommer i februar. Er veldig spent på hvordan det skal gå alene med to kids og to hunder når han er ute 🙈

Men masse lykke til! Håper vi begge er like heldig med nr 2 som med nr 1 🤞😛

Skrevet

Vi fikk sovebabyer alle 3 gangene. De sov hele natten fra de ble født 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, bra at du innser det selv. Håper det har gått seg til😊

Anonymkode: f6c85...c26

AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (1 time siden):

Vi fikk sovebabyer alle 3 gangene. De sov hele natten fra de ble født 😊

Men nyfødte må jo ha melk om natta også, for å legge på seg nok? Det måtte sønnen min. Nå våknet han om natta da, så sa ammet jeg jo ☺️

Anonymkode: 1b156...3aa

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinnen min fikk to sånne. Mens jeg fikk tre som ikke sov… 🙄

Anonymkode: 9ff09...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...