AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Tenåringen mitt har fått antibiotika i dag. Crp var kun 6, samt negativ strep-test. Legen satt henne på antibiotika etter kikk i halsen. Mente det var dekket av bakterier. Lett feber, grøtete stemme og slapp. I tillegg hadde hun betente øreganger. Leser at leukemi kan starte med halsbetennelse, er rett og slett kjemperedd. Klarer ikkje tenke på noko anna. Anonymkode: 5985a...31c
Gjest Mordina Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Ikke les om sykdom. Ungen din har selvsagt ikke leukemi.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Hvorfor skulle det være leukemi? Snakk med legen om du er redd, mest sannsynlig blir barnet ditt frisk helt av seg selv. Anonymkode: bfb20...344 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Dette håper jeg du ikke formidler til barnet. Halsbetennelse er VELDIG vanlig. Anonymkode: e8224...f83 4 2
Sovushka Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Det kan også være soppbakterie eller 1000 andre ting, du kan ikke tenke på kreft med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 TS, du må slutte å google. Pussig å gi antibiotika ved negativ test og så lav crp. Anonymkode: 46b80...927 5
GammelKaktus Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Skjønner ikke hvordan du klarer å komme fra halsbetennelse til leukemi, det er å dra det langt. Sier som en over at du bør ikke formidle din helseangst til tenåringen din. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS, du må slutte å google. Pussig å gi antibiotika ved negativ test og så lav crp. Anonymkode: 46b80...927 Helt enig. Det er jo kun overforbruk av ab. Anonymkode: 632a6...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Det er jo kun overforbruk av ab. Anonymkode: 632a6...a8a Det er en ting (og selvsagt det viktigste), men et annet poeng er jo også at man risikerer å få en behandling uten virkning, kun bivirkninger. Retningslinjene for antibiotika når det gjelder halsbetennelse er rimelige klare. Anonymkode: 46b80...927 1
Mezzosoprena Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Ok, så leukemi KAN starte med halsbetennelse... Det er vel egentlig ikke sant, men man pådrar seg gjerne infeksjoner fordi immunsystemet blir dårlig hvis man har leukemi. Nå er det slik at halsbetennelse er latterlig vanlig å ha (selv hadde jeg det minst to ganger i året fram til jeg var 20) og det er selvfølgelig ikke noe tegn på leukemi i seg selv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 En ung person jeg kjenner (kjente) fikk "halsbetennelse" aka leukemi. Vedkommende døde 1,5 år senere. Forøvrig fullstendig idioti å skrive ut antibiotika med både negativ streptest og lav crp. Anonymkode: 2c56e...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En ung person jeg kjenner (kjente) fikk "halsbetennelse" aka leukemi. Vedkommende døde 1,5 år senere. Forøvrig fullstendig idioti å skrive ut antibiotika med både negativ streptest og lav crp. Anonymkode: 2c56e...ba2 En jeg kjente kjørte seg i hjel i en Tesla, det betyr ikke at alle som kjører en Tesla kommer til å gjøre det samme. Er så unødvendig å komme med et uvanlig tilfelle av sykdom i en tråd der ts har helseangst. Anonymkode: 8c61e...171 6
skreppamedleppa Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 (endret) Nå må folk slutte med denne doktor Google greia en holder på med. Det fører jo bare til skrekk, panikk og hypokonderi.. At helseangst/hypokonder er blitt folkesykdom nr 1 i dag er ikke å overdrive engang og det er en sykdom sponset av Google.. Ta en pause fra den lesinga di ts. En flis i fingeren kan også føre til blodforgiftning men en går ikke dermed i gang med full ambulanse utrykning av den grunn. Halsbetennelse er helt vanlig. Endret 9. august 2023 av skreppamedleppa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå