AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Hei, Når sluttet ditt barn å leke seg med leker, alene når han/hun er hjemme? Merker en stor forskjell på gutten min som nå straks er 7år, at det er kjedelig å leke alene, iforhold til bare et år tilbake. Nå må jeg enten leke med han, men som fort blir kjedelig, eller han kjeder seg. Skal sies han elsker å spille Nintendo, men har samme begrensningen nå som tidligere (1t/dag). Er jeg for streng på spilletiden? Vet det i dag blir sett på som en «hobby» å spille, men jeg er nok fortsatt litt «gammeldags» der, og tenker skjerm er skjerm, og bør begrenses. Anonymkode: a434f...130
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Datteren min sluttet å leke med leker når hun var mellom 9 og 10 et sted. Skjermen tar større og større plass. Anonymkode: 89d39...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Jenta mi sluttet å leke da hun 9.5. Brått en dag var leken borte. Gutten min på 9 leker enda. Jeg håper han kan få ha leken lenge enda. Men ser at flere og flere av kameratene har mistet den verdenen. Kan ikke la være å tenke på de siste versene i "puff the magic dragon". Jeg husker jeg gråt over den sangen da jeg var i 10årsalderen og lekeverden var borte, og lekene mine brått ble alene. (Ja, jeg vet om den andre betydningen til teksten. Men det visste jeg ikke som 10åring). Julegrisen av Rowling handler også om dette. Anbefales! Anonymkode: 95dbe...84a 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Barna mine var ca.7-8 år da de sluttet å leke med leker. De yngste er nå rundt 10-13 og leker og spiller fremdeles fotball, rødt&grøny lys, gjemsel og mange andre leker de finner på selv. Anonymkode: af736...986 1
Fluttershy Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Her hadde vi en skikkelig leker. Hun lekte vel til hun var 12. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Min 7 snart 8 åring leker aldri når han er alene , blir mye skjerm . Leker litt når han har besøk , mer ute i aktivitet med trampolina , sykling osv . Anonymkode: 0f893...919
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Barna mine var ca.7-8 år da de sluttet å leke med leker. De yngste er nå rundt 10-13 og leker og spiller fremdeles fotball, rødt&grøny lys, gjemsel og mange andre leker de finner på selv. Anonymkode: af736...986 Siden andre skriver om skjerm: ingen av mine barn har iPad. Barna mine som et mellom 10-13 har en av de billigste mobilene. De har hverken tiktok, Instagram eller andre ting. De som er eldre har iphone og pc. Vi har regler angående skjermbruk, de skal brukes minst mulig. Anonymkode: af736...986 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Du spør «slutter å leke» altså som i utelukkende «med seg selv»? Har ett barn på snart 14 kan kle huske å ha sett henne «leke med bamser/dukker» med seg selv/alene siden barnehagen, men hun har «lekt» som i barnslig lek/rollespill, osv frem til denne sommeren, hvor mye plutselig er «kjedelig» (typisk tenåring) hun trives dog fortsatt i sitt eget selskap og kan sitte å tegne i timesvis. (Alene) Anonymkode: 7089e...be0 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 Gutten på ni leker masse enda. Rollelek, lego, playmo, småbiler… Men han er en av få gutter i klassen! De aller fleste har sluttet, og er de på besøk vil de bare spille. Min vil mye heller leke, så vi forsøker koble han litt på yngre barn. Synes det er tragisk tidlig å slutte å leke når de er så små! Jenta på 11 leker litt enda, hun liker sånne plastdyr, leker rollelek av og til, hopper på trampoline og leker gjemsel etc. Det var tøft for henne når alle venninnene sluttet å ville leke i 4/5 klasse. Da lekte hun fremdeles veldig mye. Anonymkode: a09e5...344 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 gutten min på 12 leker masse, helst med lego. Men han prater fortsatt med bamsene sin og 🙂 Anonymkode: 242da...78b 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): gutten min på 12 leker masse, helst med lego. Men han prater fortsatt med bamsene sin og 🙂 Anonymkode: 242da...78b Oi! Er han ikke veldig stor til dette? Har han noen diagnose? Anonymkode: 7089e...be0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Synes dere har en ganske snever definisjon på hva lek er. Når er en leke ikke lenger en leke? Når den går på strøm? Inneholder minst middels avansert elektronikk? Har en skjerm? Jeg er for øvrig over 40 og "leker" fortsatt, selv om lekene er av en litt annen type enn da jeg var barn. Anonymkode: 0479a...527 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oi! Er han ikke veldig stor til dette? Har han noen diagnose? Anonymkode: 7089e...be0 nei, han er en rolig og oppegående gutt, som liker å bygge vanskelige legosett, og som blir revet med av fantasien når han bygger. Jeg synes det er j... trist at du tror han må ha en diagnose for det. Anonymkode: 242da...78b 11 5 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): nei, han er en rolig og oppegående gutt, som liker å bygge vanskelige legosett, og som blir revet med av fantasien når han bygger. Jeg synes det er j... trist at du tror han må ha en diagnose for det. Anonymkode: 242da...78b Var mer det å snakke til bamsen sin jeg reagerte på… Anonymkode: 7089e...be0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var mer det å snakke til bamsen sin jeg reagerte på… Anonymkode: 7089e...be0 Det kan jeg gjøre innimellom også, og jeg er over 40. Ingen diagnoser så vidt jeg vet! Ellers, supert at barn leker så lenge som mulig. De blir da fort nok store. Anonymkode: 77b6d...cd8 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var mer det å snakke til bamsen sin jeg reagerte på… Anonymkode: 7089e...be0 skjerp deg Anonymkode: 242da...78b 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 Eldste på 10 år har fremdeles meget god lekeevne. Helt fantastisk, og håper det er lenge til det tar slutt. Hjernen har så uendelig godt av den frie leken. Anonymkode: 5eb77...064 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Har blitt litt mindre nå, men kan ikke si at han har sluttet helt. Lego er kun når ingen venner er på besøk, ellers er det PlayStation og i helgen noe drikkespill. Kanskje det roer seg litt om 5 år når han blir 40. Anonymkode: 626c4...f76 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 Jeg har hatt tre forskjellige. Ett barn har egentlig aldri likt å leke. Liker å være aktiv, hoppe på trampoline, bake, være med å «jobbe» på utsiden. Men har aldri lekt med leker. Det andre barnet er stikk motsatt. Lekte til hun var 13, tenker jeg. Kunne leke alene en hel dag, men lekte også fint med andre. Mye rollelek. Hadde en god venninne hun lekte med de siste årene, og det var hemmelig for de andre i klassen 😅 Tredje barnet har vært en blanding. Lekte best med andre, og sluttet i 9-10 årsalderen tenker jeg. Anonymkode: 670da...66e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): gutten min på 12 leker masse, helst med lego. Men han prater fortsatt med bamsene sin og 🙂 Anonymkode: 242da...78b Herlig! 🥰 Anonymkode: a09e5...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå