Gå til innhold

Hvor lenge kan hunder maks være på kennel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan hunder maks være på en kennel avgangen? Uten at det ikke er forsvarlig hundehold. Jeg skal flytte så aner ikke hvor lang tid det tar.

Anonymkode: 98338...578

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hunden din og kennelen, men er det i det hele tatt nødvendig bare fordi du skal flytte?

Anonymkode: d3388...aa1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på hunden din og kennelen, men er det i det hele tatt nødvendig bare fordi du skal flytte?

Anonymkode: d3388...aa1

Ingen vil leie til meg med dyr. Får ikke mellomfinansiering.

Anonymkode: 98338...578

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ha forsøkt å få noen til å langtidspasse hunden hjemme hos seg i stedet

Anonymkode: c3b3b...d3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Da ville jeg ha forsøkt å få noen til å langtidspasse hunden hjemme hos seg i stedet

Anonymkode: c3b3b...d3b

Det er ikke alle som kan få til det. Enten må man kjenne noen eller betale ekstremt mye. Hjemmepass her jeg bor er fire ganger så dyrt som kennel. 

Har hunden din vært på kennel før, TS? Har den det fint med å være alene? Liker den nye folk og andre hunder, eller foretrekker den å bare være med deg? Det er mange ting som spiller inn.

Hunden min skal være på kennel i tre uker i år, men jeg har brukt samme kennel siden hun var liten, så hun kjenner alle som jobber der, og de som jobber der kjenner henne. Hun har det fint med å være alene og elsker folk og andre hunder. De på kennelen sier at hun alltid har det kjempefint, og hun har alltid vært i godt humør og fin form når jeg har hentet henne før.

Men noen hunder er nervøse rundt fremmede og liker ikke nye steder, og da kan de få en veldig dårlig opplevelse. Spesielt om deter aller første gang hunden blir sendt på kennel, så skal den være der i mange uker-måneder uten å ane hva som skjer. 

Anonymkode: 8651f...ab9

Skrevet

Snakk om få uker tenker jeg. Hunder er tilpassninsdykig og viø jo flytte inn på kennel. Når du skal flytte regner jeg det er ment å være mer enn få uker. 

Omplassering virker som best for hunden da.

Anonymkode: 5af1a...967

Skrevet

Hvis du skal flytte så ville jeg heller sett på omplassering. Evt om noen kan ha hunden midlertidig. Kennel er ikke et bra sted for hunden å bo over lengre tid. Det vil også bli veldig dyrt for deg.

Skrevet

Ikke ha den på kennel, men la noen ha den hjemme hos seg, som noen foreslår. Mange gjør sånt gratis, fordi de selv ikke kan ha hund på fulltid men elsker hunder.

Jeg kunne sikkert hatt den gratis, for eksempel.

Anonymkode: 3a3cf...5dd

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke ha den på kennel, men la noen ha den hjemme hos seg, som noen foreslår. Mange gjør sånt gratis, fordi de selv ikke kan ha hund på fulltid men elsker hunder.

Jeg kunne sikkert hatt den gratis, for eksempel.

Anonymkode: 3a3cf...5dd

Hvor finner man sånne folk som deg? Jeg hadde virkelig trengt det og har et digert nettverk med venner, men ingen har noen gang tilbudt seg å passe hunden min, verken hjemme hos meg eller hos seg selv. Hvis jeg har småhinta til noen som har alle forutsetningene til å ha lyst (og jeg er villig til å betale), unngår de temaet helt og viser at de virkelig ikke vil.

Jeg har ikke lyst til å bare gå inn i en Facebook-gruppe heller og be hvem som helst ta hunden min.

Anonymkode: 8651f...ab9

Skrevet

Bruk Finn.no eller Facebook.

De aller fleste som tilbyr hundepass er ordtlige, hyggelige folk 😉

Jeg har i noen år «jobbet for « Hjemmekennel.no. Der passet jeg flere ulike hunder, over noen år.

Det var en liten tass som var her fast flere ganger i året, og gjerne i en mnd om gangen.

Jeg synes det var veldig kjekt, og brukte mye tid og energi på at hundene skulle ha det fint hos meg.

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt så hadde vi en hund på fire ukers opphold en gang som det lengste mens jeg jobbet på hundepensjonat, den plassen opererte ikke med noen maksgrense. 

Anonymkode: 043a3...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...