AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Jeg har fått time der. Ba selv om hjelp. Gutten min er 6 mnd, og nå trenger jeg hjelp. Jeg har det fint med han, vi koser oss. Men jeg har der vondt inni meg. Tvangstanker, redd for han skal dø osv osv.. veldig sliten. nå har jeg fått time der. Ble plutselig livredd for barnevernet!! Kan de bli blandet inn?? Angrer sånn nå 😭 Anonymkode: 29d61...60b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Det går helt fint Barnevernet blir ikke blandet inn fordi du går til behandling for depresjon. Anonymkode: 466c6...66e 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Kvinner må få lov til å få behandling når de har en fødselsdepresjon uten å være redd for innblanding av barnevern. Så de blir ikke automatisk innblandet nei. Det trenger du ikke være redd for. Barnevernet kommer inn i bildet hvis det meldes inn bekymringsmelding om omsorgssvikt og det er det jo ikke bare fordi du har en depresjon. Det er mye bedre at du får hjelp enn at du skal gå med fødselsdepresjonen lenge. Anonymkode: dfb0d...912 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Vil si at du er ikke alene om å ha tanker om at du er redd for at barnet skal dø. Jeg vet mange som nesten ikke får sove, fordi de følger med på om babyen puster. Anonymkode: dfb0d...912 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det går helt fint Barnevernet blir ikke blandet inn fordi du går til behandling for depresjon. Anonymkode: 466c6...66e Ok! Så bra! Håper det ikke skjer jeg har vært veldig åpen om tvangstanker, om at jeg ikke har hatt noe spesielt morsfølelse, men er redd for han. Så håper ikke de tenker noe om det.. noen som vet hvordan det fungerer å gå på bup? Hvis jeg føler meg bra igjen, har jeg da lov å avslutte behandlingen selv? Anonymkode: 29d61...60b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kvinner må få lov til å få behandling når de har en fødselsdepresjon uten å være redd for innblanding av barnevern. Så de blir ikke automatisk innblandet nei. Det trenger du ikke være redd for. Barnevernet kommer inn i bildet hvis det meldes inn bekymringsmelding om omsorgssvikt og det er det jo ikke bare fordi du har en depresjon. Det er mye bedre at du får hjelp enn at du skal gå med fødselsdepresjonen lenge. Anonymkode: dfb0d...912 Takk for svar. Skal prøve å slappe av da. Knakk helt sammen idag og ble livredd for å miste han.. Anonymkode: 29d61...60b 3
Lorieen Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Skal prøve å slappe av da. Knakk helt sammen idag og ble livredd for å miste han.. Anonymkode: 29d61...60b Du er en god mamma. Du søker hjelp. Det går fint. ❤️ Og du - det blir bedre! 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Lorieen skrev (6 minutter siden): Du er en god mamma. Du søker hjelp. Det går fint. ❤️ Og du - det blir bedre! Tusen takk!❤️håper det blir bedre☺️har du hatt fødselsdepresjon? Anonymkode: 29d61...60b
Lorieen Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tusen takk!❤️håper det blir bedre☺️har du hatt fødselsdepresjon? Anonymkode: 29d61...60b Ja, med mitt første barn. Det er 20 år siden nå.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Bup? Om du er så ung burde absolutt barnevernet bli koblet inn. Anonymkode: 4e09e...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Jeg fikk mitt første barn i fjor og fikk alvorlig fødselsdepresjon. Ble henvist av helsesykepleier, og det ble aaaaldri nevnt bv uansett hvor dårlig jeg var. Anonymkode: 2f6e2...26d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bup? Om du er så ung burde absolutt barnevernet bli koblet inn. Anonymkode: 4e09e...1a0 Sped og småbarnsteam på voksenavdelinga da mener du? Er selvsagt på bup det teamet er. Anonymkode: 2f6e2...26d 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg fikk mitt første barn i fjor og fikk alvorlig fødselsdepresjon. Ble henvist av helsesykepleier, og det ble aaaaldri nevnt bv uansett hvor dårlig jeg var. Anonymkode: 2f6e2...26d Ble du henvist til bup da? Anonymkode: 29d61...60b
Frøkenfryden Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ok! Så bra! Håper det ikke skjer jeg har vært veldig åpen om tvangstanker, om at jeg ikke har hatt noe spesielt morsfølelse, men er redd for han. Så håper ikke de tenker noe om det.. noen som vet hvordan det fungerer å gå på bup? Hvis jeg føler meg bra igjen, har jeg da lov å avslutte behandlingen selv? Anonymkode: 29d61...60b Bup er frivillig og kan avsluttes. Absolutt ingen automatikk i å koble inn barnevern. Lykke til☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 Frøkenfryden skrev (4 minutter siden): Bup er frivillig og kan avsluttes. Absolutt ingen automatikk i å koble inn barnevern. Lykke til☺️ Vet du det? Altså, erfaring med det? jeg angrer sånn. Jeg skjønner at barnevernet bare ikke blir koblet inn sånn. Men jeg sliter psykisk fra før. «Bare» angst og litt depresjon. Men har blitt mye bedre. Men så kom det tilbake etter fødsel.. er redd for hvis jeg sier at jeg ikke vil gå der mer så blir de bekymret.. Anonymkode: 29d61...60b
Frøkenfryden Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du det? Altså, erfaring med det? jeg angrer sånn. Jeg skjønner at barnevernet bare ikke blir koblet inn sånn. Men jeg sliter psykisk fra før. «Bare» angst og litt depresjon. Men har blitt mye bedre. Men så kom det tilbake etter fødsel.. er redd for hvis jeg sier at jeg ikke vil gå der mer så blir de bekymret.. Anonymkode: 29d61...60b Erfaring ja, som ansatt. BV koples jo inn noen ganger men det skal en god del til og man vil jo da i de aller fleste tilfeller ta det opp med forelder også først. Om de råder deg til å gå på bup og du ikke vil, så kan man jo bli bekymret. Å innse man har vansker og trenger hjelp er jo bedre enn å ignorere det. Men husk at det ikke er sikkert du skal gå lenge, oppfølging i spesialisthelsetjeneste er jo ofte en kortere periode for mange. Så kan andre instanser eventuelt hjelpe videre. Det sagt så er jo også bildet mitt av barnevernet annerledes enn kg og media sitt, jeg samarbeider med de og mange føler de får god hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 Frøkenfryden skrev (Akkurat nå): Erfaring ja, som ansatt. BV koples jo inn noen ganger men det skal en god del til og man vil jo da i de aller fleste tilfeller ta det opp med forelder også først. Om de råder deg til å gå på bup og du ikke vil, så kan man jo bli bekymret. Å innse man har vansker og trenger hjelp er jo bedre enn å ignorere det. Men husk at det ikke er sikkert du skal gå lenge, oppfølging i spesialisthelsetjeneste er jo ofte en kortere periode for mange. Så kan andre instanser eventuelt hjelpe videre. Det sagt så er jo også bildet mitt av barnevernet annerledes enn kg og media sitt, jeg samarbeider med de og mange føler de får god hjelp. Så bra:) jeg har valgt det selv. Jeg tenkte jeg måtte få bedre hjelp, så ingen som rådet meg til det, jeg spurte om de kunne henvise meg, da jeg gikk til psykolog. ( psykolog jeg gikk til hjalp ikke) Men har begynt å bli litt bedre mens jeg ventet på timen.. Anonymkode: 29d61...60b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bup? Om du er så ung burde absolutt barnevernet bli koblet inn. Anonymkode: 4e09e...1a0 BUP tar også inn gravide voksne og voksne med små barn. Anonymkode: 5a167...a86 1
Frøkenfryden Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra:) jeg har valgt det selv. Jeg tenkte jeg måtte få bedre hjelp, så ingen som rådet meg til det, jeg spurte om de kunne henvise meg, da jeg gikk til psykolog. ( psykolog jeg gikk til hjalp ikke) Men har begynt å bli litt bedre mens jeg ventet på timen.. Anonymkode: 29d61...60b Skjønner at du blir nervøs men dette går nok fint. Også helt ok å si der at man er nervøs og har tenkt på sånt. Fint at ting går bedre! Det er også helt lov, å ha kommet seg litt i ventiden🧡☺️ Håper det blir et bra møte der for deg!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 Det skal mye til for at BV kontaktes. Viktig å huske på at du ikke er den første eller siste med fødselsdepresjon Jeg fikk time på DPS til lavterskel samtaler, slet mest med angst enn depresjon under graviditet særlig og endel etter fødsel. Helt super opplevelse, fikk tips om mange nyttige tilbud ellers (alt fra søvnkurs++++, jeg hadde ekstrem søvndeprivsjon). Opplevde ingen antydning i det hele tatt til noen skeptisk holdning eller liknende. 100% positiv opplevelse, opplevde de som veldig dyktige. Anonymkode: aa0e9...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå