Gå til innhold

Gniten eks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks er "tjukk i penger". Han har jobbet for det og all cred til ham. Jeg ber ham aldri om en krone, og vi har privat avtale om 1500 kr i mnd bidrag. Ungen er 13 år og hos far annenhver helg + pluss en ukedag, så dette er nok noe lavt, og noe jeg har lovet dyrt og hellig å aldri be om å øke. Og ærlig talt, jeg driter i det. Jeg klarer meg med mine penger, og orker ikke gnåle over småpenger. 

Problemet er at HAN alltid gnåler over småpenger. Han kan be om feks 90 kroner hvis det er halvparten av en småting han har kjøpt og som kommer ungen til gode i begge hjem. Fine klær osv som han kjøper blir liggende hos ham, men de betaler han selv da. 

Nå er jeg irritert fordi han vil begynne å trene med ungen på treningssenter, og skal ha meg til å betale halve avgiften hver måned. Jeg kan jo gjøre det såklart, og vi har pleid å dele på fakturaen på fotballen (dog jeg betalte siste alene) men det irriterer meg da jeg ikke går på senteret selv, men trener hjemme med ungen innimellom. Er det virkelig slik at jeg bør betale for halve dette abonnementet? Det er jo noe faren vil gjøre sammen med ungen. Fint det. Men bør han ikke betale det selv?

Anonymkode: 543f8...f5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei du skal ikke betale. Gi nå blanke i å gjøre ting etter hans pipe. Fatter ikke hvorfor du ikke får bidraget fastsatt via nav egentlig, for dette er penger barnet ditt kan få nytte av ved at du feks sparer det. 

Anonymkode: d5cf5...cce

• Liker 1
Skrevet

Dette var leit å høre. Det virker veldig feil og som om fortsatt dominerer deg. Det er penger til deres barn slik at barnet skal ha en så god oppvekst som dere to kan gi. 

Du kan kontakte NAV og de fastsetter bidraget ut fra samvær og deres inntekter. NAV kan også hjelpe til med å kreve det inn for deg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan bare avslå hans forespørsel om å betale halve treningsavgiften med "nei, du betaler alt for lite i barnebidrag fra før, så du kan fint betale dette selv."

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud nei du skal ikke betale. Gi nå blanke i å gjøre ting etter hans pipe. Fatter ikke hvorfor du ikke får bidraget fastsatt via nav egentlig, for dette er penger barnet ditt kan få nytte av ved at du feks sparer det. 

Anonymkode: d5cf5...cce

A new man skrev (1 minutt siden):

Dette var leit å høre. Det virker veldig feil og som om fortsatt dominerer deg. Det er penger til deres barn slik at barnet skal ha en så god oppvekst som dere to kan gi. 

Du kan kontakte NAV og de fastsetter bidraget ut fra samvær og deres inntekter. NAV kan også hjelpe til med å kreve det inn for deg. 

Million skrev (Akkurat nå):

Du kan bare avslå hans forespørsel om å betale halve treningsavgiften med "nei, du betaler alt for lite i barnebidrag fra før, så du kan fint betale dette selv."

Takk for svar. Jeg trengte en bekreftelse på at det ikke er jeg som er kjip eller smålig når jeg ikke ønsker å betale for dette. Jeg vil jo at barnet skal få trene på senter hvis han ønsker det da, men synes at når det er en far/sønn greie de vil gjøre sammen så har det ikke noe med meg å gjøre, heller ikke økonomisk. Han er veldig uenig 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg trengte en bekreftelse på at det ikke er jeg som er kjip eller smålig når jeg ikke ønsker å betale for dette. Jeg vil jo at barnet skal få trene på senter hvis han ønsker det da, men synes at når det er en far/sønn greie de vil gjøre sammen så har det ikke noe med meg å gjøre, heller ikke økonomisk. Han er veldig uenig 😅

Ikke la han herse med deg på den måten. Han vet nok selv at han utnytter deg og ikke betaler halvparten en gang av hva det koster å ha en tenåring. Du kan jo si til han at hvis treningsavgiften skal deles på, skal først barnebidraget kalkuleres på nytt av NAV, og så får han se hvor mye det blir da...

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare svart at ja vi kan dele, men da går jeg tip å ber de sjekke barnebidrag 

Anonymkode: b9b0e...8f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...