AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Føler meg som en elendig venninne. Har en venninne som er litt opphengt i mat for tiden og trener mye. Hver gang vi møtes setter hun frem mye snop, men hun rører det knapt selv. Hun er svært opptatt av kropp og utseende, både når det gjelder gutter og hos andre. Føler jeg burde være mer støttende, men oppfatter vel ofte samtalene som en monolog om hvor flink hun er til å trene, spise sunt, osv. Jeg er litt lei for å være ærlig, føler jeg burde støtte henne mer, men jeg har hørt på dette i flere år, og hvis jeg sliter med ting klarer hun ikke å sette seg inn i det. Jeg føler meg som en hval ved siden av henne, og jeg er normalvektig. Jeg har også dager jeg føler meg skikkelig drit. Huff, jeg vil egentlig bare ha råd til hvordan vi kan få dette til å funke i lengden, eller kanskje jeg egentlig ikke ønsker det heller. Noen tanker? Anonymkode: 03d16...be2 6
PM75 Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Har du tatt opp med henne at du hadde satt pris på om dere kan prate om andre ting enn trening og mat? Jeg må innrømme at jeg hadde kjedet meg hvis det var eneste tema en hel venninnekveld…! 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 PM75 skrev (5 minutter siden): Har du tatt opp med henne at du hadde satt pris på om dere kan prate om andre ting enn trening og mat? Jeg må innrømme at jeg hadde kjedet meg hvis det var eneste tema en hel venninnekveld…! Jeg prøver alltid å skifte tema, men så går samtaler ganske kjapt inn på disse temaene igjen… Anonymkode: 03d16...be2 2
PM75 Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver alltid å skifte tema, men så går samtaler ganske kjapt inn på disse temaene igjen… Anonymkode: 03d16...be2 Prøv en mer direkte tilnærming. Det er i alle fall verdt et forsøk. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg prøver alltid å skifte tema, men så går samtaler ganske kjapt inn på disse temaene igjen… Anonymkode: 03d16...be2 Spiseforstyrra. Enkelt og greit. Det er unormalt å ha så voldsomt fokus på dette, og tilnærmet ingen andre interesser. 3 3
AprilLudgate Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg prøver alltid å skifte tema, men så går samtaler ganske kjapt inn på disse temaene igjen… Anonymkode: 03d16...be2 Er problemet ditt at du føler deg dårligere av det - eller at du opplever hun er sykelig opphengt?
NiceOrNothing Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Full Ugle skrev (19 minutter siden): Spiseforstyrra. Enkelt og greit. Det er unormalt å ha så voldsomt fokus på dette, og tilnærmet ingen andre interesser. Enig . Det er mange som har denne lidelsen . Trekker meg alltid unna folk med ensidig usunt selv - fokus . 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler jeg burde være mer støttende Hvorfor i alle dager skal du være støttende? Hun har jo ikke problemer, er bare ensporet og tenker på sine hobbyer og det hun bruker hverdagen sin til. Har en venninne som driver med hest, er ikke prat om annet. Blir drittlei, men jeg tenker at jeg holder ut, siden det er en stor interesse. Har en annen venninne som driver med fotografering, like mye pjatt der også. Jeg lytter og noen ganger lytter jeg ikke, men later som. Anonymkode: e437b...035 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Full Ugle skrev (22 minutter siden): Spiseforstyrra. Enkelt og greit. Det er unormalt å ha så voldsomt fokus på dette, og tilnærmet ingen andre interesser. Jeg var også svært opphengt i trening og mat i noen år, og tok meg selv i å bare snakke om framgang i treningen min. Det som var lurt, var å finne andre med samme oppheng som meg. Trenger ikke være spiseforstyrra av den grunn. Anonymkode: e437b...035
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 AprilLudgate skrev (33 minutter siden): Er problemet ditt at du føler deg dårligere av det - eller at du opplever hun er sykelig opphengt? Begge deler, føler hun ser på alt som en konkurranse. Hvis jeg sier jeg har jogget en tur i dag, sier hun at hun har løpt 1,5 mil tidligere på dagen. Og jeg opplever henne som veldig enspora på dette. Har prøvd å støtte henne i så mange år, og føler ingenting hjelper. Føler rett og slett at hun tapper med mer for energi enn å tilføre vennskapet noe… Anonymkode: 03d16...be2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg var også svært opphengt i trening og mat i noen år, og tok meg selv i å bare snakke om framgang i treningen min. Det som var lurt, var å finne andre med samme oppheng som meg. Trenger ikke være spiseforstyrra av den grunn. Anonymkode: e437b...035 Helt greit å være interessert i trening og mat altså, men her handler det mer om å fremheve hvor lite/ mye hun spiser, eller hvor mye hun trener.. Anonymkode: 03d16...be2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du være støttende? Hun har jo ikke problemer, er bare ensporet og tenker på sine hobbyer og det hun bruker hverdagen sin til. Har en venninne som driver med hest, er ikke prat om annet. Blir drittlei, men jeg tenker at jeg holder ut, siden det er en stor interesse. Har en annen venninne som driver med fotografering, like mye pjatt der også. Jeg lytter og noen ganger lytter jeg ikke, men later som. Anonymkode: e437b...035 Takk for støtte♥️ Ja, jeg er en god lytter, og jeg har mye tålmodighet, men snakket om egen kropp har eskalert, og jeg blir selv så usikker rundt henne. Anonymkode: 03d16...be2
Raven.Writingdesk Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg var også svært opphengt i trening og mat i noen år, og tok meg selv i å bare snakke om framgang i treningen min. Det som var lurt, var å finne andre med samme oppheng som meg. Trenger ikke være spiseforstyrra av den grunn. Anonymkode: e437b...035 Folk flest kan trene ganske intens og likevel ha andre interesser og evne å snakke om andre ting enn kun kropp og mat. 1
AprilLudgate Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begge deler, føler hun ser på alt som en konkurranse. Hvis jeg sier jeg har jogget en tur i dag, sier hun at hun har løpt 1,5 mil tidligere på dagen. Og jeg opplever henne som veldig enspora på dette. Har prøvd å støtte henne i så mange år, og føler ingenting hjelper. Føler rett og slett at hun tapper med mer for energi enn å tilføre vennskapet noe… Anonymkode: 03d16...be2 Ville forsøk meg på en prat om det først? Bare si at det påvirker deg i negativ retning - kan dere snakke om andre temaer enn kropp og diett? Og se hvor det bærer? Det kan jo være dere har like grunnutfordringer - men løser det på ulike vis.
AprilLudgate Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var også svært opphengt i trening og mat i noen år, og tok meg selv i å bare snakke om framgang i treningen min. Det som var lurt, var å finne andre med samme oppheng som meg. Trenger ikke være spiseforstyrra av den grunn. Anonymkode: e437b...035 Mja…. Om man ikke engang klarer beholde vennskap som følge av det så ligger jo noe mer bak enn interesse.
Ariannah Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 Jeg hadde også en venninne som var veldig opptatt av kropp og trening. Vi er ikke venner lenger. Hun ble veldig ufin etterhvert, vi kunne sitte på cafè og hun slang dritt om alle som var over 50 kg omtrent. Jeg liker å trene men er ikke supertynn, så jeg følte at det var sånn stikk til meg også. Veldig selvopptatte folk er turn off. Har du prøvd å snakke med henne ts? Ikke alltid det funker, men kan jo prøve. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå