AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Har lest et innlegg hvor en av første kommentarene var : ja men kjære deg. 🤢 Jeg fikk også den slengt i trynet ganske nylig IRL. Hvorfor gjør folk fremdeles det, når alle vet at det er en hersketeknikk som brukes av usikre personer for å hevde seg. Innser de ikke selv hvor patetisk det er? Tror de at det gjør noe påvirkning på oss andre? At vi føler oss som den "lillevenn"? Kjenner du andre hersketeknikker? Hvordan pleier du å reagere? Anonymkode: f897b...555 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Jeg lar være å svare og ignorer personen totalt. Anonymkode: 88fe1...af4 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Du tror vel jorda er flat også?Synes den er fin.Antiwaxxer er på 2 plass. Anonymkode: de3fb...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du tror vel jorda er flat også?Synes den er fin.Antiwaxxer er på 2 plass. Anonymkode: de3fb...d2c Den er klassisk, ja. «Så du har ikke tillit til myndighetene? Du tror vel jorda er flat også du, eller?». Samme når man kritiserer innvandring offentlig, og plasseres i samme bås som Breivik. Disse forsøkene på å assosiere meningsmotstandere med skrullinger og massemordere for å lukke munnen deres kalles for «guilt by association». Dette er en hersketeknikk som benyttes mye om dagen, både av mannen i gata og av «systemet», og som flere bør bli oppmerksomme på. Anonymkode: 3fc7e...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lest et innlegg hvor en av første kommentarene var : ja men kjære deg. 🤢 Jeg fikk også den slengt i trynet ganske nylig IRL. Hvorfor gjør folk fremdeles det, når alle vet at det er en hersketeknikk som brukes av usikre personer for å hevde seg. Innser de ikke selv hvor patetisk det er? Tror de at det gjør noe påvirkning på oss andre? At vi føler oss som den "lillevenn"? Kjenner du andre hersketeknikker? Hvordan pleier du å reagere? Anonymkode: f897b...555 Jeg har opplevd værre. 😅 Har en kollega som; svarer meg konsekvent frekt. Oppfører seg som om jeg er en idiot og setter andre på en pidestall. og så er det omvendt neste uke. Som alltid er uenig i at vi skal få noe som helst opplæring. Som unngår å svare meg, eller bare sier mm mm mm og går til neste. Forvirringstrategier. Skyldfølelse. Osv. Anonymkode: 58c75...8db
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har opplevd værre. 😅 Har en kollega som; svarer meg konsekvent frekt. Oppfører seg som om jeg er en idiot og setter andre på en pidestall. og så er det omvendt neste uke. Som alltid er uenig i at vi skal få noe som helst opplæring. Som unngår å svare meg, eller bare sier mm mm mm og går til neste. Forvirringstrategier. Skyldfølelse. Osv. Anonymkode: 58c75...8db Jøss men er hen ellers på en måte frisk.. Sliter sosialt ? Klassisk eksempel på at det ikke er alltid mulig å ignorere folk som driver med sånt.. Anonymkode: f897b...555
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss men er hen ellers på en måte frisk.. Sliter sosialt ? Klassisk eksempel på at det ikke er alltid mulig å ignorere folk som driver med sånt.. Anonymkode: f897b...555 Jeg tror ikke hun er frisk nei. Jeg tror hun har en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 58c75...8db
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke hun er frisk nei. Jeg tror hun har en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 58c75...8db Ikke usannsynlig nei.. Anonymkode: f897b...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå