Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er litt gøy også....folk som blir sure om du ikke hilser på de hver gang man møtes på en eller annen måte.

Dette handler jo om usikkerhet, å bli sett....få bekreftelse. Om en kollega overser meg utenfor arbeidstiden, so what? Betyr jo null! Ikke sikkert det var med vilje en gang....

"Så deg i går, du hilste ikke!!!" 😂

Anonymkode: 4fc51...ed8

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo normal høflighet å hilse når man treffer naboer, kollegaer og andre man omgåes, men ikke nødvendigvis kjenner? Hele nabolaget mitt er på hils der man får smil eller et lite nikk, av de aller fleste samme om det er i gatene her, i byn eller på fjellet. Det er kun de som har barn på samme alder som har privat omgang, men det at folk er så vennlige skaper et godt og trygt miljø for alle. Sliter du litt sosialt, ts? For det er litt spesielt å tro folk er usikre og oppmerksomhetssyke når de hilser på andre.

Anonymkode: c9de7...64b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Synes dette er litt gøy også....folk som blir sure om du ikke hilser på de hver gang man møtes på en eller annen måte.

Dette handler jo om usikkerhet, å bli sett....få bekreftelse. Om en kollega overser meg utenfor arbeidstiden, so what? Betyr jo null! Ikke sikkert det var med vilje en gang....

Det er jo du som er usikker, TS. Som ikke tør å se en kollega i øynene utenfor arbeidstida...

Anonymkode: 3153b...b91

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg vil heller si det handler om normal folkeskikk å anerkjenne at man ser noen, hva er poenget med å bevisst ignonrere noen? 

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg overser aldri folk med vilje, men jeg surrer i min egen verden. 

Jeg ler bare når kolleger sier det, for det handler jo ikke om at de fornærmet, de bare sier at de så meg. 
Samme når jeg ser en kollega som ikke ser meg, "så deg på torvet i går!". Jeg finnes ikke fornærmet, jeg bare forteller at jeg også var der. 
Men det er normal høflighet å hilse på bekjente, og det er også helt normalt å ikke få med seg alt. 

Hvorfor tror du alle blir så fornærmet over det, bare fordi de bemerker det? 

Anonymkode: 58e5c...052

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hilser på alle jeg kjenner når jeg ser dem, ikke fordi jeg vil prate men for å vise at jeg ser dem. Sier bare hei i forbifarten eller nikker/vinker om det er fra avstand. 

Sier også hei til alle jeg møter når jeg går/sykler/går på ski/er ute i naturen. Det syns jeg er vanlig folkeskikk og syns det er uhøflig når jeg ikke får svar. Det koster ikke mye å si hei. Er sjelden ute etter å si noe mer en hei..

Anonymkode: 68c79...cc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hilser på kjente når jeg ser dem. Det jeg syns er meget spesielt er de som ser meg også, men som ikke hilser tilbake. Hva er greia med det?

Anonymkode: 9c9c4...c97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er veldig sært å ikke hilse. Jeg kjenner ei som er ganske spesiell. Både i klesstilen og mimikken. Vi møtes av og til gjennom felles kjente. Hun klager på at ikke aksepter henne, at hun synes folk er så avvisende og at hun ikke får kontakt med andre, selv om har veldig lyst til det . Så jeg har møtt henne noen par ganger tilfeldig på gaten og sier hei, da snur hun seg vekk eller svarer ikke hei tilbake i det hele tatt. Ellers er gigantiske øretelefoner og lue tredd nedover hodet endel av antrekket. Noe som heller ikke er veldig imøtekommende og jeg tenker i mitt stille sinn. Store øretelefoner, hilser ikke tilbake til kjente og snur seg vekk. Tja, er det virkelig de andre som da er problemet?

Anonymkode: 0c388...01b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke så mange som synes det er gøy å ignorere de som hilser på deg da. Det er litt sånn anti sosialt / manipulerende.  Jeg opplevde det en del på skolen, men der var det mange unge og umodne mennesker.

Det handler ikke om at personen man ignorerer er ustabil, men at man selv er det, fordi man ønsker å manipulere følelsene deres. 

Anonymkode: 93c3a...814

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man må ikke hilse, men synes det er ekstremt uhøflig om en nabo eller noen jeg kjenner ikke engang anerkjenner at de vet hvem jeg er. Er nok med et smil eller til og med et anerkjennende blikk. 

Når noen velger å se bort når vi møtes begynner man fort å lure på om man har gjort noe galt og er åpent for mistolking. Tenk litt på det når du møter naboen din...

Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette handler jo om usikkerhet, å bli sett....få bekreftelse

Nope. Nå blir ikke jeg sur om noen ikke hilser eller overser meg men jeg tenker at de som ikke hilser har en dårlig dag/er sur eller er nervøs/tørr ikke hilse på meg.

Å hilse/forvente å bli hilst på for min del handler om at jeg liker all oppmerksomhet. Jeg elsker oppmerksomhet. Så handler det også om at det å hilse på folk er normal folkeskikk.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo du som er usikker, TS. Som ikke tør å se en kollega i øynene utenfor arbeidstida...

Anonymkode: 3153b...b91

Det er slik du ser det. Jeg er arrogant og overlegen, jeg er fullstendig klar over at jeg virker litt kald utad mot fremmende. Det har ikke noe med å ikke tørre, men hva som er viktig for en selv. 

Anonymkode: aeee1...034

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mitt når jeg treffe på folk jeg kjenner som ikke hilser. Satt f.eks i samme kontorlandskap med ei dame i over 7 år. Vi satt rett ved siden av hverandre. Vi hadde pauser i lag og jeg er 100%  sikker på at hun kjenner meg. Men da jeg traff på henne, så ignorerte hun meg helt og sagt til folk at hun ikke kjenner meg. Hallo!! Vi satt rett ved siden av hverandre i syv år og jeg vet at hun ikke hilser med vilje (ei dame som stadig er litt i konflikter med andre. Og hun mener mye om ditt og datt om andre). Det er en form for hersketeknikk, dårlig selvbilde og dårlig oppdragelse spør du meg.

Det er de samme damene som sitter ofte i lunsjen som sutrer om andre og mener de selv er i offerrollen. Og det er de samme damene som kan åpne seg opp om sine barn som blir mobbet og hvor grusomt dem har (jeg har medlidenhet for disse barna), men disse kjerringene er jo like selv og oppfører seg dritt mot andre 

Anonymkode: b849c...55a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er slik du ser det. Jeg er arrogant og overlegen, jeg er fullstendig klar over at jeg virker litt kald utad mot fremmende. Det har ikke noe med å ikke tørre, men hva som er viktig for en selv. 

Anonymkode: aeee1...034

Bare ikke forvent at disse gidder å snakke med deg/bruke tid på deg, om du plutselig finner ut at du har lyst til å sosialisere med dem. 

Anonymkode: f97ec...d27

Skrevet
Blizz1 skrev (15 timer siden):

Man må ikke hilse, men synes det er ekstremt uhøflig om en nabo eller noen jeg kjenner ikke engang anerkjenner at de vet hvem jeg er. Er nok med et smil eller til og med et anerkjennende blikk. 

Når noen velger å se bort når vi møtes begynner man fort å lure på om man har gjort noe galt og er åpent for mistolking. Tenk litt på det når du møter naboen din...

Jeg har en sånn kjærring som nabo. Hun hater meg for ingen grunn, etter at hun ikke fikk lov å sende bikkja si inn i min private hage. Jeg hilser men hun ser bare stygt på meg. Plager meg lite da. Så jeg fortsetter å hilser. 😆

Anonymkode: 93c3a...814

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare ikke forvent at disse gidder å snakke med deg/bruke tid på deg, om du plutselig finner ut at du har lyst til å sosialisere med dem. 

Anonymkode: f97ec...d27

Hvorfor i all verden skulle brukeren ha lyst til å sosialisere med dem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Folk man kjenner, men dom ikke hilser, mangler folkeskikk. 

Anonymkode: 8981b...994

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

litt enig. mest fordi mange går i sin egen boble og ikke alltid legger merke til når noen hilser. Ikke vits å bli fornærmet syns jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk man kjenner, men dom ikke hilser, mangler folkeskikk. 

Anonymkode: 8981b...994

evt er distre og la ikke merke til den som gikk forbi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...