Gå til innhold

Hellas, rolig og strandnært.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne venninner som i fjor ferierte på Lichnos Beach. Vi var veldig fornøyd med hotell «på stranda» og stille og rolig. Vi drar sannsynligvis tilbake til samme sted men har noen andre tips til liknende steder andre steder i Hellas (fastland eller øyer.) 

Anonymkode: 0db95...848

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt Karpathos 💙🤍 

Anonymkode: 93480...9f5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på Lesvos. Veldig stille og rolig der.

Anonymkode: db7fe...a0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre sør du kommer, jo mindre frodig blir det, så du får det ikke like grønt på andre øyer enn de nordligste. Men jeg er glad i Naxos, stranden (Plaka) som med ulike navn strekker seg langs en betydelig del av vestkysten er fantastisk. Stranden er også så lang at du selv kan regulere hvor folksomt eller lite folksomt du vil det skal være, og det er flere hoteller i ulike prisklasser helt ned mot stranden. Ulempen er at du må ta ferge eller innenriksfly over, men det er ikke lange turen.

Anonymkode: bb58f...ea7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg liker godt Karpathos 💙🤍 

Tips til ok hotel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jo lengre sør du kommer, jo mindre frodig blir det, så du får det ikke like grønt på andre øyer enn de nordligste. Men jeg er glad i Naxos, stranden (Plaka) som med ulike navn strekker seg langs en betydelig del av vestkysten er fantastisk. Stranden er også så lang at du selv kan regulere hvor folksomt eller lite folksomt du vil det skal være, og det er flere hoteller i ulike prisklasser helt ned mot stranden. Ulempen er at du må ta ferge eller innenriksfly over, men det er ikke lange turen.

Anonymkode: bb58f...ea7

Tips til ok hotell?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Var på Lesvos. Veldig stille og rolig der.

Tips til ok hotell?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tips til ok hotel?

Vi var på calypso bay, så har ikke erfaring med hotellene de har der, men de har mange som ser veldig fine ut. Calypso bay var av typen rom med minikjøkken hvor man ordnet alt selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Flere? 😄

Skrevet

Når skal dere reise? Hvor lenge? Vil dere kunne reise rett til stedet, eller er det ok med flybytte eller ferge? Hva annet er viktig, ved siden av strand?

• Liker 1
Skrevet

Samos, særlig i Votsalakia/Kampos er hotellene veldig nærme stranda. 

Skrevet
Aristoteles skrev (3 timer siden):

Når skal dere reise? Hvor lenge? Vil dere kunne reise rett til stedet, eller er det ok med flybytte eller ferge? Hva annet er viktig, ved siden av strand?

Beg. av sept. en uke. Helst direkte men ikke helt must. Er igrunnen strand og ro som er viktigst. Litt ro etter heftig jobbing. Så ikke no must med utesteder etc. vi ser «nok folk» ifm jobb:-) 

Skrevet

Oh dear… Ta for deg de forskjellige reisebyråene. Gå inn på Hellas og les deg opp på stedene, så ser du hvilke destinasjoner de har som er rolige og med hoteller som ligger strandnært. De fleste stedene (med unntak av de største, kjente) er roligere i september. SÅ ser dere hvilke turer som er ledige når dere skal reise. 
Matt Barrets greek travel guide er også en fin side på FB som dere kan lese dere opp på. 

Anonymkode: 0aca4...b0b

• Liker 1
Skrevet

Naxos er kjempefint, den roligste delen av Plaka er nydelig.

Samos, Votsalakia er rolig og hyggelig. Ville også sett på Kokkari og Pythagorion utenom høysesong.

Kanali på fastlandet, og strekningen opp mot Sivota, Plataria og Igoumenitsa.

Paros, Alyki sør på øya.

Anonymkode: 3a254...c63

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Mest sannsynlig blir det Kreta eller Skiatos denne gangen grunnet div. Vi hadde en så rolig og fin ferie i fjor så vel… vi ønsker det i år og. Tar gjerne imot hotelltips strandnært og rolig. Takk forøvrig til deg som tipset om Matt Barret, man vil jo dra «overalt»😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 21.42):

Naxos er kjempefint, den roligste delen av Plaka er nydelig.

Samos, Votsalakia er rolig og hyggelig. Ville også sett på Kokkari og Pythagorion utenom høysesong.

Kanali på fastlandet, og strekningen opp mot Sivota, Plataria og Igoumenitsa.

Paros, Alyki sør på øya.

Anonymkode: 3a254...c63

Var i votsalakia for ei uke siden. Mest rolige stedet jeg har vært. Så avslappet atmosfære at man bare følte seg vel.

Lå på et villig hotell så ikke noe jeg vil annbefale, selv om madrassene og øyene var gode.

Ang Lesvos kan jeg heller ikke annbefale gode hotell, jeg reiser på billigere, hotellet er ikke viktig da jeg kun sover der.

Skrevet

Platanias i Kreta😊

Anonymkode: 574fe...ee9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Platanias i Kreta😊

Anonymkode: 574fe...ee9

Stille og rolig? Var der i mai, til og med da var det ikke stille og rolig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stille og rolig? Var der i mai, til og med da var det ikke stille og rolig. 

Ville heller anbefalt Makrigialos.

Anonymkode: 615bf...e78

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde på nausicaa beach i år ettersom vi reiser med barn, men ved siden av lå ett hotell som het King James hvor vi kun så voksne. Så veldig fint ut! Day beds ved bassenget, utsikt rett ut mot havet. Under 5 minutter til sand stranda fig tree bay, nydelig strand med krystallklart vann. Var også trapper rett ned i sjøen rett ved hotellet. Lang gangvei i tre ved sjøen om man ønsker å gå litt tur. Veldig fint og rolig, men kan oppsøke en bar om man vil. Ingen støy om natta.

Dette var i protaras på Kypros 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...