Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å gråte hele dagen hver dag etter ett brudd?

Anonymkode: 3e02e...68f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: b38f7...647

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig tror jeg ikke, men ikke unormalt. Jeg gråt mye da jeg gikk fra mannen, selv om jeg var den som tok valget om brudd. I etterkant er det ingen tvil om at det var rett. Likevel følger det jo med en sorgprosess. Men det er lurt å ta noen grep for å gå videre med livet også, små ting som f.eks. å gå en tur med en venn. Det er sunt å sørge, men ikke å grave seg ned i sorgen.

Anonymkode: 311fe...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vanlig tror jeg ikke, men ikke unormalt. Jeg gråt mye da jeg gikk fra mannen, selv om jeg var den som tok valget om brudd. I etterkant er det ingen tvil om at det var rett. Likevel følger det jo med en sorgprosess. Men det er lurt å ta noen grep for å gå videre med livet også, små ting som f.eks. å gå en tur med en venn. Det er sunt å sørge, men ikke å grave seg ned i sorgen.

Anonymkode: 311fe...06f

Jo det er faktisk både vanlig og normalt når man er den som blir dumpet og man elsker personen. Dersom man selv velger og gå og har ikke noen følelser for mennesket mer så er det kanskje ikke vanlig nei. 

Anonymkode: 4ff10...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det normalt å gråte hele dagen hver dag etter ett brudd?

Anonymkode: 3e02e...68f

Dersom man har blitt dumpet og man elsker vedkommende så ja, det er helt normalt. Det er en sorg over alt som skulle vært og som ikke skal bli. Det som er viktig er å prøve å la de følelsene komme når de kommer, ta deg kanskje noen dager fri eller reis vekk, skap avstand til bruddet og slett alle sosiale medier der vedkommende er tilgjengelig og ikke rug på håpet. Vær med venner, familie og gå på jobb, selv om det virker helt jævlig. Går det ikke over så kontakt gjerne en psykolog eller gå til din fastlege, det er ofte veldig deilig å få litt støtte som er en tredjepart og som gir deg en veiledning og vei videre, hjalp meg masse :) dette klarer du, selv om det er HELT FOR JÆVLIG NÅ, men det er bare nå, fremtiden er helt fantastisk ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er faktisk både vanlig og normalt når man er den som blir dumpet og man elsker personen. Dersom man selv velger og gå og har ikke noen følelser for mennesket mer så er det kanskje ikke vanlig nei. 

Det kan være like normalt når man er den som dumper/går også.

Jeg gikk fra eksen etter 7 år sammen fordi han 3 år ut i forholdet utviste ekstreme humørsvingninger og  raseriutbrudd og løy om et kokainmisbruk som det viste seg at var ganske uttalt og ødeleggende for oss både som par, men også for mitt liv sosialt, psykisk og fysisk etterhvert. 
Kommer alltid til å elske han og savne han og det vi hadde sammen og tror aldri jeg finner en som han igjen eller en jeg har den kjemien med og elsker så høyt noen gang igjen (på godt og vondt)… For mye var jo også helt magisk og bra.

Tror jeg grein daglig i nesten 1 år etter bruddet og følte meg både forvirret og usikker på avgjørelsen min. Savner han enda, men ja. Vi har alle våre liv og erfaringer. Det gjør fryktelig vondt å være den som går om man fortsatt elsker personen man drar i fra. 

Anonymkode: 3cb06...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Det er en sorgprosess du må igjennom. Ikke hold tilbake, men få det ut.

Om det tar flere måneder, eller det går utover arbeid eller omsorg for barn, så bør du søke om hjelp

Anonymkode: 34414...84b

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden stenges grunnet mangelfull tittel

-Safiye, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...