Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far er invitert i et utdrikningslag 4 dager før termin og jeg vil egentlig ikke være kjip. Han derimot har nok absolutt ingen forestilling om å dra. Men hva ville dere gjort dersom det ikke var langt unna og han ikke drakk? Det må jo gjerne gå greit uansett? Kan vel bare hive seg i bilen? Vi har dog et barn til som må tas vare på. 

Anonymkode: 71e0c...031

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått helt fint for min del. Forøvrig gikk jeg nesten to hele uker over termindato

Anonymkode: 234d5...e85

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker din form når dagen kommer får avgjøre, men at det helt fint kan la seg gjøre dersom du er i bra slag og han er i beredskap. Det skjønner nok resten av utdrikningslaget også, og det at han neppe hadde regnet med at det var ok at han drar tilsier jo at han er ganske ansvarlig av seg.

Anonymkode: 755d3...cad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde gått helt fint for min del. Forøvrig gikk jeg nesten to hele uker over termindato

Anonymkode: 234d5...e85

Ja her kommer jeg ikke til å gå over av ulike grunner. Det blir Ks på termindato dersom ikke noe skjer før. Men uansett ja tenker det bør gå fint. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker din form når dagen kommer får avgjøre, men at det helt fint kan la seg gjøre dersom du er i bra slag og han er i beredskap. Det skjønner nok resten av utdrikningslaget også, og det at han neppe hadde regnet med at det var ok at han drar tilsier jo at han er ganske ansvarlig av seg.

Ja det koster jo sikkert litt da som han må betale uansett. Utdrikningslag for menn koster ofte masse fordi de skal gjøre mase aktiviteter.. det er helt sikkert minimum 2000 kr som går til spille eventuelt..

Skrevet

Sånn i utgangspunktet tenker jeg at det bør gå fint. Hadde for min del også tenkt at han kunne ta et par pils så lenge han ikke ble beruset, og så hadde jeg alliert meg litt med f.eks. de kommende besteforeldre i forhold til kjøring dersom det skulle blitt nødvendig. 

Men kjenner også par som sammen har lagt ned "drikkeforbud" fra tre uker før termin, og ikke har reist mer enn en time fra hjemmet. Så tenker egentlig at her er det ikke noe rett eller galt svar, du må bare kjenne på hva du er komfortabel med når dagen kommer :) 

AnonymBruker
Skrevet

Han kan vel bli med, men kjøre den kvelden?  
Det er helt vanlig at barnefar tar det med ro rett før termin

Anonymkode: 82d1c...bd5

• Liker 2
Skrevet

Null problem så lenge han er kjørbar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det koster jo sikkert litt da som han må betale uansett. Utdrikningslag for menn koster ofte masse fordi de skal gjøre mase aktiviteter.. det er helt sikkert minimum 2000 kr som går til spille eventuelt..

Ja, det vil det nok fort gjøre. Jeg er mann selv og har vært i en del opp gjennom. Tenker likevel at den summen kommer til å blekne når dere i løpet av den uken der får et barn uansett, liksom. Og dere regner nå med å bruke de pengene uansett, så alternativet er jo ikke å utebli for å spare penger. Mest sannsynlig får han deltatt, og får han ikke det vil den bittelille (og ikke uventede) skuffelsen over det drukne i å være tilstede for deg, og så legge seg i løpet av de første dagene pga. et nytt barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir i så fall et kjipt utdrikningslag for han. Må være edru blant en gjeng fulle menn? Bortkastede penger dersom du føder før, og klarer han egentlig å nyte det når han hele tiden lurer på om du kan ringe? 

Det viktigste er bryllupet. 

Anonymkode: a61b7...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Hvis det var en nær venn? 

Alkohol er jeg mer usikker på. Greit nok at besteforeldre kan både passe barn og en kjøre dere på sykehuset. Men jeg ville ikke ønsket at mannen min var beruset når vi fikk barn. Det ville ødelagt litt.. 

Anonymkode: 716ec...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer også an på hva du har av nettverk rundt. Vi har ikke besteforeldre eller noe sånt i nærheten. Da ting startet med nr2 trengte jeg at far tok nr1 på dagtid før det ble tid for å reise til sykehuset, og mens vi ventet på barnevakten som hadde 1,5times reisevei.

Jeg hadde sagt at far kunne dra, men med forbehold om å kunne komme hjem relativt kjapt hvis noe skulle skje. Hadde nok også spurt fint om han kunne være så snill å avstå fra alkohol.  

Anonymkode: f6717...09c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir i så fall et kjipt utdrikningslag for han. Må være edru blant en gjeng fulle menn? Bortkastede penger dersom du føder før, og klarer han egentlig å nyte det når han hele tiden lurer på om du kan ringe? 

Det viktigste er bryllupet. 

Anonymkode: a61b7...cc8

Eh.. å være edru en kveld tåler alle. 
Tipper at mannen hadde angret resten av livet om han skulle ligge bakis en plass mens kona lå og fødte barnet deres 

Anonymkode: 82d1c...bd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her dro far på utdrikningslag noen dager før termin. Han droppet alkohol og holdt seg unna de aktivitetene som var mer enn en time fra bussen

Anonymkode: c6e3e...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært null stress så lenge han var kjørbar.

Anonymkode: f6778...2b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Far er invitert i et utdrikningslag 4 dager før termin og jeg vil egentlig ikke være kjip. Han derimot har nok absolutt ingen forestilling om å dra. Men hva ville dere gjort dersom det ikke var langt unna og han ikke drakk? Det må jo gjerne gå greit uansett? Kan vel bare hive seg i bilen? Vi har dog et barn til som må tas vare på. 

Hvis han kjører og kan være på tlf og kort varsel. Så går det fint

Anonymkode: 8bc97...c66

AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det vært et problem,’en det er fordi jeg har styrtfødsler. Så hadde han vært lengre unna en 5 min så hadde han gått glipp av fødselen. Og det er ikke et utdrikkingslag verdt. Jeg født mine den siste uka før termindatoen. Men vet aldri. Så ikke føl deg kjip om du selv ikke føler deg trygg på at han drar bort så nærme terminen. Hva som er greit for andre har lite og bety for hva jeg er komfortable med. Har dere barn hjemme også, tenker jeg det hadde vært ennå mindre aktuelt. Det er 4 dager før terminen. Ellers er vi ikke noen som hindrer eller nekter hverandre ting. Men en tid og sted for alt

Anonymkode: f7ff1...94f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen?

Han skal være ute, edru, kjørbar, i nærheten, 4 dager før termin?

Det er jo som om han drar på butikken, er på jobb eller ute å leker med eldste?

Anonymkode: 23459...b12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke problemstillingen?

Han skal være ute, edru, kjørbar, i nærheten, 4 dager før termin?

Det er jo som om han drar på butikken, er på jobb eller ute å leker med eldste?

Anonymkode: 23459...b12

Nei jeg må ta eldste selv en hel lørdag. Går sikkert fint. Har aldri vært så høygravid og samtidig ha ansvar for en 3 åring før. Og det er jo selsvsagt snakk om å være lenger vekke enn 5 minutter. Dog sikkert i samme by og det varer jo fra tidlig morgen til sent på kvelden. I tillegg må han jo betale det det koster selv om han da egentlig ikke kan delta dersom fødsel skjer før.  Men som sagt mannen tenker han ikke kan dra. Jeg bare lurer på om jeg skal eksplisitt si at det må han bare gjøre. Slik at han føler det er greit. For han har sikkert egentlig lyst. Og det tror jeg skal gå fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Her har mannen nesten vært avholds siste del av alle svangerskapene. Han kan dra på fest uten å drikke eller kose seg med én øl til fredagstacoen. Dette av eget ønske da han ønsker å være tilstede under fødsel eller hvis noe skulle skje. Jeg fødte alle tre barna før termin.  

Anonymkode: eff8e...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...