Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex, dere som har fått barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte barnet mitt for 8 måneder siden, og vi har hatt samleie kanskje 3 ganger siden det. Orker ikke sex, vil mye heller sove.

Hvor ofte har dere sex, etter dere fikk barn, og hvordan kan jeg komme igang igjen???

Er løpet helt kjørt??Jeg elsker mannen min, han gir meg deilige orgasmer hver gang vi har sex, så det står ikke på det. Det er bare det att jeg ikke har tiltak til å sette igang.

Videoannonse
Annonse
Gjest orkerikke
Skrevet

orker ikke tanken på hverken sex eller nærhet siden jeg ble mamma for 6mnd siden. Vet ikke hvorfor og ikke har jeg tenkt å gjøre noe med det heller.

Gjest Sexymama
Skrevet

Har tre barn, og er flott sexliv. Fødte sistemann for 7 uker siden, og har hatt sex fire ganger siden det. (alt må ikke skje etter klokken 23 og på soverommet,vet du!! )

Har et flott samliv, men kjenner godt til følelsene dere beskriver; det kan av og til bli et tiltak når man nettopp har fått barn, og mange bruker litt tid på å komme "igang" igjen. Lag deres egne "date-nights",prioriter å også være kjærester, om ikke for deres egen skyld,så for partneren deres sin skyld. Om dere ikke føler for "hele pakken" så gi ihvertfall litt nærhet, så kommer resten (for dere begge) tilbake etter hvert - promise!! :klem:

Skrevet

Det du opplever er nok ikke uvanlig. Samliv går vel alltid i faser, også seksuelt. Men det er viktig å ikke låse seg fast i den fasen du er inne i nå. Det er jo postitivt at du opplever sex som noe bra, og det er en god start - endel har det dessverre ikke slik engang, men meister alt som heter lyst. Jeg tror at det å komme igang igjen med sex etter fødsel har mye med vilje å gjøre. Sex må prioriteres som alt annet. Mange ser på sex som et sted der man skal prestere, og da velger man heller den sårt tiltrengte søvnen. Men hvis du tenker på sex som et sted å hente energi, og ikke som en prestasjonsgreie, kan du kanskje oppleve at du får tilført krefter gjennom samlivet. Er mannen din flink til å avlaste deg, ta barnet på ettermiddagen eller om morgenen slik at du får sove ut? Lurer litt på hvorfor du ikke har tiltak? Dersom det ikke ligger alvorlige årsaker som ekstrem søvnmangel eller fødselsdepresjon under må man aktivt velge å overkomme tiltaksløsheten.

Selv begynte vi vel med sex så snart jeg var ferdig med renselsen. Mens barna var under året hadde vi sex i alle fall en gang i uken. Og som sagt, det handlet om vilje og prioritering. Men det var et valg som ga lyst og energi for oss.

Skrevet
orker ikke tanken på hverken sex eller nærhet siden jeg ble mamma for 6mnd siden. Vet ikke hvorfor og ikke har jeg tenkt å gjøre noe med det heller.

Det synes jeg er ego. Skylder du ikke deg selv og ungen din å investere litt i samlivet?

Skrevet

Det er vel ikke like heftig som før her heller... Men vi kom da i gang rundt 5 uker etter fødselen, men det blir nok desverre ikke noe hver uke.

Skrevet

Vi startet 3 uker etter fødselen, og vi er tilbake i "normalt gjenge" igjen. Det gikk ganske raskt.

Jeg får i allefall mer energi av sex. OG jeg tenker ikke på energi-energi (overskudd), men jeg blir mer tålmodig, hengiven ovenfor mannen, glad, osv.

Skrevet

Etter fødselen tok det 8 mnd før vi hadde sex igjen. Før det sov vi om natta, pluss at det tok lang tid før det var smertefritt å ha sex. Nå kan vi lett ha sex tre ganger om dagen om vi har tenkt det sånn.

Skrevet
Vi startet 3 uker etter fødselen, og vi er tilbake i "normalt gjenge" igjen. Det gikk ganske raskt.

Jeg får i allefall mer energi av sex. OG jeg tenker ikke på energi-energi (overskudd), men jeg blir mer tålmodig, hengiven ovenfor mannen, glad, osv.

Chiquita, godt sagt! Det var den typen energi jeg mente - det blir lettere å være glad, raus, fornøyd med livet og meg selv osv.

Skrevet

Når slutter det å være "smertefritt"??Syns fortsatt det er litt vondt..

Gjest marthepia
Skrevet

Det skal jeg si deg er ikke ofte!

Jeg fødte for 5 mnd siden..tror jeg kan telle hvor mange ganger vi har gjort det etter fødselen på 1 hånd :) Sexlysten er ikke så stor :) Enda :)

Skrevet

Jeg var ikke helt smertefri før etter ca 8 mnd.

Skrevet

Hadde masse sex alle de tre gangene jeg gikk gravid, men etter fødslene var det nesten ingenting, kunne gå måneder imellom hver gang...

Skrevet

Kan være litt småvodt i flere måneder, ja. Og litt tørt. Glidekrem hjelper.

Skrevet

Vet ikke. Hos meg var det bare litt smertefult den første gangen (eller muligens to - husker ikke)

Tror det var fordi jeg var litt nervøs og spente meg...

Men det var aldri så mye at jeg grudde meg til å ha sex

(nå føler jeg meg egentlig ganske heldig, for det virker ikke som om dette er "normalen")

Skrevet

vi hadde sex ca en mnd etter jeg hadde født, sexlivet våres er topp fortsatt

Skrevet

Etter å ha hatt barn og hus og jobb i mange år har jeg i hvertfall skjønt såpass som at vi kvinner trenger overskudd for å kunne nyte den delen av livet. Dette er det fint om mannen vet, så blir han kanskje mer villig til å avlaste, hjelpe til, la mor få sove litt ekstra iblant osv. Men i perioder vil det uansett være slik at man kan miste interessen litt - det gjelder for begge parter. Da er det viktig å la den andre vite at det ikke er personlig rettet, men at det sklir over med tiden.

Etter å ha fått baby har man dessuten gjerne fokus så rettet mot den at mange ikke klarer å fokusere tilstrekkelig på andre ting. Men alt er normalt, og retter seg nok med tiden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...