AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Min datter har vært mye dårlig og har vært innlagt på sykehuset. Vi har 2 barn, noe som har gjort det vanskelig å få optimalt fokus på begge barn. Mine foreldre, ei heller svigerforeldre har spurt om de kan hjelpe til. Ingen har besøkt jenta på sykehuset eller kommet med noe oppmerksomhet. Ingen hae spurt om de kan hjelpe med guttungen som føler seg tilsidesatt. Anonymkode: f564b...0be 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Nei, det er ikke mye å forvente. Jeg hadde blitt rasende om vi ikke fikk hjelp og støtte i en slik situasjon. Det er disse menneskene som ikke får besøk av familie den dagen de sitter på gamlehjem. Det er ofte en grunn til det.. Anonymkode: 7d2e0...366 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er ikke mye å forvente. Jeg hadde blitt rasende om vi ikke fikk hjelp og støtte i en slik situasjon. Det er disse menneskene som ikke får besøk av familie den dagen de sitter på gamlehjem. Det er ofte en grunn til det.. Anonymkode: 7d2e0...366 Enig! De kommer til å forvente besøk hver uke når de er på gamlehjem, men når et lite barn er på sykehus så er ikke det så farlig eller? Hvordan er relasjonen til de ellers? Høres ikke ut som besteforeldre som er spesielt glade i barnebarna (dersom de ikke har legitime grunner til ikke å besøke selvfølgelig, pga egen sykdom, lang reisevei etc). Anonymkode: 63414...275
Gjest takinova Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min datter har vært mye dårlig og har vært innlagt på sykehuset. Vi har 2 barn, noe som har gjort det vanskelig å få optimalt fokus på begge barn. Mine foreldre, ei heller svigerforeldre har spurt om de kan hjelpe til. Ingen har besøkt jenta på sykehuset eller kommet med noe oppmerksomhet. Ingen hae spurt om de kan hjelpe med guttungen som føler seg tilsidesatt. Anonymkode: f564b...0be Det er underlig, men hadde du forventet noe mer? Kom det utav det blå?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Har dere et veldig nært forhold? Anonymkode: 086b8...116
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Våre foreldre hadde hevet seg rundt og tilbudt hjelp og omsorg. Men vi har et tett forhold, og vi er ikke redd for å tråkke på noens tær ved å tilby hjelp de kanskje ikke trenger. Kanskje de venter på at dere skal spørre? At de ikke vil forstyrre? Hvis dere ellers er en omsorgsfull familie, så ville jeg ikke automatisk antatt at de ikke bryr seg. Anonymkode: 1a187...629 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Det er litt trist ja. Men du kan ikke forvente at de skal hjelpe dere. Men har dere spurt om de vil komme på besøk? Anonymkode: 5f84b...631
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 Det er sånn familiforholdene er i dag. Besteforeldre ønsker alt annet enn å tilbringe tid med barnebarna sine, ei heller hjelpe egne barn når de ser de sliter. Selv har de nytt godt av mye hjelp fra egne foreldre, den gangen de selv var småbarnsforeldre. Du hører aldri om barnebarn som blir sendt på sommerferie til besteforeldrene sine, lenger. Jeg ser det gang etter gang. Men å kritisere oppdragelse og dagens småbarn, det er de jævlig gode på. Jeg vet ikke om noen som er mer ensomme i dagens samfunn, enn førstegangsfødende mødre. Før i tiden, ble en nybakt mor tatt vare på. Nå er det ingen som stiller opp. Selv en del av de nybakte fedrene stiller heller ikke opp for den de skal elske og ære, men er mer opptatt av når de endelig kan knulle igjen. Jeg hater dagens samfunn 🤢 Anonymkode: 27a48...18f 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Jeg tipper våre dessverre hadde oppført seg slik. Besteforeldrene er spreke, men ønsker ikke å se barnebarna annet enn et par familiemiddager i året også er de sure fordi vi sier at middag over flere timer fungerer dårlig fordi barna ikke liker å sitte lenge ved bordet. Anonymkode: d255e...d12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Boomergenerasjonen har ødelagt verden. De har grafset til seg alt av verdier, sitter på dyre boliger og skal nå realisere seg selv. De bryr seg svært lite om barn og barnebarn, og vil helst ikke bidra. Mantraet er at de er ferdig med barn, men glemmer selv hvor mye hjelp de fikk fra egne foreldre. Anonymkode: d255e...d12 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sånn familiforholdene er i dag. Besteforeldre ønsker alt annet enn å tilbringe tid med barnebarna sine, ei heller hjelpe egne barn når de ser de sliter. Selv har de nytt godt av mye hjelp fra egne foreldre, den gangen de selv var småbarnsforeldre. Du hører aldri om barnebarn som blir sendt på sommerferie til besteforeldrene sine, lenger. Jeg ser det gang etter gang. Men å kritisere oppdragelse og dagens småbarn, det er de jævlig gode på. Jeg vet ikke om noen som er mer ensomme i dagens samfunn, enn førstegangsfødende mødre. Før i tiden, ble en nybakt mor tatt vare på. Nå er det ingen som stiller opp. Selv en del av de nybakte fedrene stiller heller ikke opp for den de skal elske og ære, men er mer opptatt av når de endelig kan knulle igjen. Jeg hater dagens samfunn 🤢 Anonymkode: 27a48...18f Wow, det var da voldsomt så negativ du er. Dagens besteforeldre er idag i full jobb. De er heller ikke unge med masse energi, så å forvente at de skal ha unger hele sommeren er for mye å forlange. De ferieukene de har på sommeren vil de selvsagt bruke som de vil. De har vært igjennom den perioden da de måtte dele opp ferien for å få det til å gå opp med stengt barnehage på sommeren. Mange av dagens besteforeldre har også egne foreldre som de må følge opp. Så kom ikke her å si at dagens besteforeldre er noen egoister. Når det er sagt så vil vel de fleste besteforeldre stille opp i tilfeller som ts sitt. Tilbudt seg å hjelpe til med barna eller hjelpe på annen måte. Mistenker nesten at det ikke er noe godt forhold mellom generasjonene her. Å siden ingen av 4 besteforeldre stiller opp, så kan det jo være at ts og mannen ikke er så enkle å ha med å gjøre. For man bør kunne vente at ivertfall 2 av 4 ville tilby hjelp. Anonymkode: d4b4f...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow, det var da voldsomt så negativ du er. Dagens besteforeldre er idag i full jobb. De er heller ikke unge med masse energi, så å forvente at de skal ha unger hele sommeren er for mye å forlange. De ferieukene de har på sommeren vil de selvsagt bruke som de vil. De har vært igjennom den perioden da de måtte dele opp ferien for å få det til å gå opp med stengt barnehage på sommeren. Mange av dagens besteforeldre har også egne foreldre som de må følge opp. Så kom ikke her å si at dagens besteforeldre er noen egoister. Når det er sagt så vil vel de fleste besteforeldre stille opp i tilfeller som ts sitt. Tilbudt seg å hjelpe til med barna eller hjelpe på annen måte. Mistenker nesten at det ikke er noe godt forhold mellom generasjonene her. Å siden ingen av 4 besteforeldre stiller opp, så kan det jo være at ts og mannen ikke er så enkle å ha med å gjøre. For man bør kunne vente at ivertfall 2 av 4 ville tilby hjelp. Anonymkode: d4b4f...ae0 Veldig mange av dagens besteforeldre er ikke i den aldersgruppen du skisseser. Da er det unge foreldre iallefall. De fleste besteforeldre er i aldren 60-70år, mange er i tidlig pensjonistalder. Heller ikke med levende foreldre. Før så jobbet ofte mødre deltid og det var ikke full barnehagedekkning. Det var nok mest vanlig i det større byene at mødre jobbet fulltid med små barn. Hvor jeg vokste opp så fantes det ikke bhg engang. Vi hadde et tilbud om park 8t i uka. Ellers var alle mine venners mødre hjemme til barna nærmet seg skolealder. Anonymkode: d255e...d12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er sånn familiforholdene er i dag. Besteforeldre ønsker alt annet enn å tilbringe tid med barnebarna sine, ei heller hjelpe egne barn når de ser de sliter. Selv har de nytt godt av mye hjelp fra egne foreldre, den gangen de selv var småbarnsforeldre. Du hører aldri om barnebarn som blir sendt på sommerferie til besteforeldrene sine, lenger. Jeg ser det gang etter gang. Men å kritisere oppdragelse og dagens småbarn, det er de jævlig gode på. Jeg vet ikke om noen som er mer ensomme i dagens samfunn, enn førstegangsfødende mødre. Før i tiden, ble en nybakt mor tatt vare på. Nå er det ingen som stiller opp. Selv en del av de nybakte fedrene stiller heller ikke opp for den de skal elske og ære, men er mer opptatt av når de endelig kan knulle igjen. Jeg hater dagens samfunn 🤢 Anonymkode: 27a48...18f Vel, dette gjelder selvsagt ikke i nærheten av alle! Alle jeg kjenner hjelper barna sine så godt de kan! Både økonomisk og som barnevakt. Men å sende barnebarna til meg på sommerferie, passer veldig dårlig, da jeg faktisk har en jobb og kan ikke ta fri i sommerferien for å passe barnebarn. Kjenner heller ingen som kritiserer egne barn for måten de oppdrar ungene sine på, lurer på hva slags folk du kjenner? Og jeg kjenner også mange nybakte fedre som er hjemme i permisjon, vet til og med om flere som er hjemme mer enn "de må" og mor ønsker seg tidligere tilbake til arbeidslivet. Men det er selvsagt forskjell på folk, selv kjenner jeg meg ikke igjen av din beskrivelse av dagens samfunn. Anonymkode: f6264...7f4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, dette gjelder selvsagt ikke i nærheten av alle! Alle jeg kjenner hjelper barna sine så godt de kan! Både økonomisk og som barnevakt. Men å sende barnebarna til meg på sommerferie, passer veldig dårlig, da jeg faktisk har en jobb og kan ikke ta fri i sommerferien for å passe barnebarn. Kjenner heller ingen som kritiserer egne barn for måten de oppdrar ungene sine på, lurer på hva slags folk du kjenner? Og jeg kjenner også mange nybakte fedre som er hjemme i permisjon, vet til og med om flere som er hjemme mer enn "de må" og mor ønsker seg tidligere tilbake til arbeidslivet. Men det er selvsagt forskjell på folk, selv kjenner jeg meg ikke igjen av din beskrivelse av dagens samfunn. Anonymkode: f6264...7f4 De du kjenner sier sikkert at de hjelper til, men sannheten kan være noe annet. Jeg hører mine foreldre skryter av hvor flinke de er til å avlaste oss, men sannheten er at de strekker seg maks til å se til at de ikke dreper seg mens jeg løper å tisser. Jeg overhørte faktisk faren min si på telefon til en kompis at han måtte gå fordi han måtte passe på at barnebarnet ikke falt ned trappa, men sanheten er at med en gang han la på røret så gikk han. Han hadde ingen interesse av å passe på. Anonymkode: d255e...d12 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig mange av dagens besteforeldre er ikke i den aldersgruppen du skisseser. Da er det unge foreldre iallefall. De fleste besteforeldre er i aldren 60-70år, mange er i tidlig pensjonistalder. Heller ikke med levende foreldre. Før så jobbet ofte mødre deltid og det var ikke full barnehagedekkning. Det var nok mest vanlig i det større byene at mødre jobbet fulltid med små barn. Hvor jeg vokste opp så fantes det ikke bhg engang. Vi hadde et tilbud om park 8t i uka. Ellers var alle mine venners mødre hjemme til barna nærmet seg skolealder. Anonymkode: d255e...d12 Veldig mange av dagens besteforeldre er mellom 40 og 60 år, å de er i full jobb og har også egne foreldre de må følge opp. Jeg kjenner faktisk ikke til noen som er besteforeldre til små barn i den aldergruppen du skisserer. Anonymkode: d4b4f...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig mange av dagens besteforeldre er mellom 40 og 60 år, å de er i full jobb og har også egne foreldre de må følge opp. Jeg kjenner faktisk ikke til noen som er besteforeldre til små barn i den aldergruppen du skisserer. Anonymkode: d4b4f...ae0 Jeg kjenner ingen som er besteforeldre under 60år. Er besteforeldrene i 40 årene så må både besteforeldrene og foreldrene fått barn veldig tidlig. Det er faktisk veldig uvanlig. Da må du bo et sted hvor folk generelt får barn veldig ungt. Anonymkode: d255e...d12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå