AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Er på riktig dose, men er fortsatt mye sliten. Spesielt kondisjonstrening kan slite meg ut lenge etterpå. Noen som hadde lignende problemer og fant noe som hjalp? Anonymkode: 2c7b6...7ac
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Ja, fant ingenting som hjalp egentlig utenom litt prøving og feiling på hva som er min optimale TSH. For meg er det TSH på ca 0,5. Ikke lavere, helst ikke særlig høyere. Anonymkode: 36cb7...6d9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Lite hjelper meg, nå ligger jeg på 0,5 på TSH. Jeg blir mye mer sliten av å være sosial, må typ være inne hele dagen etter å ha vært i et bryllup eller stor bursdagsfeiring (og jeg drikker ikke alkohol). Jeg gjør mest yoga og turer. Prøver å akseptere at stoffskiftet mitt dessverre påvirker meg mye. Anonymkode: e3a39...a42
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, fant ingenting som hjalp egentlig utenom litt prøving og feiling på hva som er min optimale TSH. For meg er det TSH på ca 0,5. Ikke lavere, helst ikke særlig høyere. Anonymkode: 36cb7...6d9 Hvordan fikk du legen med på det? Min Tsh er ca 3 nå, og jeg prøver å få legen med på å øke medisin siden jeg føler meg ELENDIG, men legen sier at alt opp til 4 er normalt. Jeg bruker levaxin. Har ft4 på 15, noe annet vil hun ikke måle. Anonymkode: a0bb6...31a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er på riktig dose, men er fortsatt mye sliten. Spesielt kondisjonstrening kan slite meg ut lenge etterpå. Noen som hadde lignende problemer og fant noe som hjalp? Anonymkode: 2c7b6...7ac Liothyronin! Var riktig dosert på Levaxin utifra blodprøver, men var sliten og trøtt. Liothyronin hjalp umiddelbart! Anonymkode: e95d5...d77 1
Aksel28 Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Kan hende du ikke får i deg nok mineraler? Mange som blir for utmattet har ofte lave nivåer på jern(spesielt kvinner) og andre essensielle mineraler. Jeg selv bruker noe som heter shilajit hver morgen og jeg kan med hånda på hjertet si at det har hjulpet meg no drastisk, før så pleide jeg å kræsje i sofaen når jeg kom hjem men i det siste har jeg pleid å avslutte dagen med en joggetur.. Anbefales på det sterkeste.. Si fra hvis du vil ha en god kilde
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan fikk du legen med på det? Min Tsh er ca 3 nå, og jeg prøver å få legen med på å øke medisin siden jeg føler meg ELENDIG, men legen sier at alt opp til 4 er normalt. Jeg bruker levaxin. Har ft4 på 15, noe annet vil hun ikke måle. Anonymkode: a0bb6...31a Min ligger på 1. Jeg merker symptom på hyper om jeg går lavere. Jeg ville forsøkt å skifte lege. 10 hours ago, AnonymBruker said: Liothyronin! Var riktig dosert på Levaxin utifra blodprøver, men var sliten og trøtt. Liothyronin hjalp umiddelbart! Anonymkode: e95d5...d77 Jeg tar litt T3 og det har hjulpet, men jeg er ikke 100%. Har sett studier der folk går på kun T3, kanskje jeg er en av de som hadde fungert best på det 9 hours ago, Aksel28 said: Kan hende du ikke får i deg nok mineraler? Mange som blir for utmattet har ofte lave nivåer på jern(spesielt kvinner) og andre essensielle mineraler. Jeg selv bruker noe som heter shilajit hver morgen og jeg kan med hånda på hjertet si at det har hjulpet meg no drastisk, før så pleide jeg å kræsje i sofaen når jeg kom hjem men i det siste har jeg pleid å avslutte dagen med en joggetur.. Anbefales på det sterkeste.. Si fra hvis du vil ha en god kilde Virker som det kan tappe jod. Tar du jodtilskudd i tillegg? Jeg blir dårlig av jodtilskudd, så tror jeg må være litt forsiktig med det. Lion's mane fungerer veldig bra for meg. Anonymkode: 2c7b6...7ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 For meg hjelper: Forsiktig trening. Heller korte og hyppige økter enn lange. Tsh på ca 0,2. Responderte bra på liothyronin, men da gikk tsh i null og legen fikk panikk 😐 Anonymkode: 97497...a0f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 For meg hjalp det enormt å legge om kostholdet, og ta riktige kosttilskudd. Og kutte en del varer fra kosten, som f.eks. gluten. Balderklinikken og Caluna hjalp meg, i motsetning til fastlegen - som ligger tiår bak. Anonymkode: 507c7...bc4
Aksel28 Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min ligger på 1. Jeg merker symptom på hyper om jeg går lavere. Jeg ville forsøkt å skifte lege. Jeg tar litt T3 og det har hjulpet, men jeg er ikke 100%. Har sett studier der folk går på kun T3, kanskje jeg er en av de som hadde fungert best på det Virker som det kan tappe jod. Tar du jodtilskudd i tillegg? Jeg blir dårlig av jodtilskudd, så tror jeg må være litt forsiktig med det. Lion's mane fungerer veldig bra for meg. Anonymkode: 2c7b6...7ac Ja tar jod i flytende form av og til.. Bruker lions mane ogdå er i en nootropic jeg tar som heter smooth mind (kjøpte den på vigur.no) den inneholder lions mane, cordyceps, reishi og chaga
Ulven Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 On 8/9/2023 at 5:04 PM, AnonymBruker said: Hvordan fikk du legen med på det? Min Tsh er ca 3 nå, og jeg prøver å få legen med på å øke medisin siden jeg føler meg ELENDIG, men legen sier at alt opp til 4 er normalt. Jeg bruker levaxin. Har ft4 på 15, noe annet vil hun ikke måle. Anonymkode: a0bb6...31a Legen din bør informeres om at mennesker som bruker stoffskiftemedisiner, ikke skal bruke det vanlige referanseområdet. Hun er ikke oppdatert og driver med feilbehandling når hun sier at en TSH på 4 under behandling er normalt. https://tidsskriftet.no/2002/04/tema-thyreoidea/behandling-av-hypotyreose 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Lite som hjelper, går på Levaxin. Er såkalt innenfor på referanse her også, men er ikke frisk (ganske vanlig har jeg skjønt) Må gå privat igjen for kanskje å få bedre hjelp. Det er visstnok ut i fra det jeg leser ikke alle som får god nok virkning av den syntetiske medisinen levaxin men må over på ndt (ekte homoner i fra gris) Ingen eller ev svært få fastleger skriver ut dette til stoffskifte pasienter. Som en annen skriver, fastlegene ligger 10 år bak.. Anonymkode: 4ea16...49f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 Ulven skrev (1 time siden): Legen din bør informeres om at mennesker som bruker stoffskiftemedisiner, ikke skal bruke det vanlige referanseområdet. Hun er ikke oppdatert og driver med feilbehandling når hun sier at en TSH på 4 under behandling er normalt. https://tidsskriftet.no/2002/04/tema-thyreoidea/behandling-av-hypotyreose Jeg har fortalt henne det og prøvd å vise henne kilder, men hun ble bare sur og ba meg slutte å google og at jeg aldri ville bli bra om jeg googlet. Anonymkode: a0bb6...31a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 19.41): Liothyronin! Var riktig dosert på Levaxin utifra blodprøver, men var sliten og trøtt. Liothyronin hjalp umiddelbart! Anonymkode: e95d5...d77 Dette! Som natt og dag. En halv tablett om morgenen hver dag, og livet ble mye lettere. TSH i null, men legen min aksepterer det. Finn en lege som er villig til å la deg prøve. Anonymkode: 0f8f5...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå