AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Det pleier heldigvis sjeldent å være et tema at samboeren blir invitert på fest, men han ble det nå av en jobb han var vikar for i sommer. Han ringte meg å spurte om det var greit han gikk og jeg spurte litt om festen og sa ja det er sikkert greit det for jeg var ikke alene og kunne ikke si så mye mer. Meldte han litt senere og skrev at jeg syns det er vanskelig når jeg ikke kan stole på han når han drikker og at jeg følte at uansett om jeg sa ja eller nei så ble det dumt for meg. For jeg vil ikke være en type som nekter samboeren min noe og skal bestemme over han. Jeg spurte om vi kunne prate om det, men han svarte bare at han dreit i å gå og skulle aldri spørre igjen og at det ikke var noe å prate om, så han ble sur. Når jeg kom hjem pratet vi ikke resten av kvelden. Han fordi han var sur, jeg fordi jeg er lei av at jeg aldri kan ta opp noe uten at det blir helvete. Grunnen til at jeg ikke stoler på han er dette. Han hadde et forhold til et annen kvinne når vi ble sammen som jeg ikke visste om før en stund inn i forholdet vårt og han fortsatte å lyve om det til jeg fikk bevis. De hadde et slags forhold når vårt ble innledet. Parallelt. Vi lovte hverandre å være eksklusive i den perioden før vi ble ordentlig sammen så det var et svik. Han har også sagt at når han var sammen med eksen har han hatt en annen kvinne sovende i campingvogna si på festival og ved en annen festanledning hadde en kvinne tatt hånda ned i buksa på han når de sto å røykte på utsiden og ble avbrutt av at noen kom ut. Dette mens han var sammen med eksen. Det var ikke meg, men det gjør likevel at jeg ser på det som røde flagg og ikke stoler på han spesielt når alkohol er involvert og jeg ikke er der. Han har sagt at han aldri vil være utro mot meg, men ikke nok til at jeg er overbevist. For de fleste ganger blir han bare sur og vil ikke prate slik som i går ,og det gjør det bare enda verre for min del. Føler det at han blir sur er en slags måte å manipulere meg på. Gjøre det surt for meg så jeg skal si at det er greit. Vi er veldig lite sammen med venner begge to og har en 1 åring sammen. Og jeg ønsker at han skal ha venner å være med også, men kanskje ikke på ville rølpefester. Syns fest og ut er noe vi kan gå på sammen og heller ha jente og guttevenner alene. Hva skal jeg/vi gjøre? Anonymkode: d56b1...93a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 Sånn kan dere ikke holde på livet ut, dere kommer til å gå på veggen begge to. Enten så tilgis det oppriktig, og du må bare velge og stole på han - og se om det går seg til. Ellers så må du aksepterer at den tilliten er brutt og ikke kan gjenopprettes, og så må dere gå fra hverandre. ❤️ Anonymkode: 99c6a...5e5 20 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det pleier heldigvis sjeldent å være et tema at samboeren blir invitert på fest, men han ble det nå av en jobb han var vikar for i sommer. Han ringte meg å spurte om det var greit han gikk og jeg spurte litt om festen og sa ja det er sikkert greit det for jeg var ikke alene og kunne ikke si så mye mer. Meldte han litt senere og skrev at jeg syns det er vanskelig når jeg ikke kan stole på han når han drikker og at jeg følte at uansett om jeg sa ja eller nei så ble det dumt for meg. For jeg vil ikke være en type som nekter samboeren min noe og skal bestemme over han. Jeg spurte om vi kunne prate om det, men han svarte bare at han dreit i å gå og skulle aldri spørre igjen og at det ikke var noe å prate om, så han ble sur. Når jeg kom hjem pratet vi ikke resten av kvelden. Han fordi han var sur, jeg fordi jeg er lei av at jeg aldri kan ta opp noe uten at det blir helvete. Grunnen til at jeg ikke stoler på han er dette. Han hadde et forhold til et annen kvinne når vi ble sammen som jeg ikke visste om før en stund inn i forholdet vårt og han fortsatte å lyve om det til jeg fikk bevis. De hadde et slags forhold når vårt ble innledet. Parallelt. Vi lovte hverandre å være eksklusive i den perioden før vi ble ordentlig sammen så det var et svik. Han har også sagt at når han var sammen med eksen har han hatt en annen kvinne sovende i campingvogna si på festival og ved en annen festanledning hadde en kvinne tatt hånda ned i buksa på han når de sto å røykte på utsiden og ble avbrutt av at noen kom ut. Dette mens han var sammen med eksen. Det var ikke meg, men det gjør likevel at jeg ser på det som røde flagg og ikke stoler på han spesielt når alkohol er involvert og jeg ikke er der. Han har sagt at han aldri vil være utro mot meg, men ikke nok til at jeg er overbevist. For de fleste ganger blir han bare sur og vil ikke prate slik som i går ,og det gjør det bare enda verre for min del. Føler det at han blir sur er en slags måte å manipulere meg på. Gjøre det surt for meg så jeg skal si at det er greit. Vi er veldig lite sammen med venner begge to og har en 1 åring sammen. Og jeg ønsker at han skal ha venner å være med også, men kanskje ikke på ville rølpefester. Syns fest og ut er noe vi kan gå på sammen og heller ha jente og guttevenner alene. Hva skal jeg/vi gjøre? Anonymkode: d56b1...93a Men kjære deg, ser du ikke selv hva du skriver? Dette er jo ikke grei oppførsel fra et voksent menneske idet hele tatt. Han har vært utro tidligere og han var utro inn i forholdet med dere, du kan ikke stole på han nok til at han kan gå på fest pga drikkingen og hans manglende evne til å styre seg. Dette her er ikke sunt, du skal ikke være sammen med noen hvor du tviler på dem at til og med det å gå på en fest blir et tema. Du kommer garantert til å bli bedratt, og han har nok ikke noen problemer med det tydeligvis. Finn deg en voksen mann som kan gi deg sikkerhet og aldri få deg til å tvile, det fortjener alle, hadde du hatt det bra så hadde ikke dette vært et spørsmål engang, men dette vet du jo selv. Anonymkode: fb2f1...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Problemet er ikke at han vil på fest. Problemet er at du har tatt til takke med en mann som ikke er til å stole på. Synes du ikke at du fortjener en ordentlig mann? Anonymkode: ca73e...509 1 3
laviniabcn79 Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 enten må du let it go og gi han tillit, eller så er det ikke liv laga. herregud, spørre om tillatelse for å gå på en fest. en voksen mann. utro kan han like gjerne være på dagtid på jobb. 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Hvordan kan han få bevist at du kan stole på han om du ikke gir han sjansen til det? Å begrense et annet menneske å gjøre helt naturlige ting, som å ta en fest uten at du er med, er for meg oppskriften på at dette ikke kommer til å vare i lengden. Anonymkode: 07898...b77 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Så han var allerede i et forhold samtidig som han var utro med deg? Det er jo ikke akkurat den beste starten på et forhold... Og det er sikkert ikke siste gang det skjer. Anonymkode: a344b...79a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Så slem du er som sier ja å så begynner å sende furte sms Anonymkode: 5d729...452 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 laviniabcn79 skrev (5 minutter siden): enten må du let it go og gi han tillit, eller så er det ikke liv laga. herregud, spørre om tillatelse for å gå på en fest. en voksen mann. utro kan han like gjerne være på dagtid på jobb. Det er vel ganske normalt å spørre partneren om det er greit når man har en baby sammen, kjører du ditt eget løp du? Anonymkode: d56b1...93a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det pleier heldigvis sjeldent å være et tema at samboeren blir invitert på fest, men han ble det nå av en jobb han var vikar for i sommer. Han ringte meg å spurte om det var greit han gikk og jeg spurte litt om festen og sa ja det er sikkert greit det for jeg var ikke alene og kunne ikke si så mye mer. Meldte han litt senere og skrev at jeg syns det er vanskelig når jeg ikke kan stole på han når han drikker og at jeg følte at uansett om jeg sa ja eller nei så ble det dumt for meg. For jeg vil ikke være en type som nekter samboeren min noe og skal bestemme over han. Jeg spurte om vi kunne prate om det, men han svarte bare at han dreit i å gå og skulle aldri spørre igjen og at det ikke var noe å prate om, så han ble sur. Når jeg kom hjem pratet vi ikke resten av kvelden. Han fordi han var sur, jeg fordi jeg er lei av at jeg aldri kan ta opp noe uten at det blir helvete. Grunnen til at jeg ikke stoler på han er dette. Han hadde et forhold til et annen kvinne når vi ble sammen som jeg ikke visste om før en stund inn i forholdet vårt og han fortsatte å lyve om det til jeg fikk bevis. De hadde et slags forhold når vårt ble innledet. Parallelt. Vi lovte hverandre å være eksklusive i den perioden før vi ble ordentlig sammen så det var et svik. Han har også sagt at når han var sammen med eksen har han hatt en annen kvinne sovende i campingvogna si på festival og ved en annen festanledning hadde en kvinne tatt hånda ned i buksa på han når de sto å røykte på utsiden og ble avbrutt av at noen kom ut. Dette mens han var sammen med eksen. Det var ikke meg, men det gjør likevel at jeg ser på det som røde flagg og ikke stoler på han spesielt når alkohol er involvert og jeg ikke er der. Han har sagt at han aldri vil være utro mot meg, men ikke nok til at jeg er overbevist. For de fleste ganger blir han bare sur og vil ikke prate slik som i går ,og det gjør det bare enda verre for min del. Føler det at han blir sur er en slags måte å manipulere meg på. Gjøre det surt for meg så jeg skal si at det er greit. Vi er veldig lite sammen med venner begge to og har en 1 åring sammen. Og jeg ønsker at han skal ha venner å være med også, men kanskje ikke på ville rølpefester. Syns fest og ut er noe vi kan gå på sammen og heller ha jente og guttevenner alene. Hva skal jeg/vi gjøre? Anonymkode: d56b1...93a For det første sånt tar du ikke opp etter han han er begynt å drikke, det tar du opp når han er edru.. Om du ikke stoler på an så bør dere ikke være ilag, vet ikke når dere ble ilag, men om du ikke stoler på han så er det ikke poeng i. Man må kunne stole nok på partneren at man ikke trenger å gjøre alt ilag. Anonymkode: eefa5...21c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Tror du at det eneste som stopper han for å være utro er at du passer på? Anonymkode: ca73e...509 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Problemet ditt er jo at du ikke stoler på partneren diin og at du ønsker han er en annen. Vel lady - han er den han er, enten aksepterer du denne risikoen eller så går du. Anonymkode: 64c46...f89
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Så mange flotte kommentarer til meg. Helt overveldende å sympatiske og gode dere er. Her har han gått bak ryggen min med noen andre og jeg har mistet tillitt og jeg er selvfølgelig den fæle fordi jeg syns det er vanskelig at han går på fest. Anonymkode: d56b1...93a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 Tror heller han kommer til å gå ifra deg. Anonymkode: 5d729...452 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Så slem du er som sier ja å så begynner å sende furte sms Anonymkode: 5d729...452 Så utrolig umoden du er som ikke ser forbi den virkelige biten i det hun skriver. Skjerp deg, enten er du en kvinne som finner deg i absolutt alt en mann gjør mot deg eller så er du en mann som gjør hva f han vil mot andre kvinner. Uansett, ekkel. Anonymkode: fb2f1...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Tror heller han kommer til å gå ifra deg. Anonymkode: 5d729...452 Så bra, da får hun muligheten til å finne seg et ordentlig mannfolk. Høres mer ut som du og han passer sammen. Anonymkode: fb2f1...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 Hvorfor er det jeg som må forandre meg og godta ting jeg ikke syns er greit når det er han som har gjort noe galt? Hvorfor er dere så slemme mot meg? Anonymkode: d56b1...93a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Det høres ut som om den festen er helt uvesentlig i problemstillingen her. Dere har et forhold der han fra start brøt din tillit, og viste at du ikke kan stole på ting han sier. Av en eller annen grunn har dere likevel valgt å fortsette forholdet. Men dere har ikke løst tillitsproblemet. Men du har "laget deg en historie" der det ikke er HAN som er problemet, men at han drikker alkohol. Og tenker at så lenge du kontrollerer at han ikke drikker alkohol, så vil forholdet kunne vare. Men problemet er jo ikke det. Problemet er at han gjør ting han har avtalt å ikke gjøre, og lyver om dem. Han gjør det som passer han, og skjuler det. Altså kunne han fint ha funnet på å si til deg at han "dro til en kompis" og så dra på fest. Fordi han opplever at det er bedre å lyve til deg så du ikke blir lei deg eller sint. Anonymkode: 81ccd...aa3 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): For det første sånt tar du ikke opp etter han han er begynt å drikke, det tar du opp når han er edru.. Om du ikke stoler på an så bør dere ikke være ilag, vet ikke når dere ble ilag, men om du ikke stoler på han så er det ikke poeng i. Man må kunne stole nok på partneren at man ikke trenger å gjøre alt ilag. Anonymkode: eefa5...21c Jeg har ikke skrevet det heller. Festen er om 2 uker. Og jeg har aldri skrevet eller sagt at han ikke kan gå, jeg har spurt om vi kan prate om det så han kan betrygge meg med det jeg syns er vanskelig, men når han ikke vil prate og bare blir sur så blir det verre for meg. Anonymkode: d56b1...93a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det jeg som må forandre meg og godta ting jeg ikke syns er greit når det er han som har gjort noe galt? Hvorfor er dere så slemme mot meg? Anonymkode: d56b1...93a Det er ikke for å være slem med deg ❤️ men skal du «vokte» han resten av livet? Han har gjort noe galt ja, så er spørsmålet om du kan stole på han videre? Dersom ja - ja, da kan han gå på fest. Dersom nei - da kan du enten alltid gå og lure hva som foregår når han ikke er med deg, eller avslutte og gå videre. Jeg tror du ønsker det skal være et 4. alternativ ; at han bare endrer personlighet og blir frivillig hjemme med deg hele tiden eller kun går på fest samme med deg, i fred og ro… dette tror jeg er meget usannsynlig all den tid han ønsker å gå ut med sine venner ( som også er helt normalt ). Anonymkode: 99c6a...5e5 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå