AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Jeg har forstått den slik at det er ingen fisker som egner seg til å leve i en glassbolle og at det er på grensen til dyreplageri. Så hva kan man ha av liv i en glassbolle? Sjøsnegler og/eller reker? Noen her med erfaring? Anonymkode: 6a6a6...845
Snublefot62 Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Det er forskjell på "kan" og "bør". Må du ha dyr i den bollen i det hele tatt? Hva med plante? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har forstått den slik at det er ingen fisker som egner seg til å leve i en glassbolle og at det er på grensen til dyreplageri. Så hva kan man ha av liv i en glassbolle? Sjøsnegler og/eller reker? Noen her med erfaring? Anonymkode: 6a6a6...845 Nei, det ER dyreplageri Anonymkode: 3066a...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Å ho hei..... Jeg har lite kunnskap om dette og jeg forsøker å tilegne meg kunnskap. Hvorfor må folk svare så fordømmende? Er det helt umulig for enkelte brukere her inne å svare konstruktivt? Ikke alle sitter med samme kunnskap og erfaring omkring enkelte temaer og da er det fint å kunne spørre KG uten å bli halshugd. Jeg har googlet litt. Jeg visste blandt annet ikke fra før at det blir sett på som dyreplageri å ha en eksempelvis gullfisk i en glassbolle. Og ja, jeg skrev på grensen for visstnok (ut ifra det jeg har lest) så kommer det an på størrelsen på bollen, om det er filter samt pumpe. Så den tanken har jeg uansett slått fra meg. Men nei da, her skal folk tydligvis kun fokusere på at jeg skrev at det GRENSER til dyreplageri. KG i ett nøtteskall. Så vanskelig å legge godviljen til for enkelte her. Jeg kommer ikke til å anskaffe noe fisk av noe slag i en glassbolle. ----------------- Hei! Er det noen som har erfaring med å ha f.eks reker eller snegler i en glassbolle? Hva slags utstyr krever det? Hva med stell? Hva med mat? Str. på bollen? Type reker og evt snegler? Planter? Noe annet jeg bør tenke på? Jeg spør fordi jeg synes det er fint å få andres erfaring i tillegg til infoen jeg har funnet på nett ved å google. På forhånd takk 😊 Anonymkode: 6a6a6...845
Snublefot62 Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å ho hei..... Jeg har lite kunnskap om dette og jeg forsøker å tilegne meg kunnskap. Hvorfor må folk svare så fordømmende? Er det helt umulig for enkelte brukere her inne å svare konstruktivt? Ikke alle sitter med samme kunnskap og erfaring omkring enkelte temaer og da er det fint å kunne spørre KG uten å bli halshugd. Jeg har googlet litt. Jeg visste blandt annet ikke fra før at det blir sett på som dyreplageri å ha en eksempelvis gullfisk i en glassbolle. Og ja, jeg skrev på grensen for visstnok (ut ifra det jeg har lest) så kommer det an på størrelsen på bollen, om det er filter samt pumpe. Så den tanken har jeg uansett slått fra meg. Men nei da, her skal folk tydligvis kun fokusere på at jeg skrev at det GRENSER til dyreplageri. KG i ett nøtteskall. Så vanskelig å legge godviljen til for enkelte her. Jeg kommer ikke til å anskaffe noe fisk av noe slag i en glassbolle. ----------------- Hei! Er det noen som har erfaring med å ha f.eks reker eller snegler i en glassbolle? Hva slags utstyr krever det? Hva med stell? Hva med mat? Str. på bollen? Type reker og evt snegler? Planter? Noe annet jeg bør tenke på? Jeg spør fordi jeg synes det er fint å få andres erfaring i tillegg til infoen jeg har funnet på nett ved å google. På forhånd takk 😊 Anonymkode: 6a6a6...845 Lite fordømmende innlegg her. Korte og konkrete innlegg. Om du mener disse er fordømmende leser du for mye i de. 3 2
BobbySocks Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Snegler og noen reker om du har pumpe og godt med planter.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Har reker eller snegler mindre behov for plass og luft enn en fisk? Skaff et akvarium. Anonymkode: e4bb2...d5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Alt sånt er dyreplageri. Selv småfisk i akvarier som er små nok til å passe oppå et stuemøbel er ganske ille. Stakkars fisk. Kan du ikke bare skaffe deg en bamse? Hvorfor må du ha et dyr i en bolle liksom? Hva gir det deg? Anonymkode: 3f452...550 1
Carrot Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 er bollen stor nok og du har pumpe og planter er det likt med et lite akvarium...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 Sandsnegler er kule. De kommer opp til overflaten for oksygen dersom det begynner å bli lite i vannet, så lett å se når du må skifte vann (dersom du ikke har pumpe, da). Anonymkode: b8d2e...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 BobbySocks skrev (1 time siden): Snegler og noen reker om du har pumpe og godt med planter. Takk for svar 😊 Har du erfaring med dette selv? Hva slags reker har du? Hvor stor bolle/akvarium har du? Anonymkode: 6a6a6...845
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sandsnegler er kule. De kommer opp til overflaten for oksygen dersom det begynner å bli lite i vannet, så lett å se når du må skifte vann (dersom du ikke har pumpe, da). Anonymkode: b8d2e...f7c Takk for svar 😊 Har du sandsnegler selv? Hvor stor bolle/akvarium har du? Anonymkode: 6a6a6...845
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt sånt er dyreplageri. Selv småfisk i akvarier som er små nok til å passe oppå et stuemøbel er ganske ille. Stakkars fisk. Kan du ikke bare skaffe deg en bamse? Hvorfor må du ha et dyr i en bolle liksom? Hva gir det deg? Anonymkode: 3f452...550 Hvorfor nevner du fisk? Har ikke tenkt å ha fisk jeg. Les en gang til du så kanskje du forstår hva jeg spør om 😊 Anonymkode: 6a6a6...845
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 Huseddeekopp👍 Anonymkode: 426a7...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå