Gå til innhold

Det kommer alltid hus som er bedre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer alltid hus som er bedre. Hvorfor er det sånn? Flere som føler det sånn etter at dere har kjøpt nytt hus? Hvor lenge varte den følelsen hos dere?

Anonymkode: 64739...427

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg turte ikke åpne Finn igjen før det var gått over seks måneder siden vi kjøpte huset. Nå scroller jeg litt for moro skyld innimellom, men har heldigvis ennå ikke kommet over noe jeg liker bedre 😄

Det finnes vel alltids en bedre partner der ute også, men sånn går det nesten ikke an å leve ;) 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det et år siden jeg kjøpte og den er der fortsatt. Men det er jo fordi det er sant. Jeg måtte kjøpe noe jeg hadde råd til, og da ble det dette. Stygt hus, stygg beliggenhet, forferdelige naboer. Trøsten er at jeg kan flytte igjen og at det er billig å bo her. 

Anonymkode: a5d86...4e9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg sitter ikke med den følelsen. Vi kjøpte rekkehus i en større by for ti år siden. Av alt som har ligget ute i "vårt" område, er det kun to boliger (eneboliger) som jeg veldig gjerne skulle hatt, og begge de ble solgt i vår og til mer enn vi har råd til. 

Anonymkode: 9b731...7c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte fire år på jakt den gangen vi så etter "resten av livet" hus. Da jeg fant det var det helt rett. Jeg har beholdt søket, og ikke funnet noe jeg ville hatt i stedet for.

Men må sies at jeg kjenner følelsen. Vi har jo kjøpt noen ganger før, også når det har hastet. Og da var det bare å skru av søket. 

Uansett, når man vet det er et sted man ønsker å bo i mange år, og gjøre til sitt eget, så må man gi det tid. Og virkelig vite hva som betyr noe, hva som ikke kan endres, og hvilke kompromisser man ikke vil angre på. 

Anonymkode: d2689...a5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er heller ikke så lett å vente på ett hus som er bedre når man bare må ta ett hus akkurat når man trenger ett hus. Har kun Ca. To måneder å finne hus. Får ikke mellomfinansiering så måtte bare kjøpe ett sted langt vekk. Angrer.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke så lett å vente på ett hus som er bedre når man bare må ta ett hus akkurat når man trenger ett hus. Har kun Ca. To måneder å finne hus. Får ikke mellomfinansiering så måtte bare kjøpe ett sted langt vekk. Angrer.

Da hadde jeg leid, rimelig. Feilkjøp er vanvittig dyrt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da lar man være å gå på finn. 

Det er det jeg gjør når jeg først har bestemt meg og kjøpt noe. For det kommer ALLTID noe som er bedre, sånn er det bare. Men hvorfor oppsøke det, når du først har kjøpt det, og det er for sent å angre? 

Jeg holdt meg langt unna finn da vi kjøpte hus. 

Anonymkode: 1b126...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg leid, rimelig. Feilkjøp er vanvittig dyrt. 

Det er omtrent ingen som vil leie ut når det kun er for kort tid. I tillegg vil ingen leie ut til folk som har dyr noe jeg har.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda til gode å finne et hus som totalt sett (hus, beliggenhet og pris) er bedre enn det vi bor i nå. 

Har tittet på mye av det som har vært ute i nærområdet, og oftest så er det områder det må kompromisses på, selv om andre ting kan være mye finere enn huset vårt. 
Typisk:
Super planløsning, men elendig beliggenhet. 
Flott beliggenhet, men håpløst hus. 
Greit hus, men mye trafikkstøy. 
Fin hage, Lite hus, og OK beliggenhet.

Det vi bor i nå, har optimal beliggenhet, OK hage, og er et greit + hus. 

Anonymkode: 41e5b...0b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er omtrent ingen som vil leie ut når det kun er for kort tid. I tillegg vil ingen leie ut til folk som har dyr noe jeg har.

Du vet jo ikke hvor kort tid det blir. Og å betale leie et år er faktisk forsvinnende lite sett mot å måtte skifte hus raskt igjen. 

Men du har bestemt deg. Og ser kun problemene. 

Så lykke til med å legge enormt med penger i første og beste hus som dukker opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker aldri boligannonser lengre og har endret mine preferanser på Finn. Ser ikke poenget med å se på andre hus når jeg akkurat har kjøpt. 

Anonymkode: 15b46...18a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du kjøper hus vet du alltid at du er den i hele verden som var villig til å betale aller mest for å bo akkurat der, i hvert fall av de som hadde mulighet. Det gir seg etter hvert.

Anonymkode: e8cf3...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt den opplevelsen etter at vi kjøpte huset vårt. Vi fikk en veldig god pris, og huset er perfekt for våre behov. Ser ingenting på samme størrelse til samme pris, langt fra. 

Slutt å se på finn, lær deg å være fornøyd med det du har kjøpt. Kommer ingenting bra med å fortsette å sammenligne når huset er kjøpt.

Anonymkode: e7dd6...254

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som vil leie til folk som har dyr. Dyra kan heller ikke være på en kennel i månedsvis. Det er ikke forsvarlig dyrehold. I tillegg er jeg ufør og bare det så dømmer folk meg.

Skrevet

Ja, det er jo akkurat samme måte Tinder fungerer (bare at der blir det litt mer grotesk). Man bør slutte å lette etter at man har landet på noe, uansett hva det dreier seg om.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte i juni, og er enda på Finn. Har ikke dukket opp noe som jeg ville vært fornøyd med til nå. Er superhappy

Anonymkode: 38124...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har enda til gode å finne et hus som totalt sett (hus, beliggenhet og pris) er bedre enn det vi bor i nå. 

Har tittet på mye av det som har vært ute i nærområdet, og oftest så er det områder det må kompromisses på, selv om andre ting kan være mye finere enn huset vårt. 
Typisk:
Super planløsning, men elendig beliggenhet. 
Flott beliggenhet, men håpløst hus. 
Greit hus, men mye trafikkstøy. 
Fin hage, Lite hus, og OK beliggenhet.

Det vi bor i nå, har optimal beliggenhet, OK hage, og er et greit + hus. 

Anonymkode: 41e5b...0b8

Samme her! Nå skal det sies at jeg kjøpte første bolig fordi jeg hadde lyst på den, ikke fordi jeg måtte kjøpe noe. Veldig fornøyd med den boligen. I flere år fulgte jeg med litt på finn (bare fordi det er gøy å se på hva som rører seg), uten å se et eneste hus som jeg heller ville bodd i. Etter at jeg begynte å tenke på at jeg skulle flytte (på grunn av naboene - den eneste faktoren man ikke kan kontrollere selv), gikk det vel nesten 2 år før jeg fant et hus som jeg syntes det var verdt å satse på. Jeg kjøpte meg opp i markedet, og tror ikke jeg finner noen bedre kombinasjon av beliggenhet, tomt, solforhold, utsikt, størrelse og standard her i byen. Så jeg ser for meg at neste gang jeg flytter, så er det fordi behovene endrer seg (feks å flytte i leilighet i stedet for hus), ikke fordi jeg kommer over et hus som er "bedre" eller som jeg får mer lyst på enn det jeg allerede har. 

Det er såpass dyrt å flytte, at man bør bruke litt tid på det, og vurdere ulike faktorer opp mot hverandre 😅 

Anonymkode: 48e53...d36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke heller leie da frem til du finner et hus  du liker?

Anonymkode: 4184f...adf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke heller leie da frem til du finner et hus  du liker?

Anonymkode: 4184f...adf

Fordi det er ingen som vil leie til meg siden jeg har dyr. Og dyra kan heller ikke være månedsvis på kennel. Så jeg kan ikke vente til jeg finner ett hus jeg liker. Kan ikke vente i ett år da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...